علت نشت آب از اتو
آموزش

علت نشت آب از اتو چیست و چرا اتو بخار آب می دهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همه ما دوست داریم همیشه لباس های تمیز و اتو کشیده به تن داشته باشیم برای ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همه ما دوست داریم همیشه لباس های تمیز و اتو کشیده به تن داشته باشیم برای انجام این کار اتو و ماشین لباسشویی می تواند در خانه کمک بسزایی کند. اما ممکن است هنگام استفاده از این لوازم خانگی با مشکلاتی همانند نشت آب از اتو و ریزش آب از کف اتو مواجه شوند. ما در این متن جهت آشنایی شما به بررسی علت نشت آب از اتو خواهیم پرداخت.

علت چکیدن آب از اتو ، چرا اتو داغ نمی شود ، علت چسبیدن پارچه به کف اتو چیست ، علت جمع شدن پارچه هنگام اتو زدن ، علت آب دادن اتو سیلتر ، علت سوختن المنت اتو ، چرا اتو روشن نمی شود ، علت بخار نکردن اتو مخزن دار و علت داغ شدن بیش از حد اتو مسائل و سوالاتی هستند که برای برخی از افرادی که در خانه لباس های خود را اتو می کنند احتمالا پیش آمده است و دنبال راه حلی برای آن هستند.

علت نشت آب از اتو

موضوع اصلی این متن درباره علت چکیدن آب از اتو ، چرا اتو بخار آب می هد ، علت ریزش آب از اتو ، مقدار مناسب آب برای اتو بخار و علت ریزش آب از کف اتو است و همچنین به روش تعمیر آن نیز اشاره خواهیم کرد. قبل از اینکه اتو کردن لباس هایتان را شروع کنید توجه داشته باشید که دمای اتو  مطابق با جنس پارچه و نوع بافت لباس تنظیم شده باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع اتو بخار تا سقف 2 میلیون تومان

علت نشت آب از اتو چیست؟

علت نشت آب از اتو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که شاهد چکیدن آب از اتو و خیس شدن لباس هایتان باشید این موضوع ممکن است باعث شود لباستان لک شود و یا دوباره نیاز به شستشو پیدا کند. از این جهت این سوال برای شما پیش خواهد آمد که علت نشت آب از اتو چیست  و چگونه می توان این مسئله را حل کرد. در این بخش پاسخ سوالتان را خواهید گرفت.

بیش از اندازه بودن مقدار آب اتو

علت نشت آب از اتو

یکی از بارز ترین و اساسی ترین علت های ریزش آب از اتو بیش از اندازه بودن مقدار آب اتو در مخزن است. زمانی که درجه ورود آب تنظیم نباشد و همچنین آب زیادی داخل مخزن قرار گرفته باشد مقداری از آن بخار نخواهد شد و از طریق سوراخ های روی اتو نشت پیدا می کند.

اول از هر چیزی همیشه دقت کنید تا در مخزن به میزان مشخص شده آب بریزید زیرا اگر بیش از مقدار ظرفیت آن آب ریخته شود باعث نشت آب از اتو بخار می شود. علاوه بر این لازم است که بعد از اتو کردن لباس ها آب باقی مانده در مخزن را خالی نمایید.

یکی دیگر از نکاتی که باید بدانید این است که از آب مناسب برای اتو بخار استفاده نمایید تا رسوب نکند. علت بخار نکردن اتو مخزن دار استفاده از آب حاوی املاح بوده که منجر به تجمع رسوبات در منافذ خروج بخار می شود. جهت جلوگیری از رسوب نکردن منافذ اتو و افزایش طول عمر آن می توانید از آب مقطر اتو و یا آب اتو اکتیو که مخصوص این دستگاه است استفاده نمایید.

ضربه دیدن اتو

علت نشت آب از اتو

گاهی اوقات ممکن است ضربه دیدن اتو و یا وسیله ای که از دست ما بیفتد و بدون اینکه ظاهر آن دچار مشکل شود آسیب ببیند. بطور مثال اگر اتو  را بیاندازید احتمال اینکه بدنه مخزن ترک بردارد و یا شکسته شود زیاد است. در نتیجه آب از این قسمت نشت پیدا می کند و لباس ها را خیس خواهد کرد. برای رفع این مشکل اتو خود را به دست ی تعمیرکار ماهر و یا نمایندگی مربوطه بسپارید تا مخزن اتو را تعویض کنند.

از آنجایی که تکنسین های متخصص در زمینه تعمیر اتو با نحوه تعویض المنت اتو بخار ، برد الکتریکی اتو بخار ، سیم کشی اتو سیلتر ، سیستم ترموستات اتو و همچنین نحوه تست المنت اتو کاملا آشنا هستند می توانند به شما در تعمیر دستگاه به شما کمک کنند.

رسوب کردن اتو

علت نشت آب از اتو

شاید هیچ کدام از موارد ذکر شده تا اینجا متن علت نشت آب از اتو نبوده و این سوال برای کاربران پیش بیاید که پس دلیل چکیدن آب از اتو چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که یکی از علت های ریزش آّب از اتو تمیز نکردن دستگاه است. با گذر زمان و استفاده از اتو برای از بردن چروک های لباس جرم و رسوباتی در منافذ آن جمع می شود که راه خروج بخار را مسدود می کند. سپس فشار هوا داخل مخزن افزایش می یابد و مقدار از آب داخل مخزن به سمت بیرون سوق پیدا می کند. اما در صورتی که به صورت دوره ای آن را جرم گیری و تمیز نمایید با این مشکل مواجه نخواهید شد و آب از آن چکه نمی کند.

لازم به ذکر است که خرابی لوله اسپری یکی دیگر از دلایل نشت آب از اتو بخار بوده که باید مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین فرسوده شدن عایق بندی مخزن و آسیب دیدن واشر های پلاستیکی علت آب دادن اتو است.

جرم گیری اتو جهت حل مشکل نشت آب

علت نشت آب از اتو

در بخش به طور خلاصه و کاربردی به شما خواهیم گفت که به چه روشی جرم گیری اتو را جهت حل مشکل نشت آب انجام دهید. همیشه محلول سرکه و آّب بهترین گزینه برای از بین بردن رسوب ها است. شما می توانید این دو مایع را به یک نسبت در یک ظرف مخلوط کنید سپس آن را داخل مخزن آب اتو ریخته و دستگاه را روشن نمایید. آن را طوری تنظیم نمایید که بخای آب محلول سرکه و آب بخار شود. بعد از انجام این کار می توانید یک بار دیگر داخل مخزن آب بریزید و بگذارید آب داخل آن بخار شود تا بوی سرکه داخل مخزن از بین برد. این روش را می توانید هر چند ماه تکرار نمایید تا رسوبات از بین بروند.

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن اتو بخار و نکاتی که نمی دانید

تنظیم نبودن ترموستات اتو

علت نشت آب از اتو

یکی از دلایل نشت آب از اتو تنظیم نبودن ترموستات اتو به شمار می آید. زمانی که درجه اتو بخار پایین باشد آب داخل مخزن به میزان کافی گرما دریافت نخواهد کرد و بخار نمی شود. در نتیجه از کف دستگاه آب خارج خواهد شد و شاهد چکه کردن آب روی لباس هایتان خواهید بود. با حرکت ولوم ترموستات اتو و افزایش آن دمای آن زیاد خواهد شد و آب داخل مخزن به طور کامل بخار می شود و یک قطره آب هم نشت پیدا نخواهد کرد.

چند نکته مهم درباره اتو که باید بدانید

علت نشت آب از اتو

تا اینجا متن با علت نشت آب از اتو بخار آشنا شدید و حالا می دانید که چطور می توانید این مشکل را برطرف نمایید. در این بخش به چند نکته مهم درباره اتو که باید بدانید خواهیم پرداخت تا کمی بیشتر با طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار و بدون مخزن آشنا شوید.

مخزن اتو بخار را همیشه تا حد مجاز و ظرفیت مشخص پر کنید و از ریختن آب بیش از حد خوددداری نمایید. در حین اتو زدن لباس ها هرگز صفحه اتو را روی قسمت های سخت لباس همانند زیپ، سنگ دوزی، سگک لباس و قلاب نکشید زیرا این کار باعث خش افتادن صفحه و کاهش کارایی دستگا می شود.

علت نشت آب از اتو

در صورتی که چراغ اتو شما روشن می شود اما صفحه آن همچنان خنک مانده و داغ نشده مشکل از المنت دستگاه است. شما می توانید اتو را پیش یک تعمیرکار ببرید تا تست المنت اتو را انجام دهد و در صورتی که سوختگی آن تایید شود باید نسبت به تعویض المنت اتو اقدام نمایید. ما در یک متن حتما به علت سوختن المنت اتو خواهیم پرداخت. شایان ذکر است که قیمت المنت اتو بسته به مدل و مارک آن متفاوت بوده و همچنین اگر تخصص کافی ندارید دست به تعویض المنت اتو نزنید.

اگر اتو در برق بماند و یا به عبارت دیگر روشن ماندن اتو بخار برای چند ساعت باعث سوختن اتو می شود. در صورتی که می خواهید حجم زیادی از لباس ها را اتو کنید حتما به دستگاه زمان استراحت داده سپس دوباره به اتو کردن ادامه دهید.

علت نشت آب از اتو

تمیز کردن کف اتو یکی دیگر از کار هایست که به شما توصیه می کنیم به صورت دوره ای انجام دهید. جنس برخی از صفحات اتو از فولاد ضد زنگ است که برای تمیز کردن آن از پارچه آغشته به آب و صابون استفاده نمایید و در ادامه آن را خشک کنید. همچنین  در صورتی که جنس صفحه اتوی شما از آلومینیومی بوده می توانید از پارچه ای آغشته به محلول آب و کربنات دوسود برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟