راهنمای تعمیر یخچال دوو و اسنوا
آموزش

راهنمای تعمیر یخچال دوو و اسنوا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال یکی از لوازم خانگی ضروری در خانه ها می باشد. نبود این وسیله در منزل می ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال یکی از لوازم خانگی ضروری در خانه ها می باشد. نبود این وسیله در منزل می تواند بانوی خانه را با مشکلات عدیده ای در خصوص نگهداری از مواد غذایی روبرو سازد. اگر قصد خرید این محصول ضروری را دارید توصیه می کنیم آن را از میان محصولات برندهای معتبر انتخاب کنید. برند دوو و اسنوا جزو برندهای باسابقه در بازار ایران هستند. اگر از هر کدام از یخچال های این دو برند در منزل استفاده کنید و با خرابی در آنها مواجه شده اید باید سریعاً نسبت به رفع این خرابی ها اقدام کرده و ایراد به وجود آمده در آن را رفع کنید. از این رو در این مطلب بر آن شدیم تا با ارائه راهنمای خدمات تعمیر یخچال دوو و اسنوا، شما را در این مسیر همراهی کنیم.

ایرادات رایج در یخچال دوو

با وجود این که برند دوو از به روزترین تکنولوژی ها در ساخت تمامی محصولات خود استفاده می کند؛ اما باز هم با بروز ایراداتی در آن مواجه هستیم. دلیل بروز این خرابی ها، ممکن است ایراد در قطعات و عملکرد دستگاه باشد یا این که دستگاه به دلیل استفاده نادرست شما، خراب شده باشد. در این بخش از آموزش تعمیر یخچال دوو با ایرادات رایج در این محصول آشنا خواهیم شد. آشنایی با ایرادات رایج در این یخچال فریزر و دلیل بروز ایرادات می تواند به شما در نحوه تعمیر آن کمک کند.

بیشتر بخوانید :

لیست قیمت لوازم خانگی اسنوا – Snowa

یخچال به حد کافی سرما ندارد

یکی از ایراداتی که ممکن است در یخچال دوو رخ دهد، خنک نبودن آن است. در این حالت ممکن است ایراد، دلیلی ساده داشته و بتوان آن را در منزل و به راحتی، رفع کرد. ممکن است تنظیمات آن صحیح نبوده و دمای آن در دمای بالا، تنظیم شده باشد. تنظیمات را چک کرده و بر روی دمای پایین قرار دهید. هرگز آن را در کنار وسایل تولیدکننده حرارت قرار ندهید. در نصب و راه اندازی این وسیله کارآمد دقت داشته باشید تا از دیوار و کابینت های کناری، فاصله مجاز داشته باشد. در صورتی که ایراد در این موارد نبود باید سراغ کمپرسور دستگاه بروید. از آن جایی که این قطعه، باید به صورت تخصصی تعمیر شود بهتر است به نمایندگی تعمیرات یخچال دوو مراجعه کنید.

چراغ فیلتر آب روشن است

این دستگاه ها مجهز به فیلتر آب هستند که کیفیت آب داخل سردکن را افزایش می دهد. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد، علامت فیلتر بر روی نمایشگر دستگاه، روشن خواهد شد. طبق راهنمای تعمیر یخچال دوو در این مواقع باید فیلتر را تعویض کرد تا چراغ، خاموش گردد. البته توجه داشته باشید که این کار را باید هر 6 ماه یک بار انجام دهید. در صورتی که بعد از تعویض نیز این علامت، خاموش نشد باید کلید Lock را زده و سپس کلید ICE-MAKER LOCK را برای 2 تا 3 ثانیه فشار دهید.

سرمای یخچال بیش از حد است

برخی مواقع پیش می آید که یخچال به حدی سرما تولید می کند که باعث یخ زدن تمامی مواد غذایی داخل آن می شود. در این حالت برای تعمیر یخچال دوو باید بررسی کنید که دمای یخچال در چه درجه ای تنظیم شده است. در ضمن باید بررسی کنید که آیا غذایی که در یخچال قرار داده اید دارای آب زیادی نباشد. زیرا در این حالت، آب موجود در غذا در دمای زیر 5 درجه، یخ خواهد زد. چنانچه متوجه شدید، ایراد در یکی از قطعات دستگاه است سریعاً با نمایندگی این محصول تماس بگیرید تا تکنسین های آن به محل اعزام شوند. تعمیرکاران در مدت زمان کمی در محل حاضر شده و نسبت به عیب یابی و تعمیرات یخچال، اقدام می کنند.

عیب یابی یخچال اسنوا

اسنوا یکی از برندهای مطرح ایرانی است که توانایی رقابت با برندهای معتبر خارجی را دارد. این برند در تولید یخچال های خود از فناوری های روز دنیا استفاده کرده و سعی دارد تا تمامی نیازهای کاربران را پاسخ دهد. از این رو اگر از این محصول به درستی استفاده کنید می توانید تا سال های سال از کیفیت و کارایی آن بهرمند شوید؛ اما اگر متوجه خرابی این محصول شدید باید بررسی کنید که ایراد به وجود آمده سطحی است یا خیر. چنانچه ایراد، جزئی باشد می توانید با استفاده از اطلاعات راهنمای تعمیر یخچال اسنوا آن را در منزل به راحتی، تعمیر کنید. در این راهنما برخی از ایرادات متداول این دستگاه ذکر شده تا کمکی برای کاربران باشد.

راهنمای تعمیر یخچال دوو و اسنوا

یخچال بوی بدی دارد

برخی مواقع با باز کردن درب یخچال، متوجه انتشار بوی بد از آن می شوید. در این حالت باید بررسی کنید که تمامی ظروف حاوی مواد غذایی، درب داشته باشند. در ضمن باید توجه داشته باشید که قفسه های داخلی یخچال را به صورت دوره ای تمیز کنید، در غیر این صورت بعد از مدتی شاهد انتشار بوی بد از این محصول خواهید بود. اگر قصد دارید مواد غذایی را برای مدت بیش از 4 روز نگهداری کنید آن را داخل فریزر قرار دهید، زیرا دمای یخچال برای نگهداری غذا برای بیش از این مدت مناسب نمی باشد. با این کار دیگر نیازی به تعمیرات یخچال اسنوا در محل نخواهد بود.

یخچال صدای زیادی تولید می کند

طبق آموزش تعمیر یخچال اسنوا، این یخچال ها به گونه ای ساخته شده اند که صدای زیادی تولید نمی کنند؛ اما اگر متوجه شدید که حین کار، صدای این دستگاه بسیار آزار دهنده است حتماً بررسی کنید که دستگاه به صورت کاملاً تراز در جای خود قرار گرفته باشد. فاصله مناسب یخچال از دیوارهای کناری را بررسی کنید. اگر ایرادی در این بخش ها نبود سراغ قطعات دستگاه بروید. اگر حین بررسی فهمیدید که صدا از پشت یخچال است، احتمالاً ایراد در موتور یا فن کندانسور است. اگر صدا از داخل یخچال بود، حتماً ایراد در فن یخچال خواهد بود. در این حالت باید با نمایندگی تعمیرات یخچال اسنوا تماس بگیرید.

نتیجه گیری

یخچال دارای قطعات حساسی است که در صورت خرابی باید توسط تعمیرکار آشنا به کاری، بررسی شود. چنانچه از یخچال دوو یا اسنوا استفاده می کنید و با بروز خرابی های جدی در آنها مواجه شدید از دستکاری آن خودداری کرده و با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو یا اسنوا تماس بگیرید. طبق راهنمای تعمیر یخچال اسنوا، استفاده از خدمات این مجموعه می تواند خیال شما را از بابت نحوه تعمیر و عملکرد دستگاه بعد از تعمیر، راحت کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟