تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین
دکوراسیون منزل

تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی‌ از بخش های جالب برای کودکان و بسیاری از بزرگسالان در سفره هفت سین ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی‌ از بخش های جالب برای کودکان و بسیاری از بزرگسالان در سفره هفت سین آماده سازی تخم مرغ رنگی است. از گذشته تا به امروز در این سفره که تشکیل شده از سبزه، سنجد، سکه، سمنو، سیر و… است از تخم مرغ های تزیین شده نیز استفاده می شود که جذابیت سفره را چند برابر می کند. در گذشته معمولا با خوراکی های طبیعی برای رنگ‌ آمیزی تخمه مرغ استفاده می کردند مواد خوراکی مانند لبو، نعنا، کلم و… که با جوشیدن در آب رنگ پس می دهند برای تزیین تخم مرغ ها بسیار مناسب بوده اما امروزه با وجود انواع رنگ ها و لوازم تزیینی متفاوت کسی به مواد خوراکی برای نقاشی روی تخمه مرغ ساده روی نمی آورد.

ایده های جالب برای تخم مرغ رنگی عید

ایده های جالب برای تخم مرغ رنگی عید

رنگ آمیزی تخمه مرغ کاری بسیار سرگرم کننده است که شما می توانید از یک شب قبل از عید نوروز آن را انجام دهید مدل تخمه مرغ رنگی می تواند هم به صورت خام و هم‌ به صورت پخته انتخاب شود بهتر است که برای انتخاب تخم مرغ رنگی از آن هایی که سایز بزرگ‌ تری دارند استفاده کنید تا راحت تر بتوانید طرح مورد نظر را روی آن بکشید. خوب است بدانید که علاوه بر عید نوروز در عید پاک مسیحیان نیز از تخم مرغ رنگی استفاده می شود نماد این جز در هفت سین به معنی نطفه باروری است که به زودی باید جان بگیرد و علاوه بر آن برای زیبایی و رنگارنگ شدن سفره نیز از آن استفاده می‌ شود.

طراحی تخم مرغ رنگی

برای زدن یک طرح تخمه مرغ رنگی ساده و راحت اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ظرف پهن را با آب پر کنید سپس چند قطره از رنگ روغنی یا لاک را روی آن بریزید و با یک‌ جسم نوک تیز به آن فرم دهید سپس تخم‌ مرغ را درون آن فرو برده و بگذارید تا خشک شود. یک‌ روش دیگر برای تزیین تخم مرغ ابتدا همان مراحل بالا را انجام داده سپس از فاصله تقریبا دور روی رنگ ها را با یک اسپری آب بزنید تا روی رنگ ها طرح های نقطه ای ایجاد شود سپس تخم‌ مرغ را درون آن فرو برده و در جای مورد نظر قرار دهید تا خشک شود. شما می توانید هر طرح دیگری که دوست دارید را توسط آب و یک ‌جسم نوک تیز روی آن ایجاد کنید.

رنگ آمیزی تخم مرغ با پارچه

رنگ آمیزی تخم مرغ با پارچه

برای تزیین تخمه مرغ هفت سین با پارچه ابتدا یک پارچه تقریبا متناسب تهیه کنید سپس تخم مرغ را درون آن بپیچید و سر آن را ببندید سپس هر قسمت آن را به کمک قطره چکان رنگ بریزید و درون یک‌ ظرف به مدت بیست و چهار ساعت نگه دارید بعد از آن که پارچه ها را باز کنید خواهید دید که رنگ جذب پوست تخم مرغ شده. هم چنین توسط پارچه های متنوع می توانید برای تخم مرغ مورد نظر یک لباس جالب بدوزید و یا توسط چسب به آن بچسبانید همه ی این موارد بستگی به خلاقیت خودتان دارد پس دست بکار شوید.

تخم مرغ اکلیلی

رنگ آمیزی تخم مرغ با پارچه

یک ظرف اکلیل تهیه کنید و دور تا دور تخم مرغ ها‌ را چسب بزنید سپس درون ظرف اکلیل بغلتانید به همین راحتی می توانید آن ها را بسیار زیبا تزیین کنید و روی سفره هفت سین قرار دهید.

تزیین تخم مرغ به شکل جوجه

تزیین تخم مرغ به شکل جوجه

یک‌ تخم مرغ را کاملا زرد رنگ کنید سپس توسط مقداری مقوا نارنجی یک مربع کوچک ببرید و از وسط تا بزنید تا دو مثلث ایجاد شود و آن را به جای نوک جوجه بچسبانید و در نهایت با ماژیک برای آن چشم بکشید هم چنین می توانید مقداری خز زرد یا نارنجی تهیه کنید و روی سر آن بچسبانید با این روش شما تزیین تخمه مرغ عروسکی جوجه را به همین راحتی انجام دادید.

تزیین تخم مرغ با مسواک

تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین

هر تعداد تخم مرغ که می خواهید تزیین کنید را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید به طور مثال رنگ آبی‌ را روی همه ی تخم مرغ ها بزنید سپس صبر کنید تا کمی خشک شود سپس توسط برس یک مسواک با رنگ دیگر روی آن ها توسط انگشتتان بپاشید تا رنگ به صورت نقطه ای پرتاب شود.

تخم مرغ طلایی

تزیین تخم مرغ هفت سین

رنگ‌ طلایی همیشه ایده جذابی در هر بحثی خواهد بود پس یک تخم مرغ را به تخم طلا تبدیل کنید و با رنگ طلای و کمی اکلیل آن را به زیبا ترین شکل تزیین کنید. هم چنین می توانید توسط قلمو های نازک رگه های طلایی روی آن ها ایجاد کنید.

تخم مرغ نگینی

تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین

اگر طرفدار طرح های شلوغ و پر زرق و برق هستید می توانید از انواع نگین های نقره ای و یا مشکی و صورتی برای تزیین تخم مرغ ها استفاده کنید اولین ایده برای تزیین با نگین می تواند چسباندن نگین ها به صورت حرف اول اسم اعضای خانواده در وسط تخم مرغ به رنگ مشکی و قسمت های باقی مانده را با نگین های صورتی یا نقره ای بپوشانید. ایده بعدی برای تزیین تخم مرغ با نگین های جذاب این است که به صورت یک در میان یک دایره دور تا دور تخم مرغ بزنید و یا روش ساده تر این است که کل تخم مرغ را با یک دست نگین بپوشانید.

تزیین تخم مرغ موشی

تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین

بسیاری از کودکان علاقه مند به تزیین تخمه مرغ عروسکی موش هستند و دوست دارند که خودشان آن را درست کنند و روی سفره قرار دهند برای این کار بهتر است از یک تخم مرغ مصنوعی استفاده کنید و با ماژیک چشم و بینی موش را روی آن بکشید سپس به کمک فوم برای موش یک جفت گوش بزرگ، دندان و یک پاپیون برای جالب تر شدن آن درست کنید و توسط چسب به آن وصل کنید.

علاوه بر طراحی های گفته شده بسیاری از افراد که مسلط به کشیدن نقاشی و طراحی های حرفه ای هستند نیز می توانند هر نوع شکلی که دوست دارن را روی طراحی تخم مرغ هفت سین ایجاد کنند هم چنین آن هایی که در این زمینه حرفه ای نیستند هم با کمی دقت و خلاقیت می توانند شکلک های جالبی را روی تخم مرغ بکشند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟