تقدیر ویژه از محسن خلیلی عراقی به عنوان "بزرگ مرد صنعت و تولید" در جشنواره کارآفرینان برتر
اخبار لوازم خانگی

تقدیر ویژه از محسن خلیلی عراقی به عنوان بزرگ مرد صنعت و تولید در جشنواره کارآفرینان برتر

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیزدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر کشور در روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیزدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر کشور در روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،فعالین بخش خصوصی و … برگزار شد.

این جشنواره هر سال با هدف شناسایی و انتخاب برترین کارآفرینان کشور و معرفی آنان به عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه خصوصا جوانان برگزار می گردد.

در این مراسم از محسن خلیلی عراقی به عنوان بزرگ مرد صنعت و تولید بصورت  ویژه تقدیر به عمل آمد. افزون بر آن از 12 نفر از کارآفرینان منتخب، با اهدای تندیس محسن خلیلی عراقی نیز تقدیر شد.

آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این مراسم با تقدیر از آقای مهندس محسن خلیلی اظهار داشت: او حق بزرگی به گردن صنعت کشور دارد. واحدهای صنعتی آقای خلیلی عراقی که اشتغالزایی زیادی برای جوانان کشور ایجاد کرده است همواره به روز شده‌اند و توانسته‌اند طی سالیان دراز ادامه حیات دهند. برخی تصور می کنند وقتی کارخانه‌ای راه اندازی می‌شود هیچ وقت نباید بمیرد اما هر کارخانه ای اگر نتواند خود را با شرایط روز و فناوری‌های نوین تطبیق دهد از صحنه خارج می شود.

وی اضافه کرد: ‌این ویژگی‌ها در کارخانه های آقای خلیلی عراقی وجود داشته است و ویژگی دیگر او توسعه یافتگی است که به خوبی می‌داند در کشور برای اینکه بتواند حرف خود را به کرسی بنشاند باید نهاد ایجاد کند.

محسن خلیلی عراقی بنیان گذار شرکت بوتان که به “پدر صنعت ایران” مشهور است نخستین فردی است که توانست شعله های گاز را در خانه های ایرانی روشن کند.

نامبرده با کمک پدر، شرکت بوتان را در سال 1332 تاسیس نموده و به عنوان پایه گذار صنعت گاز در ایران اقدام به ساخت وسایل گازسوز و توزیع گاز در خانه ایرانی ها نمود.

اجاق گاز، بخاری گازی، آبگرمکن گازی ایستاده، آبگرمکن دیواری فوری، پکیج شوفاژ دیواری، مایکروفر،سیلندر گاز مایع، اجاق گاز پیک نیک، و… از جمله وسایل خانگی هستند که محسن خلیلی برای اولین بار آنها را در شرکت بوتان تولید و به بازار ایران عرضه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟