نحوه تمیز کردن چای ساز
آموزش

نحوه تمیز کردن چای ساز و راهکارهایی که نمی دانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چای ساز یکی از لوازم ضروری برقی است که در آشپزخانه هر ایرانی یافت می شود. ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چای ساز یکی از لوازم ضروری برقی است که در آشپزخانه هر ایرانی یافت می شود. امروزه با تغییر نحوه زندگی افراد، لوازم خانگی آن ها نیز تغییر کرده است. در گذشته برای دم کردن چای از قوری و کتری یا سماور استفاده می کردند که هم اکنون نیز در برخی از خانه های می توان آن ها را پیدا کرد اما شکل پیشرفته آن های که نیازی به اجاق گاز ندارد چای ساز است که به کمک برق روشن می شود. اگر کاربر چای ساز باشید حتما با مشکلات چای ساز روبرو شده اید و به دنبال نحوه تمیز کردن چای ساز ، بهترین روش برای از بین بردن رسوب چای ساز ، از بین بردن بوی پلاستیک چای ساز ، پاک کردن رسوب آب و غیره بوده اید.

نحوه تمیز کردن چای ساز چگونه است؟

همانطور که از نام این دستگاه برقی آشپزخانه مشخص است جهت درست کردن و دم کردن چای از آن استفاده می شود. ممکن است برای بسیاری از کاربران پیش آمده که پس از مدتی با مشکلات چای ساز از قبیل کدر شدن آب چای ساز روبرو شده اند و برای رفع چربی روی آب کتری به دنبال جرم گیری کتری برقی ، جرم گیری کتری با لیمو ، از بین بردن رسوب سماور ، از بین بردن رسوب کتری با آبلیمو ، پاک کردن جرم کتری برقی ، رفع اثر رسوب آب و از بین بردن چربی چای ساز هستند.

در همین رابطه بخوانید:

تمیز کردن رسوب کتری و سماور با ذکر چند روش ساده

نحوه تمیز کردن چای ساز

برای جرم گیری کتری برقی راه و روش های مختلفی وجود دارد که کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند که در ادامه از بین بردن بوی پلاستیک چای ، از بین بردن رسوب چای ساز با نوشابه ، روش از بین بردن بوی بد چای ساز ، از بین بردن رسوب کتری مسی ، از بین بردن رسوب ضخیم کتری ، از بین بردن جرم کتری شیشه ای ، از بین بردن مواد شوینده ، از بین بردن بوی شیشه ترشی ، از بین بردن گچ سماور ، از بین بردن رسوب شیر سماور ، از بین بردن رسوب ضخیم کتری ،از بین بردن رسوب آب از روی لیوان ، از بین بردن بوی چای ، علت آب دادن چای ساز و علت صدای زیاد چای ساز را برای شما بازگو می کنیم.

بیشتر بخوانید:

مشخصات چای ساز TM-459 GG تولیپس پلاس

از بین بردن رسوب چای ساز با نوشابه

بسیاری از کاربران برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری یا چای ساز از نوشابه استفاده می کنند زیرا نوشابه می تواند به طور کامل رسوب یا آهک کتری و سماور را بگیرد و از ایجاد مشکل برای کاربران جلوگیری کند. البته به این موضوعات توجه داشته باشید که برای از بین بردن رسوب چای ساز با نوشابه نمی توانید بسنده کنید و روش های دیگری وجود دارد که به راحتی می توانید آن ها را به کار گیرید و یک جرم گیر کتری چای ساز درست کنید.

نحوه تمیز کردن چای ساز

جرم گیری سماور با پوست هندوانه یکی دیگر از راه هایی است که کاربران آن را امتحان کرده اند. رسوب و جرم های سماور قلیایی هستند و برای از بین بردن رسوب سماور نیاز به حل شدن در یک محلول اسیدی دارند تا رسوب و جرم ها را حل کنند.

نحوه تمیز کردن چای ساز

البته گفتنی است که راه های دیگری برای از بین بردن رسوب چای ساز وجود دارد تا کاربران فقط به از بین بردن رسوب چای ساز با نوشابه بسنده نکنند. برای مثال می توان سرکه و جوش شیرین را نام برد که آن ها نیز در حل کردن رسوبات و کندن گچ کتری موثر هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتری برقی های بازار ایران

روش از بین بردن بوی بد چای ساز

اگر کاربر چای ساز باشید حتما با مشکلات چای ساز روبرو شده اید که یکی از بارزترین آن ها بوی بد آن است و بسیاری از کاربران به دنبال روش از بین بردن بوی بد چای ساز افتاده اند تا هنگام دم کردن چای با دستگاه با بوی بد آن روبرو نشوند. یکی از روش هایی که هر کاربری آن را امتحان کرده جوشاندن آب در کتری، چای ساز و سماور بوده که در نهایت خالی کردن آب جوشیده شده است. اگر این روش کارساز نبود کاربران می توانند از محلول سرکه و آب استفاده کرده و سپس نتیجه را مشاهده کنند.

نحوه تمیز کردن چای ساز

همچنین کاربران می توانند برای یافتن روش از بین بردن بوی بد چای ساز از جوش شیرین استفاده کنند. به این صورت که یک لیوان سرکه و دو قاشق جوش شیرین را به چای ساز اضافه کنید و بگذارید برای چند دقیقه بجوشد. بعد از اینکه کتری سرد شد به کمک یک اسکاچ و مواد شوینده ملایم کتری یا چای ساز را بشویید و از شر بوی بد چای ساز راحت شوید.

همانطور که می دانید و خود کاربر چای ساز، کتری و سماور هستید با مشکلات چای ساز روبرو شده اید و به دنبال رفع آن ها بوده اید. در موارد بالا مشکلاتی مانند کدر شدن آب چای ساز ، از بین بردن رسوب کتری مسی ، از بین بردن رسوب ضخیم کتری ، از بین بردن جرم کتری شیشه ای ، از بین بردن مواد شوینده ، از بین بردن بوی شیشه ترشی ، از بین بردن گچ سماور ، از بین بردن رسوب شیر سماور ، از بین بردن رسوب ضخیم کتری ،از بین بردن رسوب آب از روی لیوان ، از بین بردن بوی چای ، علت آب دادن چای ساز و علت صدای زیاد چای ساز و غیره را برای شما کاربران شما مخاطبان عزیز نام بردیم و راه های مانند رفع چربی روی آب کتری ، جرم گیری کتری برقی ، جرم گیری کتری با لیمو ، از بین بردن رسوب سماور ، از بین بردن رسوب کتری با آبلیمو ، پاک کردن جرم کتری برقی ، رفع اثر رسوب آب و از بین بردن چربی چای ساز را نیز بازگو کرده ایم.

روش های دیگری نیز برای از بین بردن رسوب سماور ، جرم گیری چای ساز فلر ، پاک کردن رسوب آب یخچال ، پاک کردن رسوب آب از پلاستیک و پاک کردن رسوب از شیشه وجود دارد که آن ها را برای شما بازگو خواهیم کرد. برای مثال می توان به مایع رسوب گیر کتری ، فیلتر رسوب گیر کتری ، جرم گیر سیمی کتری و پودر جرم گیری کتری اشاره کرد که در از بین بردن جرم کتری شیشه ای و از بین بردن رسوب سماور موثر هستند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات چای ساز تولیپس مدل TM-451SG

چگونه گچ آب را بگیریم ؟

همانطور که گفته شد برای از بین بردن رسوب سماور ، از بین بردن بوی پلاستیک ، از بین بردن رسوب چای ساز با نوشابه ، نحوه تمیز کردن چای ساز ، پاک کردن رسوب آب ، روش از بین بردن بوی بد چای ساز ، رفع چربی روی آب کتری ، از بین بردن رسوب کتری مسی ، از بین بردن رسوب ضخیم کتری ، از بین بردن جرم کتری شیشه ای ، جرم گیری کتری با لیمو ، از بین بردن بوی مواد شوینده ، از بین بردن گچ سماور ، از بین بردن گچ سماور ، از بین بردن رسوب کتری با آبلیمو و رفع اثر رسوب آب کاربران می توانند با مواردی مانند مایع رسوب گیر کتری ، جرم گیری کتری با لیمو ، فیلتر رسوب گیر کتری و پودر جرم گیری کتری استفاده کنند. اما برای بسیاری از کاربران با وجود این دسته از سوالات و راه حل ها سوال پیش می آید که چگونه گچ آب را بگیریم ؟

نحوه تمیز کردن چای ساز

برای پاک کردن رسوب آب روش های بسیاری وجود دارد و در جواب چگونه گچ آب را بگیریم باید گفت که ابتدا باید مشکلات چای ساز یا کتری خود را برطرف کنید تا از تولید رسوب و گچ در آب جلوگیری شود. پس ابتدا روش های از بین بردن رسوب شیر سماور، از بین بردن گچ سماور و رفع چربی روی آب کتری را امتحان کنید که در ادامه آن ها را برای شما بازگو می کنیم.

نحوه تمیز کردن چای ساز

از روش هایی که می توانید از آن استفاده کنید و خیالتان از بابت تمیز شدن چای ساز و کتری راحت شود می توان به رنده کردن سیب زمینی در کتری، سماور و چای ساز مورد نظر اشاره کرد که اجازه دهید بجوشد و گچ و آهک ها را از بین ببرد. البته از معجره گر بودن سرکه و جوش شیرین در این زمینه مطلع هستید که استفاده از این دو ماده برای تمیز کردن هر چیزی موثر است ولی باید مراقب بود تا مشکلی جدی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید چای ساز در بازار ایران

مضرات رسوب گیر کتری

همانطور که می دانید رسوب گیری کتری که دارای فوایدی است نیز مضراتی دارد که مربوط به دستگاه یا به عبارتی چای ساز، کتری و سماور می شود. مضرات رسوب گیر کتری دارای آسیب رسیدن به چای ساز، سماور و کتری است.

نحوه تمیز کردن چای ساز

برای مثال ممکن است کاربران هنگام از بین بردن رسوب کتری مسی، از بین بردن رسوب ضخیم کتری، از بین بردن جرم کتری شیشه ای، از بین بردن گچ سماور و از بین بردن رسوب سماور با مشکلاتی از جمله آسیب رسیدن به ظروف روبرو شوند که شامل مضرات رسوب گیر کتری می شود. برای جلوگیری از این آسیب ها باید گفت که کاربران هنگام جرمگیری نهایت دقت خود را به کار ببرند و موجب آسیب رسیدن به چای ساز، کتری و سماور خود نشوند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات چای ساز مدل TM-458 CC تولیپس پلاس

سنسور دمای چای ساز کجاست ؟

سنسور چای ساز یا سنسور حرارتی چای ساز همانطور که از نامش مشخص است وظیفه اندازه گیری دمای آب چای ساز را برعهده دارد. این قطعه چای ساز به طور خودکار می تواند دمای آب را اندازه گیری کند و با به نقطه جوش رسیدن آب به کاربران اطلاع می دهد که آب جوش شما آماده است. بسیاری از کاربران می پرسند که سنسور دمای چای ساز کجاست ؟

نحوه تمیز کردن چای ساز

در جواب سنسور دمای چای ساز کجاست باید گفت که باید به دستگاه چای ساز و مدل و برندی که دارد توجه شود تا بتوان تشخیص داد سنسور دمای چای ساز کجاست. همچنین گفتنی است که بسیاری از کاربران به دنبال تعمیر چای ساز لمسی یا قطعه مدار الکتریکی چای ساز هستند که مطمئن ترین راهی که می توان انتخاب کرد نمایندگی های برند دستگاه ها است تا از خرید و تعمیر دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. برای مثال اگر می خواهید کاربر محصولات برندی مانند پارس خزر بوده و به دنبال تعمیر چای ساز پارس خزر هستید باید گفت که مطمئن ترین راه برای درست شد دستگاهتان مراجعه به نمایندگی یا تکنسین های مربوطه است.

نتیجه گیری

برای نحوه تمیز کردن چای ساز راه حل های بسیاری وجود دارد اما کاربران باید با توجه به دستگاه یا وسیله ای که دارند مطئن ترین راه را برای تمیز کردن چای ساز، کتری و سماور خود انتخاب کنند تا با مشکلاتی چای ساز روبرو نشوند و از شر آهک و رسوب چای ساز، کنتری و سماور راحت شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟