دلایل سوختن کمپرسور کولر گازی چیست؟
رپرتاژ

دلایل سوختن کمپرسور کولر گازی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو اصلی و قطعه حساس موجود در کولرگازی، کمپرسور آن می باشد. اگر این قطعه به ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو اصلی و قطعه حساس موجود در کولرگازی، کمپرسور آن می باشد. اگر این قطعه به درستی کار نکند کولر هیچگونه سرمایی از خود به بیرون منتشر نمی نماید. در واقع می توان گفت خراب شدن و سوختن کمپرسور در کولرگازی، با اختلال در عملکرد کلی دستگاه مساوی است. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به سوختن کمپرسور شود. در ادامه این مقاله از تعمیرات کولر گازی می خواهیم دلیل سوختن کمپرسور کولر گازی را برایتان باز کنیم و مطالبی در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

عدم وجود گاز

همانطور که می دانید کولرگازی از طریق گازی که درون آن موجود است محیط را سرد می کند. اگر میزان گاز کولر کم شود و یا هیچگونه گازی در آن وجود نداشته باشد و کاربر دستگاه را روشن نماید، کمپرسور به مرور می سوزد. برای جلوگیری از خراب شدن و تعمیر کولرگازی پیشنهاد می کنیم حتماً به صورت دوره ای میزان گاز کولر خود را چک کرده و در صورت نیاز آن را پر کنید‌.

 وجود نوسانات برقی

برق شهری، نوسانات زیادی دارد که همین عامل نیز موجب سوختن کمپرسور می شود. برای جلوگیری از این امر، استفاده از وسایلی که نوسانات برقی را کاهش می دهد لازم و ضروری است. به صورت رایج و معمول در زمانی که میزان ولتاژ برق به اعداد زیر ۲۰۰ می رسد فشار زیادی به کمپرسور وارد می شود.

کثیف بودن کندانسور

کندانسور نیز از قطعات مهم کولرگازی بوده که کثیف شدن به عنوان دلیل سوختن کمپرسور کولرگازی محسوب می شود. وظیفه این قطعه این است که گاز داغی را که از کمپرسور به درون آن می آید را سرد می نماید. در زمانی که کندانسور کثیف است این گاز داغ، سرد نشده و در مجموع فشار آن افزایش پیدا می کند‌. با بالا رفتن فشار گاز، میزان انرژی مصرفی کولرگازی و ولتاژ آن نیز زیاد شده و احتمال سوختن کمپرسور آن نیز افزایش پیدا می کند. پیشنهاد می شود مقاله علت داغ شدن کمپرسور کولر گازی را هم بخوانید.

خراب شدن خازن

اگر خازن موجود در کولرگازی نیز خراب شود احتمال سوختن کمپرسور وجود دارد. برای راه اندازی و کار کردن کولر در ابتدای کار به ولتاژ بسیار زیادی نیاز است. خازن در این وسیله به کمپرسور کمک کرده و ولتاژ بالایی که برای راه اندازی و شروع کار نیاز دارد را تأمین می نماید. در صورت نبود خازن، کمپرسور نیز قابلیت راه اندازی نداشته و کار نمی کند. در این حالت بهترین کار این است که برای تعمیر دستگاه و تعویض خازن، با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

 وجود هوا در لوله های کولر

اگر داخل لوله هایی که در مدار کولرگازی موجود است هوا وجود داشته باشد به مرور کمپرسور خراب شده و می سوزد. برای جلوگیری از این امر، هنگام نصب دستگاه خود حتماً از نصاب کولر درخواست کنید تا هوای موجود در لوله ها را تخلیه نماید. هوا موجب اکسید شدن بخش های داخلی کمپرسور و در نهایت وجود انسداد در آن می شود. در این حالت به احتمال زیاد کمپرسور گیرپاچ کرده و می سوزد.

بیش از حد بودن لوله های کولرگازی

در هر کولرگازی سایز مناسبی برای لوله وجود دارد. اگر ابعاد و سایز لوله از استاندارد آن بیشتر باشد در نهایت، خرابی کولر را در پی دارد. دلیل سوختن کمپرسور کولر گازی در این مشکل، کار کردن بیش از حد آن است. حتماً در هنگام خرید لوله با توجه به مدل کولر گازی خود و با رعایت استاندارد های آن و همچنین مشورت با افراد با تجربه، خرید را انجام دهید. حتماً در هنگام خرید، ظرفیت کولر خود را نیز در نظر داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟