لوازم خانگی تامین
اخبار لوازم خانگی

جزئیات تامین مسکن و لوازم‌ خانگی زلزله زدگان سی‌ سخت

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون بنیاد مستضعفان جزئیات کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن و لوازم‌ ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون بنیاد مستضعفان جزئیات کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن و لوازم‌ خانگی زلزله زدگان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان دنا و منطقه سی‌ سخت را تشریح کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بنیاد مستضعفان، «محسن منصوری» با اشاره به کمک‌های اخیر بنیاد مستضعفان و تامین مسکن و لوازم‌ خانگی زلزله زدگان شهرستان دنا و منطقه سی‌سخت اظهار داشت: به‌دنبال وقوع زمین لرزه اخیر در منطقه سی‌ سخت و شهرستان دنا و تخریب منازل و لوازم‌ خانگی برخی از ساکنان، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای ساخت و بازسازی منازل آسیب دیده و لوازم‌ خانگی تخریب شده خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در این مناطق، بیش از چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را به صورت بلاعوض پرداخت کرد.

مدیرعامل بنیاد علوی ادامه‌ داد: بر اساس آمار ارسالی از سوی سازمان بهزیستی، در این حادثه تلخ ۴۸ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی به ‌طور کامل تخریب شده، ۲۲۸ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و بازسازی است و لوازم ‌خانگی بیش از ۲۵۰ خانوار تحت پوشش نیز تخریب کامل شده یا بخشی از آن تخریب شده است.

وی گفت: بنیاد مستضعفان بر همین اساس برای همه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که منازل‌شان به صورت کامل تخریب شده، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و برای خانه‌های نیازمند تعمیر ۱۰ میلیون تومان پرداخت کرد. همچنین این بنیاد برای تامین لوازم‌ خانگی منازلی که به‌طور کامل تخریب شده ۱۰ میلیون تومان و برای خانه‌هایی که بخشی از لوازم‌ خانگی آنها تخریب شده پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت کرد.

به گفته منصوری، بنیاد مستضعفان علاوه بر این کمک‌ها، سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب دیده از این زلزله را تامین خواهد کرد و در روزهای ابتدایی این حادثه نیز یک محموله امدادی معیشتی را برای زلزله زدگان سی‌ سخت ارسال کرده بود.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه  چهارشنبه شب (۲۹ بهمن ۹۹) شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی ‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. این حادثه تلفات جانی نداشت اما ده‌ها مصدوم بر جای گذاشت و به صدها واحد مسکونی خسارت زد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟