علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی
آموزش

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی چیست؟ + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه با افزایش مشغله کاری افراد برای تسریع روند کارها در منزل از ماشین ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه با افزایش مشغله کاری افراد برای تسریع روند کارها در منزل از ماشین های مختلفی همچون ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی استفاده می کنند که در شستشوی البسه و ظروف کمک شایانی به کاربران می کند. از جمله رایج ترین مشکلاتی که بسیاری از کاربران هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی با آن ها سر و کله می زنند شامل علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی ، علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی و علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی بوش می شود. در ادامه این مطلب به این دسته از پرسش ها پاسخ داده شده است.

علت وارد نشن آب به ماشین ظرفشویی چه می تواند باشد؟

در بسیاری از مواقع کاربران هنگام شستشوی ظرف ها توسط ماشین ظرفشویی با وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی روبرو می شوند و به دنبال آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی هستند. برای آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی ابتدا باید با مکانیسم ماشین ظرفشویی آشنا باشید تا بتوانید مشکلات آن را تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید:

وسایلی که نباید با ماشین ظرفشویی شست

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

در ادامه قصد داریم علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی و آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی و رفع مشکل آن را برای شما مخاطبان عزیز بازگو کنیم. تامین نبودن آب، دریچه ورودی آب ماشین ظرفشویی، مشکل آب برای ماشین ظرفشویی، سوئیچ درب ماشین ظرفشویی، پمپ، تخلیه ماشین ظرفشویی و غیره از جمله موارد عدم ورود آب به ماشین ظرفشویی هستند که کاربران هنگام مواجه شدن با این دسته از مشکلات حتما موارد فوق را بررسی کرده سپس با آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی ، علت خراب شدن ماشین ظرفشویی را جویا شوند.

بیشتر بخوانید:

طولانی شدن شستشو ماشین ظرفشویی به چه علت است؟

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

کاربران قبل از تعمیر دستگاه خود توجه داشته باشند که اگر مشکل خاصی نبود می توانند خودشان دست به تعمیر بزنند اما در صورت مواجه شدن با مشکل جدی حتما با نمایندگی برند مربوطه یا تکنسین متخصص دستگاه تماس گرفته و مشکل را به آن بسپارند. همانطور که گفته شد علت خراب شدن ماشین ظرفشویی می تواند موارد مختلفی باشد که در ادامه به برخی از آن ها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم به همراه لیست قیمت

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

اگر کاربر ماشین لباسشویی سامسونگ هستید و با عدم ورود آب به ماشین ظرفشویی مواجه می شوید ابتدا شیلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی سامسونگ را چک کنید. اگر شیلنگ ورودی ماشین ظرفشویی به درستی متصل نشده بود و یا دچار خمیدگی شده بود ابتدا این دسته از مشکلات را حل کنید و سپس مطمئن شوید که شیر در حالت باز قرار دارد. در نهایت با حل  کردن مشکلات فوق ماشین لباسشویی را روشن کرده و از حل شدن مشکل اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

لک شدن ظروف آلومینیومی در ماشین ظرفشویی پس از شستشو

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی  باعث می شود تا دستگاه خراب شود. برخی از افراد فکر می کنند که با استفاده نکردن زیاد از ماشین ظرفشویی موجب طولانی شدن عمر دستگاهشان می شوند در حالی که این طرز تفکر نادرست است و باید گفت که در اصل بعضی از لوازم برقی خانگی هستند که اگر به طور مرتب و منظم از آن ها استفاده نشود موجب خراب شدن و یا از کار افتادن دستگاه می شود.

بیشتر بخوانید:

5 ماشین ظرفشویی برتر بازار لوازم خانگی

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

اگر کاربر ماشین ظرفشویی هستید و با مشکلات ماشین ظرفشویی از قبیل علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی ، علت جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی ، علت آبکشی نکردن ماشین ظرفشویی ، علت سوراخ شدن کف ماشین ظرفشویی ، علت خاموش نشدن ماشین ظرفشویی ، روش کارکرد ماشین ظرفشویی ، علت کثیف شدن ماشین ظرفشویی ، علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ، علت خراب شدن ماشین ظرفشویی ، علت کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش و علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی روبرو شدید، نگران نباشید و به خیالی آسوده به خواندن ادامه این مطلب بپردازید زیرا ما در ادامه این بخش به مشکلات ماشین ظرفشویی پرداخته ایم.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

بیشتر بخوانید:


اصطلاحات ماشین ظرفشویی که باید بدانید!

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی چگونه است؟

ممکن است بسیاری از کاربران ماشین ظرفشویی طرز استفاده از ماشین ظرفشویی را به طور صحیح بلد نباشند و با توجه به این موضوع به استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی دچار شوند ولی جای نگرانی نیست و گفتنی است که ما در این بخش از مطلب قصد داریم طرز استفاده از ماشین ظرفشویی را به طور صحیح به شما مخاطبان عزیز آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید:

علت باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی چیست؟

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی

همانطور که از نام دستگاه مشخص است، ماشین ظرفشویی وظیفه شستن ظروف را برعهده دارد ولی برخی از اعمال هستند که باید کاربر خود به صورت دستی انجام دهد به عنوان مثال کاربر باید ظروف کثیف را درون ماشین ظرفشویی قرار دهد، قرص ماشین ظرفشویی یا موادشوینده مربوطه را اضافه کند، چرخه متناسب با درصد کثیفی ظروف را انتخاب کرده و در نهایت ماشین ظرفشویی را روشن کنند. به همین سادگی می توانید با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی آشنا شوید اما برخی از نکات استفاده از ماشین ظرفشویی هستند که باید به آن ها توجه شود تا هم دستگاه سالمی داشته باشید و هم ظروف را تمیز تحویل بگیرید.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

  • همیشه ظروف چرب و کثیفی زیاد را با دستمال کاغذی تمیز کنید.
  • هر ظروف را در جای خود قرار دهید و از قرار دادن ظروف در مقابل بازوهای آبپاش خودداری کنید.
  • هنگام ریختن مواد شوینده یا قرص ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید که به مقدار لازم مواد شوینده  ریخته و درب مخزن را محکم ببندید.
  •  توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی همانند ماشین لباسشویی دارای چندین چرخه شستشو است که شامل شستشوی سبک، شستشوی طبیعی و شستشوی سنگین می شود.
  • در نهایت به خشک کردن ظروف توسط ماشین ظرفشویی می رسیم که با توجه به نیازی که دارید می توانید نوع خشک کن دستگاه را انتخاب کنید.
بیشتر بخوانید:

علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی چیست؟

در بسیاری از موارد ممکن است پیش آمده که با خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار روبرو شده باشید که علت آن شامل چندین مشکلات ماشین ظرفشویی می شود که می توان المنت حرارتی ظرفشویی، پمپ و موتور ماشین ظرفشویی، پنل کنترلی، درب ماشین ظرفشویی، جریان برق و در نهایت فیوز حرارتی ظرفشویی را نام برد.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

همانطور که در موارد فوق خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار را نام بردیم در ادامه آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش ، تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ ، علت کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش وعلت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی را نیز بازگو خواهیم کرد.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

اگر کاربر ماشین ظرفشویی های ال جی، بوش، سامسونگ پاکشوما و غیره هستید. حتما با سوالاتی مانند قیمت شیربرقی ماشین ظرفشویی بوش چقدر است؟ قیمت اکو استاپ ماشین ظرفشویی سامسونگ چقدر است؟ ورودی آب ماشین ظرفشویی سامسونگ کجاست؟ طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما چگونه است؟ آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی ، ورودی آب ماشین ظرفشویی بوش کجاست؟ هیتر ماشین ظرفشویی سامسونگ چگونه کار می کند؟ فروش قطعات ماشین ظرفشویی سامسونگ ، قیمت پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی چقدر است؟ سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی کجاست ؟ برخورده اید.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

سوالات فوق فقط برخی از سوالات پیش آمده برای کاربران است که رفع مشکل و حل کردن آن کاری ساده بوده و برای یافتن آن ها فقط کافیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی کجاست ؟ این از آن دسته سوالات بسیار پر تکرار کاربران است. همانطور که می دانید شناور ماشین ظرفشویی یکی از قطعات مهم دستگاه است که نقش مهمی را هنگام شستشو ایفا می کند و در صورت خراب شدن با برخوردن با مشکلی کاربر باید اقدام به تعویض و یا تعمیر آن بکند.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

برای اینکه از سالم بودن شناور ماشین ظرفشویی خود اطمینان حاصل کنید ابتدا باید چک کنید که در ماشین ظرفشویی آب بیش از حد پر نشده باشد، سرازیر نشود و همچنین چکه نکند. اگر هریک از این مشکلات رخ داد مستقیما با نمایندگی ماشین ظرفشویی تان تماس گرفته و درخواست کمک کنید. نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران و در شهرهای دیگر وجود دارد و کاربران با در دست داشتن شماره های مورد نظر می توانند از تعمیرکاران و تکنسین های مربوطه در خواست کمک کنند.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

همچنین بسیاری از کاربران هستند که هنگام خراب شدن ماشین ظرفشویی، پیگیر علت خراب شدن ماشین ظرفشویی می شوند و از آنجایی که خود تا حدودی به تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ ، مکانیسم ماشین ظرفشویی و روش کارکرد ماشین ظرفشویی مسلط هستند به دنبال فروشگاهی جهت فروش قطعات ماشین ظرفشویی هستند تا در صورت پیدا کردن علت خراب شدن ماشین ظرفشویی به تعویض شیلنگ ماشین ظرفشویی ، تعویض پمپ ماشین ظرفشویی ، تعمیر آسانسور در ماشین ظرفشویی و رفع اتصالی ماشین ظرفشویی بپردازند.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی چگونه است؟

نمک یکی از مواد شوینده هنگام شستشوی ظروف است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. مواد شوینده ی دیگری وجود دارد که کاربران می توانند از آن ها هنگام شستشوی ظروف استفاده کرده تا ظروف تمیزی را در اختیار داشته باشند. از جمله این مواد شوینده می توان به قرص ماشین ظرفشویی نیز اشاره کرد. برای آشنایی با نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی ابتدا لازم است بدانید که برای تخلیه نمک ماشین ظرفشویی شما نیازمند کار خاصی نیستید و فقط کافی است درب مخزن نمک را بسته و نشانگر نمک را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

زمانی که ماشین ظرفشویی شروع به عمل شستشو می کند، آبی که وارد ماشین ظرفشویی می شود با نمک یاد شده ترکیب می شود و کاربر لازم نیست نمک را تخلیه کند زیرا نمک درون مخزن حین شستشو حل می شود و به همین راحتی کاربر با نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی آشنا می شود.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با چند روش ساده + ویدیو

چه زمانی در ماشین ظرفشویی را باز کنیم ؟

برای بسیاری از کاربران ماشین ظرفشویی سوال پیش آمده که چه زمانی در ماشین ظرفشویی را باز کنیم ؟ که در جواب باید گفت بهتر است زمانی که دستگاه در حال عمل شستشو است درب آن باز نشود و اجازه بدهیم تا عمل شستشو به پایان برسد. برای اینکه به خارج شدن بخار و گرما کمک کنید ابتدا درب ماشین ظرفشویی را باز کنید اما اقدام به خارج کردن ظروف از جایگاهشان نکنید.

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی

پس باید در جواب سوال چه زمانی در ماشین ظرفشویی را باز کنیم باید گفت که تا به پایان نرسیدن عمل شستشو و خشک کردن اقدام به باز کردن درب دستگاه نکنید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مجبور به باز کردن درب ماشین ظرفشویی شدید قبل از هر کاری دکمه STOP آن را فشرده و سپس درب را باز کنید اما تحت هیچ شرایطی هنگام آبگیری و شستشو این کار را انجام ندهید زیرا موجب آسیب رساندن به دستگاه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟