عباس هاشمی انجمن صنایع لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

عرضه متمرکز لوازم خانگی برندهای ایرانی/تامین مواد پتروشیمی عمده ترین مشکل صنعت لوازم خانگی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عباس هاشمی؛ دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نشست صبح امروز با ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عباس هاشمی؛ دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نشست صبح امروز با موضوع بررسی وضعیت تولید لوازم خانگی و اقدامات این انجمن در سال جاری از عرضه متمرکز لوازم خانگی برندهای ایرانی تحت پوشش انجمن لوازم خانگی در آینده ای نه چندان دور خبر داد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به وضعیت صنعت لوازم خانگی و دست آوردهای این صنعت استراتژیک کشور در سال ۱۳۹۹ گفت: صنعت لوازم خانگی در سال ۹۹ به عنوان صنعت پیشران شناخته شد و طبق تعاملات انجام شده با وزارت صنعت و بانک مرکزی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت لوازم خانگی در اولویت قرار گرفت. در همین راستا و به منظور بر طرف کردن مشکلات مربوط به تامین ورقه های فولادی توافقاتی صورت گرفت که مقرر شد تا تولید کنندگان مواد فولادی مورد نیاز لوازم خانگی خود را در رینگ فرعی به صورت عرضه اختصاصی در قالب سامانه بهین یاب دریافت کنند.

عباس هاشمی افزود: در حال حاضر عمده ترین مشکل صنعت لوازم خانگی تامین مواد پتروشیمی واحدهای تولیدی است که لزوم حل این مشکل همکاری بیشتر وزارت صنعت است. در حال حاضر شماری از واحدی های تولیدی به دلیل عدم اطمینان از استمرار تامین مواد اولیه قراردادهای صادراتی را رد کردند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر تولید لوازم خانگی در سال ۹۹ گفت: با توجه به آمار وزارت صنعت تولید یخچال فریزر در ۱۰ ماهه امسال رشد حدود 30 درصدی را تجربه کرده است و به رقم ۱.۷ میلیون دستگاه رسیده است در حالی که این میزان در ۱۰ ماه سال گذشته برابر با ۱.۳ میلیون دستگاه بود. ماشین لباسشویی نیز در ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال اخیر رشد ۵۳ درصدی داشته است. میزان تولید لباسشویی از ۵۷۴ هزار دستگاه به ۸۸۰ هزار دستگاه رسیده است. سال ۹۹ برای بخش تولید تلویزیون سال موفقی تلقی می شود و شاهد رشد چشمگیر در این بخش بودیم. تولید تلویزیون با رشد ۴۴ درصدی مواجه شده و از رقم ۶۸۷ به ۹۹۵ هزار دستگاه رسیده است تنها در بخش تولید کولر آبی کاهش ۱۱.۹ درصدی نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

دبیرکل انجمن افزود: بزرگترین دستاورد انجمن لوازم خانگی که به عنوان بزرگترین انجمن کسب و کار در کشور و عضو اتاق بازرگانی شناخته می شود، عرضه اختصاصی مواد اولیه فولادی مورد نیاز لوازم خانگی در تالار فرعی بورس است. از مزایا عرضه مواد فولادی در تالار فرعی بورس می توان از عدم افزایش بی مورد قیمت مواد اولیه و همچنین استمرار در تامین مواد اولیه نام برد.

وی با اشاره به پتانسیل جهش ۲۰۰ درصدی صنعت لوازم خانگی در کشور گفت: با توجه به بررسی آمار تولید لوازم خانگی از سال ۱۳۹۰ تا به الان هیچ گاه شاهد این اندازه رشد نبوده ایم و در حال حاضر توان تامین نیاز داخل داریم و‌ با توجه به ظرفیت های موجود امکان تبدیل شدن به هاب منطقه وجود دارد.

عباس هاشمی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی انجمن در سال جاری افزود: دپارتمان قطعه سازی در راستای سیاست های دولت برای توسعه صنعتی و ‌تعمیق ساخت داخل ایجاد شده است که برای توسعه پایدار نیاز به تقویت قطعه سازی داریم و باید به صورت سیستماتیک به شبکه جهانی متصل شویم.

وی با تاکید بر ظرفیت های بی بدیل در صنعت قطعه سازی از امضای تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و اعلام کرد که با اتصال صنعت قطعه سازی به شرکت های دانش بنیان امیدواری به توسعه صنعت لوازم خانگی ‌افزایش می یابد.

عباس هاشمی در ادامه از عرضه متمرکز لوازم خانگی برند های تحت پوشش انجمن در آینده ای نه چندان دور با حضور پررنگ برندهای ایرانی برای جلوگیری از عرضه محصولات بدون شناسنامه خبر داد.

در همین رابطه بخوانید:

ایجاد فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی طی هفته های آینده/پلتفرم مشترک برای تولید لوازم خانگی الزامی است

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی در سال جاری گفت: نمایشگاه امسال علیرغم محدودیت های ایجاد شده با همکاری ستاد ملی کرونا و شرکت سهامی نمایشگاه برگزار شد که در سال 276 واحد صنعتی شرکت کرده و با وجود خروج برندهای خارجی فضایی برای عرض اندام برندهای داخلی بود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان تبدیل شدن و استمرار تریبون قوی و صدای واحد صنعت لوازم خانگی با تعداد اعضای بیشتر، تقویت دپارتمان اقتصادی و همکاری با شرکت های دانش بنیان و توجه به دانش ایرانی و تلفیق آن با دانش های روز دنیا از اهداف و برنامه های سال 1400 عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟