سامسونگ محبوب ترین برند تلویزیون
اخبار لوازم خانگی

سامسونگ محبوب ترین برند تلویزیون برای پانزدهمین سال متوالی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طبق گزارشات شرکت تحقیقاتی Omdia در سال 2020 سامسونگ محبوب ترین برند تلویزیون ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طبق گزارشات شرکت تحقیقاتی Omdia در سال 2020 سامسونگ محبوب ترین برند تلویزیون برای پانزدهمین سال متوالی شناخته شد و پس از آن کمپانی های سونی و ال جی معرفی شدند.

سامسونگ محبوب ترین برند تلویزیون برای پانزدهمین سال متوالی

به گزارش Omdia، سهم بازار تلویزیون سامسونگ از نظر درآمد فروش در سال گذشته 31.9 درصد بود و این در حالیست که سال قبلش (2019) 30.9 درصد بود.

بیشتر بخوانید:

عینک واقعیت افزوده سامسونگ رونمایی شد

این شرکت غول فناوری کره جنوبی در سال 2006 با راه اندازی تلویزیون های LCD با طراحی ‘Bordeaux’ به برترین سازنده تلویزیون جهان تبدیل شد و از آن زمان تاکنون به مدت 15 سال متوالی بازار تلویزیون را رهبری کرده است. این نشان می دهد که چگونه فناوری LCD همچنان بر بازار تسلط دارد و سرمایه گذاری های سنگین سامسونگ علیرغم برخی از تلویزیون های سه بعدی و تلویزیون های منحنی چگونه نتیجه داد.

سامسونگ محبوب ترین برند تلویزیون

سامسونگ در سال 2020 با رقیب محلی خود یعنی ال جی با 16.5 درصد سهم بازار جهانی از نظر درآمد فروش و سونی با 9.1 درصد سهم بازار مقایسه شد. در مجموع، سازندگان تلویزیون کره جنوبی سال گذشته نزدیک به 50 درصد از بازار تلویزیون را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ در رویداد Discover 2021 از تلویزیون های جدید خود رونمایی می کند

کمپانی تحقیقاتی Omdia ادعا می کند که سامسونگ در سال 2020، 7.79 میلیون تلویزیون “QLED” فروخته در حالی که ال جی 2.04 میلیون تلویزیون OLED فروخته است. با این وجود مقایسه اعداد فروش بین این دو معنا ندارد. زیرا QLED یک اصطلاح بازاریابی برای تلویزیون های LCD است که تحت پوشش تلویزیون های LCD میان رده گسترش می یابد در حالی که OLED نوع جدیدی از فناوری صفحه نمایش است.

سامسونگ محبوب ترین برند تلویزیون

این گزارش خاطر نشان کرد که “QLED” که از سری 5 (Q5x) ارزان قیمت تا 9 سری گران قیمت (Q9x) متغیر است، 35.5 درصد از درآمد فروش تلویزیون سامسونگ را تشکیل می دهد. به این معنی که عمده فروش واحد تلویزیون سامسونگ کم است. اومدیا گفت در اواخر سال 2020 سامسونگ توانسته فروش 49 میلیون واحد تلویزیون در سال را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:

احتمال عرضه اولین تلویزیون QD-OLED سامسونگ در اوایل 2022

طبق برآورد اومدیا، محموله های تلویزیون جهانی در سال 2020 بالغ بر 225 میلیون بار بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟