اشکلات متداول ماشین لباسشویی سامسونگ
رپرتاژ

اشکلات متداول ماشین لباسشویی سامسونگ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یک وسیله کاربردی است که نقش مهمی در زندگی روزمره انسان ها ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یک وسیله کاربردی است که نقش مهمی در زندگی روزمره انسان ها دارد. به هنگام خرید این دستگاه، تلاش خود را می کنید تا محصولی با کیفیت و قابلیت های متنوع خریداری کنید، اما از آنجایی که ممکن است چندین بار از این دستگاه در طول هفته استفاده کنید، به مرور زمان مستهلک و قابلیت های خود را از دست می دهد. در صورت بروز هر گونه ایراد توصیه می ‌کنیم، برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ بلافاصله از خدمات نمایندگی ‌تعمیرات استفاده کنید، قطعا استفاده از خدمات نمایندگی های معتبر و مجاز، مقرون به صرفه تر از خرید یک دستگاه جدید خواهد بود.

اشکلات متداول ماشین لباسشویی سامسونگ

ایرادات متداول در ماشین لباسشویی سامسونگ

با برخی از ایرادات ماشین لباسشویی آشنا شوید، برخی از ایرادات سطحی هستند و بدون حضور تعمیرکار می توانید آنها را برطرف کنید.

  • نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ

بهتر است ماشین لباسشویی را بدون البسه روشن کنید و تا محل نشت آب را شناسایی کنید. معمولا به دلیل ایراد در شلنگ ورودی آب، شلنگ تخلیه آب، مسدود شدن جاپودری و پاره شدن لاستیک دور درب، نشتی رخ می دهد. برای رفع این ایراد باید تمام قطعات را مورد بررسی قرار دهید. بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی لاستیک دور درب را به خوبی تمیز کنید تا کرک و پشم لباس ها آنجا باقی نماند. اگر مدت زمان زیادی است که از دستگاه استفاده می کنید، ممکن است رسوبات آب باعث فرسودگی لاستیک شده و باید آن را تعویض کنید.

در انتخاب مواد شوینده نیز باید دقت کنید، اگر مواد شوینده از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، در جاپودری گوله می شود و آب سرریز می شود. همچنین باید با توجه به ظرفیت جاپودری از مواد شوینده استفاده کنید، در برخی از مواقع استفاده بیش از اندازه از پودر، باعث تولید کف بیشتر و سرازیر شدن آب می شود. اگر فشار آب ورودی در قسمت جاپودری زیاد باشد نیز منجر به نشت آب می شود. شلنگ تخلیه و شلنگ ورودی نباید دچار تاشدگی، ترک، سوراخ یا پارگی شده باشند. این امکان وجود دارد که شلنگ تخلیه با یک جسم خارجی مسدود شده باشد. اتصالات شلنگ تخلیه و شلنگ ورودی را نیز بررسی کنید.

 

  • نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

 

در راهنما ماشین لباسشویی سامسونگ از اشکالات رایج ماشین لباسشویی سامسونگ می توان به نچرخیدن دیگ اشاره کرد. از دلایل نچرخیدن دیگ، گذاشتن البسه در مخزن، بیش از ظرفیت دستگاه است. حجم لباس اگر بیش از اندازه باشد تعادل برقرار نمی شود. خرابی در قسمت قفل درب، تسمه، موتور و بلبرینگ از دلایل نچرخیدن دیگ است که باید توسط تعمیرکار، هر یک از موارد باید بررسی شوند.

 

  • عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی پروانه های پمپ تخلیه، باعث می شود که آب تخلیه نشود و آب در قسمت دیگ باقی بماند. شلنگ تخلیه را نیز بررسی کنید، شلنگ باید یک متر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. بررسی فیلتر را فراموش نکنید، ممکن است با مسدود شدن آن، آب تخلیه نشود. خرابی برد الکترونیکی یا تایمر نیز از دلایل دیگر عدم تخلیه آب است.

 

  • عدم آبگیری ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر آبگیری انجام نمی شود یا بسیار کند انجام می شود، ایراد در شیر ورودی آب، تایمر و قفل درب ماشین لباسشویی است. اگر درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نشده باشد، آبگیری انجام نمی شود. معمولاً خرابی در شیر ورودی آب و شیر برقی نیز مانع از آبگیری ماشین لباسشویی می شود، در صورت تعمیر یا تعویض قطعات توصیه می ‌شود از تعمیرکاران ماهر و متخصص استفاده کنید.

 

  • از کار افتادن ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر ماشین لباسشویی روشن می شود، اما پس از دقایقی از کار می ‌افتد و متوقف می‌ شود، به دلیل خراب بودن میکروسوئیچ درب، برد کنترل و قطعات داخلی ماشین لباسشویی است.

 

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ

از دلایلی که ماشین لباسشویی روشن نمی شود، می‌توان به ایراد در موتور آن اشاره کرد. اگر مدت زمان زیادی ماشین لباسشویی روشن بوده و کار کرده است، احتمالا موتور آن داغ و در نتیجه خاموش شده است. اگر دکمه سوئیچ استارت خراب شده باشد، برق به سایر قسمت ها منتقل نمی شود.

 

  • سروصدای زیاد در ماشین لباسشویی سامسونگ

ممکن است جیب لباس ها را به خوبی خالی نکرده اید و یک شئ مانند سکه در جیب ها جا مانده است و حالا با برخورد با دیگ ماشین لباسشویی سر و صدا ایجاد می کند. به صداها دقت کنید، شاید برخورد دکمه یا زیپ لباس با دیگ سروصدا ایجاد می کنند. خرابی در تسمه و بالشتک موتور نیز با سروصدا همراه خواهد بود. برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ از تعمیرکاران حرفه ای کمک بخواهید.

 

  • لرزش در ماشین لباسشویی سامسونگ

ممکن است به هنگام نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی، دستگاه به خوبی جاگذاری نشده است و تراز نیست. باید سطح زیرین ماشین لباسشویی کاملا صاف و تراز باشد. با استفاده از پایه های جلویی دستگاه می توانید دستگاه را تراز کنید. در هنگام گذاشتن لباس ها در دیگ تعادل را رعایت کنید، بهتر است لباس ها را با دست باز کنید، سپس آنها را دیگ قرار دهید، تا گوله نشوند.

 

  • قطع نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر آبگیری در حدی است که آب از شیشه به راحتی قابل مشاهده است، مشکل از شیر ورودی آب است. اتصال برق به دستگاه را قطع کنید، اگر همچنان آبگیری دستگاه انجام می شود شیر ورودی آب خراب است.

 

تعمیرات اصولی ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر در هر شرایطی نتوانستید ایراد ماشین لباسشویی را پیدا کنید، یا اگر ایراد را شناسایی کردید اما توانایی و دانش کافی برای برطرف کردن آن را نداشتید، از خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده کنید. خدماتی همچون نصب و راه اندازی، تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی در این مجموعه توسط تعمیرکاران متبحر و زبردست انجام می شود. آنها به خوبی از ساختار ماشین لباسشویی آگاه هستند و عیب یابی را دقیق و تعمیر را به درستی انجام می دهند. تمام قطعات مصرفی تعمیرکاران اورجینال و اصل می باشد و خود نمایندگی آنها را در اختیار تعمیرکار قرار می ‌دهد. هزینه های پرداختی شما طبق نرخ مصوب و مورد تایید اتحادیه است. در نهایت تعمیرکار با ارائه فاکتور رسمی خدمات خود را ضمانت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟