اصول استفاده صحیح از اجاق گاز
آموزش

اصول استفاده صحیح از اجاق گاز و رعایت نکات ایمنی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اجاق گاز را می توان ضروری ترین وسیله ای دانست که باید در هر خانه ای باشد. این ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اجاق گاز را می توان ضروری ترین وسیله ای دانست که باید در هر خانه ای باشد. این دستگاه با استفاده از گاز، کار می کند. لذا باید تمامی نکات ایمنی را در استفاده از آن رعایت نمود. وجود ایراد در نصب و راه اندازی این محصول، خرابی در یکی از قطعات آن و عدم رعایت نکات ایمنی می تواند خطرات زیان باری را در پی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود نصب اجاق گاز را توسط نمایندگی های مجاز این محصولات انجام دهید تا در صورت بروز مشکل نیز بتوانید از خدمات آن استفاده کرده و درصدد رفع ایرادات باشید. با توجه به اتفاقات ناگواری که به دلیل استفاده نادرست و عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از این محصول رخ می دهد تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی اصول استفاده صحیح از اجاق گاز پرداخته و این نکات را در تمامی مراحل، توضیح دهیم.

اصول نصب صحیح اجاق گاز

نصب اجاق گاز، یکی از مهمترین مراحلی است که که باید تمامی نکات ایمنی را در آن رعایت کرد. اگر حتی کوچکترین ایرادی در نصب این دستگاه رخ دهد، احتمال این که دستگاه به درستی کار نکرده و یا خطرات جدی به دنبال داشته باشد زیاد است؛ بنابراین توصیه می کنیم زمانی که اجاق گاز تازه ای خریداری کرده اید با مراکز تعمیرات اجاق گاز تماس گرفته و از خدمات آن برای نصب و راه اندازی این دستگاه، استفاده کنید. تعمیرکاران این مجموعه به سرعت خود را به منزل شما رسانده و نصب اجاق گاز را با دقت بالا و سرعت زیاد، انجام خواهند داد. آنها در راه اندازی این محصول به نکات ذکر شده در ادامه این مطلب، توجه می کنند.

 

انتخاب محل مناسب

اجاق گاز باید در جای مناسبی قرار داشته باشد تا عملکرد آن برای کاربران، رضایت بخش باشد. محلی را برای جای گیری این محصول انتخاب کنید که دارای سطحی صاف باشد. تراز بودن دستگاه کمک می کند تا جریان گاز در شعله ها به صورت یکنواخت بوده و مشکلی در پخت غذا رخ ندهد. در ضمن سعی کنید محل اجاق گاز از محل نگهداری مایعات آتش زا، به دور باشد. آن را در مجاورت شیر آب قرار ندهید، زیرا ممکن است پاشیدن آب به شعله ها سبب خاموشی شعله ها شود.

 

توجه به اتصالات

یکی از اصول استفاده صحیح از اجاق گاز این است که اتصالات آن به درستی انجام شده باشد. باید در راه اندازی اجاق گاز توجه داشته باشید که شیلنگ گاز به صورت صحیح به لوله گاز و بخش ورودی اجاق گاز، وصل شده باشد. وجود کوچکترین نشتی می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. در ضمن شیلنگ را بررسی کنید که فاقد گرفتگی، پارگی و سوراخ شدگی باشد. در تعمیر اجاق گاز اسنوا نیز این مورد اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت لوازم خانگی اسنوا – Snowa

توجه به تهویه آشپزخانه

تهویه آشپزخانه موضوع دیگری است که باید مد نظر قرار داشته باشد. چنانچه سیستم تهویه آشپزخانه به صورت اصولی نباشد، منجر به بروز خطرات جدی خواهد شد. قبل از این که اجاق گاز را نصب کنید باید فکری به حال این موضوع نمایید.

 

فاصله اجاق گاز از طرفین

طبق نظر کارشناسان مراکز تعمیرات اجاق گاز باید این محصول از طرفین، فاصله چند سانتی متری داشته باشد. این کار به عملکرد بهتر و ایمن تر اجاق گاز کمک خواهد کرد.

 

فاصله هود و اجاق گاز

فاصله هود و اجاق گاز نیز از مسائل مهمی است که همواره باید مد نظر قرار گیرد. فاصله هود و این محصول باید به گونه ای باشد که بتواند حرارت حاصل از پخت و پز را جذب و به بیرون هدایت کرده؛ اما مشکلی در عملکرد اجاق گاز و آتش شعله ها ایجاد نکند.

 

نکات مهم در استفاده از اجاق گاز

حال که اجاق گاز خود را به صورت اصولی، نصب کردید باید با طرز استفاده صحیح از این محصول نیز آشنا شوید. برخی تصور می کنند لزومی ندارد تا این نکات، یادآوری شوند؛ اما توجه داشته باشید که یک سهل انگاری و کوتاهی در این امر چه زیان هایی و عواقبی می تواند در پی داشته باشد. از این رو به بررسی ریز به ریز این نکات پرداخته ایم تا با رعایت آنها، احتمال بروز حوادث و ایجاد خرابی در این محصول به حداقل برسد.

  • قبل از این که ولوم اجاق گاز را بچرخانید، کبریت را روشن کنید. به این ترتیب احتمال این که گاز، تجمع یافته و آتش سوزی رخ دهد به صفر می رسد.
  • یکی از اصول استفاده صحیح از اجاق گاز این است که به رنگ شعله های آن توجه کنید. اگر گاز به صورت کامل بسوز، رنگ شعله آبی خواهد بود. این امر اتفاق نمی افتد مگر این که هوا و گاز با نسبت درستی با هم ترکیب شوند؛ اما اگر رنگ شعله زرد بود باید دلیل آن را بررسی کنید. وجود ناخالصی در گاز، عدم عملکرد صحیح دودکش و … می توانند در بروز این امر دخیل باشند.
  • توجه داشته باشید که از ظروف مناسب بر روی اجاق گاز استفاده کنید. استفاده از ظروف بزرگ و سنگین می تواند باعث خرابی این محصول شود.
  • استفاده از اجاق گاز های ترموکوبل دار، بهترین و ایمن ترین گزینه است. در صورتی که ترموکوبل دستگاه خراب شده است با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات اجاق گاز می توانید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. تعمیرکاران این مجموعه با استفاده از ترموکوبل های اورجینال، ترموکوبل معیوب را تعویض می کنند.
  • همیشه بعد از این که پخت و پز را به اتمام رساندید، صفحه اجاق گاز، شعله ها و مشعل ها را تمیز کنید. در نحوه تمیز کردن صفحه اجاق گاز باید دقت کافی را داشته باشید.
  • اجازه ندهید کودکان با اجاق گاز، کار کنند. این امر می تواند به بروز خطرات جدی بیانجامد.
  • از بسته بودن ولوم ها اطمینان حاصل کنید.

 

نتیجه گیری

بر اساس آن چه در اصول استفاده صحیح از اجاق گاز ذکر شد، کاربران باید با دقت کافی از این محصول استفاده کنند، خرابی های اجاق گاز را جدی گرفته و درصدد رفع آنها باشند. این محصول را به دست تعمیرکاران و مراکز مجاز، راه اندازی کنید. زمانی که با ایراد در عملکرد این محصول و یا خرابی در آن مواجه شدید بدون معطلی با نمایندگی تعمیرات اجاق گاز تماس بگیرید. تعمیرکاران این مجموعه، تخصص کافی در تعمیرات انواع اجاق گاز را دارند و با هزینه مناسب و در اسرع وقت نسبت به تعمیرات این محصول، اقدام می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • محسن | 26 مهر 1400 در 10:49 ق.ظ

    سلام چطوری میشه با شما تماس گرفت و از خدمات شما استفاده کرد؟

  • طراحی سایت در کرج | 13 آبان 1400 در 10:42 ق.ظ

    سلام من درحال خواندن این مطلب تو سایت خوب شما بودم سایت شما خیلی خوب طراحی شده و این محتوا هم خیلی آموزش خوبی بود از مدیر این وب سایت کمال تشکر را دارم

  • نوید | 03 آذر 1400 در 11:57 ق.ظ

    بسیار مطلب مفیدی بود ممنون

  • سینا | 24 آذر 1400 در 2:22 ب.ظ

    خیلی کمک کرد ممنون از مطلب خوبتون

  • شیرینگ پک تونلی | 16 فروردین 1401 در 12:42 ب.ظ

    درود بر شما. خیلی ممنون بابت مطالب مفیدی که شرح کرده اید. تنها یک سوالی داشتم اینکه فاصله هود و اجاق گاز بهتره چند سانتی متر باشد؟

  • شیرینگ پک | 14 خرداد 1401 در 2:42 ب.ظ

    قیمت اجاق گاز چقدره

  • حامد چگینی | 22 تیر 1401 در 9:51 ب.ظ

    بسیار اموزنده بود ممنون از سایت خوبتون

  • مبینا | 16 مهر 1402 در 12:33 ب.ظ

    خیلی ممنون از محتوای سایت شما استفاده کردم.