علت لرزش آبمیوه گیری حین کار
آموزش

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار چه می تواند باشد ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت لرزش آبمیوه گیری حین کار هر چه که باشد آزار دهنده بوده و صدا نا خوشایندی ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت لرزش آبمیوه گیری حین کار هر چه که باشد آزار دهنده بوده و صدا نا خوشایندی را ایجاد می کند و باید آن را رفع نمود. بررسی این موضوع به کاربران کمک می کند تا هنگام مواجه شدن با آن بتوانند در سریع ترین زمان ممکن علت را جویا شوند و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند. تعمیر آب میوه گیری پارس خزر ، تعمیر آب میوه گیری بوش و یا تعمیر هر آبمیوه گیری دیگر نیاز به عیب یابی دارد. در واقع می توان گفت جهت تعمیر لوازم خانگی ابتدا باید مشکل را تشخیص، علت آن را جویا و سپس اقدام به تعمیر آن نمایید البته توصیه همیشگی ما این است که اگر دانش و اطلاعات کافی ندارید هرگز به تنهایی لوازم آشپزخانه را تعمیر نکنید.

لرزش آبمیوه گیری حین استفاده از دستگاه دلایل مختلفی دارد برخی از این دلایل به این خاطر است که کاربران با نحوه استفاده از دستگاه آشنا نیستند و دچار اشتباه می شوند. جهت آشنایی دقیق با نحوه استفاده از آب میوه گیری گاسونیک ، نحوه استفاده از آب میوه گیری پارس خزر ، طرز استفاده از آب میوه گیری سانی و نحوه استفاده از آب میوه گیری ویداس و یا آموزش آب میوه گیری هر برند دیگر می توانید دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمایید.

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

البته دلایل دیگری مثل نقص فنی و ایراد در قطعات داخلی نیز باعث ایجاد لرزش و صدا در آبمیوه گیری می شود که در این شرایط می توانید با تشخیص درست و بهرمندی از دانش کافی در این زمینه آبمبوه گیری خود را تعمیر کنید. در این متن چند تا از عمده ترین علت لرزش آب میوه گیری را ذکر خواهیم کرد و راه حل آن را نیز در اختیارتان قرار خواهیم داد.

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

محور اصلی موضوع این متن حول علت لرزش آبمیوه گیری حین کار می چرخد اما به شما راه و روش تعمیر آّمیوه گیری هنگام مواجه شدن با این مشکل را آموزش خواهیم داد. همچنین به طرز استفاده از آب میوه گیری های مختلف همانند آبمیوه گیری پارس خزر، آب میوه گیری فلر و … می پردازیم.

استفاده صحیح و نگهداری از آب میوه گیری

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید آب مرکبات گیری دستی و برقی

همانطور که گفته شد برخی از مشکلات آب میوه گیری ناشی از استفاده نادرست از دستگاه و عدم مراقبت از آن است اگر چه موضوع اصلی متن درباره نکات استفاده صحیح و نگهداری از آب میوه گیری را بیان خواهیم کرد تا به توانید به بهترین نحوه مراقب آن باشید و عمر مفید دستگاه را افزایش دهید.

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

اول از همه توجه داشته باشید که همه قطعات دستگاه به درستی روی هم قرار گرفته است و جا افتاده باشند و درب محفظه ها کاملا بسته شوند. هرگز برای تهیه آب میوه های نرم همانند هلو، موز، گوجه فرنگی و زرد آلو از آب میوه گیری های معمولی استفاده نکنید زیرا تفاله آن ها در واقع پوره میوه است که منافذ صافی را مسدود می کند.

بعد از هر بار استفاده محل خروج آّب میوه و صافی دستگاه را تمیز کنید و شستشو دهید. هیچوقت هنگام تمیز کردن آب میوه گیری محفظه موتور آب میوه گیری را داخل آب قرار ندهید زیرا احتمال سوختن موتور آب میوه گیری وجود دارد. برخی از مخزن های آب میوه گیری بعد از استفاده و تهیه آب میوه های گوناگون دار تغییر رنگ می شود، شما می توانید به کمک آب و ماده سفید کننده آن را تمیز نمایید و رنگ آن را باز گردانید.

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

هنگامی که می خواهید آب میوه گیری را روشن نمایید حتما آن را روی یک سطح مسطح قرار دهید در غیر این صورت دستگاه زمانی که روشن است می لرزد و حرکت می کند. دو شاخه و سیم رابط را قبل از اتصال چک کنید و اطمینان حاصل نمایید که کلید دستگاه قطع است.

 

بیشتر بخوانید:

نگاهی به بهترین آبمیوه گیری های سال 2020

علت لرزش شدید آب میوه گیری در حین کار

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

همانطور که می دانید آبمیوه گیری های متنوع ای در بازار به فروش می رسد که هر کدام هم اجزاء مشابه و هم قطعات متفاوتی را در بر می گیرد. از این رو علل مختلفی سبب لرزیدن آب میوه گیری می شود اما برخی از این دلایل بصورت مشترک بوده و علت عمده لرزش شدید آب میوه گیری در حین کار است که ما در ادامه آن ها را خواهیم گفت.

خرابی در موتور علت لرزش آب میوه گیری

خرابی در موتور علت لرزش آب میوه گیری به شمار می آید. موتور آب میوه گیری بخش های مختلفی دارد که اگر هر کدام دچار مشکل شود سیستم دستگاه دچار اختلال می شود و مشکلاتی را به وجود می آورد. از بین رفتن و یا سابیده شدن واشر بین تیغه و گلویی موتور باعث لرزش آب میوه گیری می شود. در واقع این واشر بین دو قسمت واقع شده تا ارتباط مستقیم با یکدیگر نداشته باشند و در اثر استفاده مداوم این واشر پلاستیکی کم کم از بین خواهد رفت.

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

شما می توانید با کمک یک پیچ گوشتی کوپل را از روی شفت موتور جدا نمایید البته برخی از کوپلینگ ها به گونه ای طراحی شدند که با چرخاندن می توان آن را از موتور جدا کرد. سپس بین تیغه و گلویی یک واشر جدید قرار دهید تا جلوی ساییدگی گرفته شود.

از دیگر دلایلی که باعث لرزش و صدای آب میوه گیری می شود سوختن موتور یا خراب شدن آن باشد که از علائم آن ایجاد بوی سوختگی از آبمیوه گیری، کار نکردن دستگاه و یا نشت آب از آن را می توان نام برد.

جمع شدن تفاله علت لرزش و صدا در دستگاه آب میوه گیری

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

جمع شدن تفله یکی دیگر از علت لرزش و صدا در دستگاه آب میوه گیری است. زمانی که با این مشکل رو به رو می شوید می توانید به راحتی در خانه آن را حل کنید و نیازی به خرید قطعه و تماس با تعمیرکار نیست.

هنگامی که دستگاه آب میوه گیری شروع به لرزیدن می کنید ابتدا دستگاه را خاموش کنید. سپس تفاله های را از مخزن مربوطه خارج کنید و یک نگاه ساده به دستگاه بیندازید تا در گلویی مخزن تفاله گیر نکرده باشد. هرگز نگذارید مخزن تفاله خیلی پر شود زیرا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

خرابی فیلتر یکی دیگر از دلایلی که چرا دستگاه آب میوه گیری لرزش و صدا دارد

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

خرابی فیلتر یکی دیگر از دلایلی که چرا دستگاه آب میوه گیری لرزش و صدا دارد. فیلتر آب میوه گیری وظیفه دارد تا بعد از گرفتن آب میوه تفاله ها را از آب میوه جدا سازد زمانی که تعادل دستگاه به هم خورده باشد این قطعه جا به جا خواهد شد و در حین فعالیت قطعا بیشتر تکان می خورد. همچنین فیلتر های فلزی زمانی که به درستی در جای خود قرار نگیرند و دستگاه شروع به کار کند صدای عجیبی را ایجاد می کند و باعث لرزش دستگاه خواهد شد.

علت لرزش آبمیوه گیری حین کار

راه حل مشکل فیلتر آب میوه گیری جهت جلوگیری از لرزش دستگاه این است که ابتدا دستگاه را خاموش نمایید و دو شاخه آن را از برق بکشید. فیلتر آب میوه گیری را بیابید و آن را باز کنید سپس با دقت آن را مورد بررسی قرار دهید تا مشکل آن را بیابید. اول از همه اطمینان حاصل کنید که فیلتر به درستی در جایگاه خود قرار گرفته یا خیر اگر فیلتر و دنده ها به درستی نصب نشده باشد باید آن را درست کنید. بعد از رفع این مشکل دستگاه را روشن نمایید و لرزش و صدای آب میوه گیری را امتحان کنید اما مراقب باشید تا به دست شما آسیبی وارد نشود.

سخن پایانی

در این متن با عمده ترین دلایل لرزش آب میوه گیری آشنا شدید و حال نحوه حل این مشکل را نیز تا حدودی می دانید. توجه داشته باشید که در صورتی که لوازم خانگی شما با یک مشکل فنی مواجه شده باشد بهتر است آن را به دست یک تعمیر بسپارید. درواقع تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش و تخصص دارد که اگر از آن برخوردار باشید به راحتی می توانید مشکل دستگاهتان را در خانه برطرف نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • رضا | 18 آذر 1400 در 1:33 ق.ظ

    سلام .ممنون از اطلاعات خوبی که میدین…من به تازگی در این رشته وارد شدم..مغازه ای رو دست و پا کردم ..و میخام کارمو شروع کنم…مطمئنا از مطالب شماهم استفاده خواهم کرد در راستای ارتقا دانش فنی….متشکرم…اگر در واتساپ هم کانال یا گروه دارید خوشحال میشم عضو بشم….
    09154123860