راهنمای تعمیر یخچال فریزر ال جی و سامسونگ
آموزش

راهنمای تعمیر یخچال فریزر ال جی و سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر بخواهیم دو تا از بهترین برندهای لوازم خانگی را نام ببریم باید به برندهای ال جی و ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر بخواهیم دو تا از بهترین برندهای لوازم خانگی را نام ببریم باید به برندهای ال جی و سامسونگ اشاره ای داشته باشیم. این دو کمپانی از کارخانه های باسابقه ای هستند که محصولات آنها را همه دنیا می شناسند. یخچال های تولید شده در این دو برند، در ایران نیز با اقبال خوبی روبرو شده و مورد استقبال تمامی اقشار جامعه قرار گرفته است. این محصولات دارای قابلیت های منحصر به فردی بوده و از کارایی بالایی برخوردار هستند؛ اما اگر در استفاده از این محصولات، دقت کافی نداشته باشید و یا به ایرادات جزئی این محصولات، توجه نشان ندهید قطعاً با خرابی های بزرگی روبرو خواهید شد. در این مقاله به معرفی ایرادات این یخچال ها، به منظور آموزش تعمیر یخچال ال جی و سامسونگ، پرداخته ایم.

راهنمای تعمیر یخچال فریزر ال جی و سامسونگ

ایرادات رایج در یخچال فریزر ال جی

یخچال فریزرهای ال جی جزو محبوب ترین برندهای یخچال در میان مصرف کنندگان ایرانی هستند. این محصول دارای عملکردی بسیار دقیق بوده و می تواند نیاز شما در نگهداری از مواد غذایی را به خوبی جواب دهد. اگر در منزل از این محصول استفاده کرده باشید قطعاً می دانید که کارایی این یخچال ها، بسیار عالی می باشد؛ اما با وجود تمامی این ویژگی ها، امکان دارد تحت تأثیر عوامل مختلفی با ایراد و خرابی در عملکرد آنها مواجه شوید. در این موارد، اگر با ایرادات یخچال آشنا باشید و نحوه رفع آن را بدانید، در تعمیر یخچال فریزر ال جی دچار مشکل نخواهید شد. این ایرادات به شرح زیر هستند:

برفک زدن یخچال فریزر ال جی

اگر با باز کردن درب یخچال فریزر ال جی متوجه شدید که در قسمت های مختلف آن، مقدار زیادی برفک وجود دارد باید سریعاً درصدد رفع آن برآیید. طبق راهنمای تعمیر یخچال فریزر ال جی، در این حالت باید بررسی کنید که آیا برفک ها به صورت قندیل هستند یا خیر. اگر چنین بود، احتمالاً درب یخچال را زیاد باز و بسته می کنید. با کاهش باز و بسته کردن درب، این مشکل رفع خواهد شد؛ اما اگر این برفک ها به شکل تکه یخ های بزرگ باشد باید دلیل آن را در یکی از قطعات دستگاه، بررسی کنید. از آن جایی که این کار باید به صورت تخصصی انجام شود، بهتر است از کمک یک فرد متبحر استفاده نمایید.

وجود سرمای کم در یخچال فریزر ال جی

برخی اوقات متوجه می شوید که سرمای داخل یخچال، بسیار کم است. این امر می تواند منجر به فساد مواد غذایی داخل آن شود؛ بنابراین دلیل آن را باید پیدا کرده و اقدامات لازم در جهت رفع ایراد را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات دستگاه را چک کنید تا مطمئن شوید که دمای دستگاه در حد ایده آل است یا خیر. سپس بررسی کنید که آیا یخچال را در جایی به دور از نور مستقیم آفتاب و وسایل گرمازا قرار داده اید یا نه. در ضمن سعی کنید مواد غذایی را به حالت انباشته در یخچال فریزر نگذارید تا هوای سرد به خوبی در جریان باشد.اگر در این موارد، ایرادی وجود نداشت باید قطعات آن را بررسی کنید. فن یخچال، داکت هوایی و حسگرها از جمله این قطعات هستند. از دست کاری این بخش ها خودداری کرده و با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی تماس بگیرید. تعمیرکاران این مجموعه در محل شما حاضر شده و ایراد به وجود آمده را رفع می کنند.

خارج نشدن آب از آبریز یخچال فریزر ال جی

بروز این ایراد می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی رخ دهد. از جمله این عوامل می توان به خرابی شیر برقی، ایراد در اتصال شیلنگ ورودی آب، گرفتگی فیلتر و خرابی برد دستگاه، اشاره کرد. طبق آموزش تعمیر یخچال فریزر ال جی در این موارد باید این قطعات را کنترل کرده و ایراد هر کدام را با تعمیر و یا تعویض، برطرف کرد؛ اما اگر تخصصی در زمینه تعمیرات ندارید، هرگز به این قطعات دست نزنید، زیرا ممکن است سطح خرابی را افزایش دهید. در این موارد می توانید از نمایندگی های مجاز کمک بگیرید. این نمایندگی ها، قطعات معیوب را با استفاده از قطعات اورجینال، تعویض می کنند. در این حالت، می توانید از عملکرد صحیح دستگاه بعد از تعمیر نیز مطمئن باشید.

راهنمای تعمیر یخچال فریزر ال جی و سامسونگ

ایرادات رایج در یخچال فریزر سامسونگ

یکی دیگر از برندهای سرشناس لوازم خانگی، برند سامسونگ است. این برند از برترین تکنولوژی ها برای ساخت محصولات خود استفاده می کند. اگر یکی از یخچال فریزرهای تولید شده در این کمپانی را در منزل استفاده کنید حتماً از کیفیت آن خبر دارید. آگاهی از نکات ذکر شده در آموزش تعمیر یخچال سامسونگ  به شما کمک می کند تا در صورت خرابی این محصول، بتوانید ایرادات آن را رفع کنید.

یخچال فریزر سامسونگ کار نمی کند

در این موارد برای تعمیر یخچال فریزر سامسونگ باید اتصال صحیح آن به برق را چک کنید. سپس سراغ قطعاتی همچون کمپرسور، اتصالات داخلی و کندانسور یخچال بروید.این قطعات را با استفاده از کمک یک تعمیرکار ماهر، بررسی کنید و ایراد به وجود آمده در آن را رفع نمایید.

یخساز یخچال فریزر سامسونگ، یخ تولید نمی کند

اگر یخ ساز یخچال فریزر سامسونگ، یخ تولید نمی کند بهتر است فیلتر آب را بررسی کنید. اگر فیلتر یخچال خراب شده باشد یا لوله آب به صورت صحیح به آن وصل نشده باشد، در یخ سازی دستگاه، اخلال ایجاد خواهد کرد. در ضمن باید دکمه یخ ساز را در حالت روشن قرار دهید تا یخ ساز سیگنال مربوط به تهیه یخ را دریافت کند. در غیر این صورت، دستگاه نمی تواند یخ تولید کند؛ اما اگر ایراد به هیچ کدام از این بخش ها مرتبط نبود می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ تماس گرفته و از خدمات آنها استفاده کنید.

یخچال بوی بدی دارد

بر اساس راهنمای یخچال سامسونگ، انتشار بوی بد از یخچال فقط در اثر تمیز نکردن سطوح داخلی دستگاه و همچنین ماندن بیش از حد غذا و فاسد شدن آنها، ایجاد می شود؛ بنابراین حتماً یخچال را به صورت دوره ای تمیز کنید.

نتیجه گیری

با استفاده از نکاتی که در این مقاله ارائه شد می توانید ایرادات موجود در یخچال فریزرهای ال جی و سامسونگ را برطرف کنید. در صورتی که از عهده این کار برنیامدید حتماً با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی یا سامسونگ تماس بگیرید. تعمیرکاران این مجموعه به سرعت به محل، اعزام شده و کار تعمیرات را با سرعت بالا و کیفیت عالی، انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟