علت روشن نشدن بخارشوی
آموزش

آیا علت روشن نشدن بخارشوی را می دانید؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آیا شما علت روشن نشدن بخارشوی را می دانید و یا می دانید که چرا بخارشو بخار ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آیا شما علت روشن نشدن بخارشوی را می دانید و یا می دانید که چرا بخارشو بخار نمی کند؟ اگر جواب شما منفی است هیچ جای نگرانی نیست، پاسخ سوال شما پیش ماست. با نزدیک شدن به فصل بهار و عید نوروز طبق رسم دیرینه خانه تکانی نیز در منزل کم کم آغاز می شود. جاروبرقی، بخارشوی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی جزو وسایلی است که در این ایام مرتب مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف جاروبرقی و ماشین لباسشویی که جزو لوازم خانگی پر استفاده است، بخارشوی همیشه استفاده نمی شود. معمولا در نزدیکی عید خانم های خانه دار برای شستن مبل ها، دیوار، زمین و یا حتی پرده و پنجره ها به سراغ بخار شوی می روند. اما ممکن است هنگام استفاده متوجه شوند که بخارشوی روشن نمی شود و این سوال برایشان پیش بیاید که علت روشن نشدن بخارشوی چیست.

طبق بررسی های که کارشناسان ما انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اکثر افرادی که از بخارشوی استفاده می کنند و با مشکل مواجه می شوند به دنبال علت باز نشدن درب بخارشوی، قفل شدن درب بخارشوی کارچر، روشن نشدن چراغ بخارشوی و علت روشن نشدن بخارشوی و همچنین در پی پاسخ چرا بخارشو بخار نمی کند ، میزان بخار بخارشوی کم است ، چرا بخارشوی روشن نمی شود و چرا درب بخارشوی باز نمی شود هستند.

علت روشن نشدن بخارشوی

لازمه آموزش تعمیر بخارشوی عیب یابی بخارشوی است. هر چند که برند های مختلف در تمام جهان طبق روش خاص خود بخارشوی ها را تولید می کنند اما سیستم اصلی و سیم کشی آنها شباهت های زیادی دارد. به همین دلیل عیب یابی بخارشوی کارچر، عیب یابی بخارشوی دلونگی و یا پارس خزر در برخی از مواقع به صورت مشابه صورت می گیرد. بطور مثال ممکن است نقشه سیم کشی بخارشوی دلونگی شبیه بخارشوی های دیگر موجود در بازار باشد. تمامی این موضوعات سبب شد تا ما در این متن عوامل عمده و اصلی روشن نشدن بخارشوی را توضیح دهیم تا فارغ از مارک دستگاه بتوانید مشکل آن را پیدا و رفع نمایید.

چرا بخارشوی روشن نمی شود

علت روشن نشدن بخارشوی

بخارشوی یکی از لوازم خانگی بوده که کمترین گزارش خرابی را دارد زیرا شما می توانید به کمی مراقبت و استفاده درست از آن سالیان سال از آن بدون هیچ ایرادی استفاده نمایید. البته احتمال پیش آمد مشکلات فنی برای بخارشوی وجود دارد که می تواند قابل حل باشد. برای بسیاری از کاربران ما این سوال پیش آمده که چرا بخارشوی روشن نمی شود. علت روشن نشدن بخارشوی یک موضوع نگران کننده برای آنها بوده و به دنبال پاسخ سوال خود هستند. در ادامه این متن به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت و راه حل و تعمیر بخارشوی را نیز آموزش خواهیم داد.

مسدود بودن مسیر های خروجی بخار

علت روشن نشدن بخارشوی

همانطور که می دانید اساس کار بخارشوی به کمک آب بوده و از آنجایی که آب شهری حامل مقدار زیادی املاح است، این املاح می توانند مسیر های خروجی بخار را مسدود کند و مانع بخار کردن بخارشوی شود. علاوه بر این، مسدود بودن مسیر های خروجی بخار از بخارشوی می تواند باعث روشن نشدن بخارشوی شود.

زمانی که آب تصفیه نشده وارد مخزن می شود به مرور زمان املاح موجود در آب رسوب کرده و از دیگ بخار تا نازل دستگاه را در بر می گیرد سپس تمام مسیر های خروجی بخار بسته خواهد شد و بخاری از دستگاه بخار نمی شود. این مشکل علت بخار نکردن بخارشوی و همچنین علت روشن نشدن بخارشوی نیز بوده است. گاهی اوقات چراغ دستگاه روشن شده و بخاری تولید نمی شود در ای شرایط باید لوله ها را برسی نمایید و گرفتگی آن را از بین ببرید. شما می توانید با ریختن سرکه در بخارشو و یا قرص رسوب گیری بخارشو رسوبات را از بین ببرید. لازم به یاد آوری است که رسوب زدایی بخارشویی کنوود و یا روش جرم گیری بخارشویی دلونگی تفاوت زیادی ندارد تنها کافیست در انجام آن دقت لازم را داشته باشید تا به دستگاه آسیب وارد نشود.

بیشتر بخوانید:

دلیل بخار نکردن بخارشوی چیست؟

خالی بودن مخزن آب بخارشوی

علت روشن نشدن بخارشوی

از دیگر دلایلی که باعث روشن نشدن بخارشوی می شود خالی بودن مخزن آب بخارشوی است. برخی از بخارشو ها به گونه ای طراحی شدند که هنگام خالی بودن دیگ بخار و یا مخزن روشن نشود در حالی که برخی دیگر روشن می شوند اما بخاری تولید نمی کند. همیشه قبل از استفاده از دستگاه مخزن آن را بررسی نمایید تا به میزان کافی آب برای بخار شدن داشته باشد.

قطع بودن اتصال برق

علت روشن نشدن بخارشوی

قطع بودن اتصال برق، نوسانات برقی و یا خراب بودن دو شاخه از دیگر علت های روشن نشدن بخارشوی به شمار می آید. قطع بودن اتصال برق سبب نرسیدن جریان برق به دستگاه خواهد شد و در نتیجه بخارشوی و یا هر لوازم دیگری روشن نخواهد شد. جهت حل این مشکل ابتدا دو شاخه دستگاه سپس فیوز و پریز برق را چک کنید و مشکل آن را با احتیاط فراوان رفع نمایید تا دچار برق گرفتگی نشوید. در صورت نیاز می توانید با یک برق کار جهت بررسی پریز برق خانه تماس بگیرید.

استفاده مداوم از بخارشوی

علت روشن نشدن بخارشوی

شمار زیادی از لوازم خانگی همانند بخارشوی زمانی که بیش از حد روشن بماند علاوه بر اینکه از عمر مفید آن کاسته می شود، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شود. به طور مثال استفاده مداوم از بخارشوی می تواند منجر به روشن نشدن دستگاه و یا سوختن قسمت های مختلف آن شود. روشن ماندن بیش از حد دستگاه باعث داغ شدن برخی از قطعات شده و مانع روشن شدن دستگاه می شود. تنها راه حل این مشکل استراحت دادن به دستگاه بعد از مدتی استفاده است با این کار از سوختن قطعات بخارشو نیز جلوگیری خواهید کرد.

خرابی تسمه

علت روشن نشدن بخارشوی

تسمه قطعه ای است که حرکت قطعات مختلف را در بخارشوی با یکدیگر هماهنگ می کند. مشکل خرابی تسمه از قبیل پاره شدن، پوشیده شدن و یا فرسوده شدن آن سبب روشن نشدن بخارشوی خواهد شد زیرا نمی تواند سرعت و حرکت اجزاء را هماهنگ کند.

برای تعمیر بخارشو ابتدا باید بدنه را باز کنید و تسمه را چک نمایید. اگر تسمه دچار مشکل شده است باید نسبت به خرید یک تسمه جدید اقدام نمایید و آن را تعویص کنید. لازم به ذکر است افرادی که تخصص کافی ندارند بهتر است تعویض تسمه بخارشو را به دست یک تعمیرکار بسپارید.

خراب بودن دکمه خاموش روشن بخارشوی

علت روشن نشدن بخارشوی

شاید به ذهن کمتر کسی خطور کند که علت روشن نشدن بخارشو خراب بودن دکمه خاموش روشن آن است. خراب بودن دکمه خاموش روشن بخارشو مربوط به صدمه دیدن برخی از اجزا و یا قطع اتصالات مدار مربوطه است. گاهی اوقات این مشکل با خارج کردن دو شاخه از پریز و اتصال دوباره آن برطرف می شود در غیر این صورت بهتر است آن را پیش یک تعمیرکار ماهر ببرید تا نگاهی به دستگاه شما بیندازد.

علت باز نشدن درب بخارشوی

علت روشن نشدن بخارشوی

تا به اینجا متن به پاسخ سوال هایی از قبیل چرا بخارشو بخار نمی کند و چرا بخارشو روشن نمی شود پرداختیم در ادامه نیز به علت باز نشدن درب بخارشو کارچر، پاسخ چرا درب بخارشو باز نمی شود خواهیم پرداخت. همانطور که گفته شد بسیاری از خانم های خانم دار هر چند وقت یک بار برای شستن مبل با بخارشوی به سراغ این دستگاه می روند. شاید برای شما هم در این شرایط پیش آمده باشد که درب مخزن بخارشو باز نشود و این سوال پیش بیاید که علت باز نشدن درب بخارشو چیست . استفاده از آب معمولی در بخارشوی باعث تشکیل رسوبات آهکی خواهد شد در صورتی که آب مخزن بخارشو تخلیه نشود این رسوبات ممکن است در حد فاصل درب دستگاه و خود بدنه تشکیل شود.

استفاده از آب شهری و همجنس بودن آلیاژ درب و بویلر باعث می شود تا هنگام استفاده از بخارشوی به مرور زمان این دو قسمت به یکدیگر جوش بخورد و مانع باز شدن درب بخارشو شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟