دکوراسیون منزل

تغییر دکوراسیون خانه برای عید نوروز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نزدیک به سال جدید است و کم کم زمان آن فرا رسیده که به فکر تغییرات اساسی در ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نزدیک به سال جدید است و کم کم زمان آن فرا رسیده که به فکر تغییرات اساسی در دکوراسیون خانه برای عید نوروز باشیم. قطعا خیلی خوب است که هر ساله دکوراسیون منزل به ویژه حال و پذیرایی را از حالت همیشگی خود درآورده و یک حس جدید و متفاوت را تجربه کنیم.

قطعا بسیاری از مردم با شروع سال جدید دوست دارند در محیطی جدید و متفاوت یک سال دیگر را سپری کنند به همین دلیل تغییر دکوراسیون خانه برای عید نوروز می تواند فرصت مناسبی برای درآوردن محیط از حالت همیشگی و یکنواخت سال قبل آن باشد. نکته مهم در تغییر دیزاین هر خانه ای هماهنگی دکوراسیون خانه با سایر اجزا است که باید توجه ویژه ای به ترکیب رنگ استفاده شده و شکل اجسام داشت.

نکات خاص دکوراسیون خانه برای عید نوروز

نکات خاص دکوراسیون خانه برای عید نوروز

نوروز امسال می تواند بهترین زمان برای یک تغییر شیک و اساسی برای حال و پذیرایی شما باشد یکی از دلایل این موضوع رنگ سال است که بسیار مناسب برای محیط خانه است. توجه به نکاتی که قصد داریم آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم سبب می شود که حال و پذیرایی منزل شما حس و حال متفاوت تری نسبت به گذشته داشته باشد پس با ما همراه باشید تا از این نکات آموزنده به بهترین شکل استفاده کنید. نکاتی از قبیل فرم پذیرایی شما، رنگ دیوار ها، جنس و رنگ پرده ها، سایز مبل و میز پذیرایی و… همه تاثیر فراوانی در تزئین منزل دارند پس حتما باید هنگام انتخاب آن ها خیلی خوب دقت کنید.

دیوار ها

نکات خاص دکوراسیون خانه برای عید نوروز

برای شروع بهتر که از رنگ دیوار ها اقدام کنید ابتدا دیوار پذیرایی را به هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید البته رنگ های پیشنهادی ما زرد، طوسی روشن، سفید، آبی روشن، سفید مات است اما شما از هر رنگ دیگری که دوست دارید نیز می توانید استفاده کنید بهتر است از رنگ روغنی برای دیوار های پذیرایی استفاده کنید زیرا سریع تر خشک می شود و هزینه ی آن کمتر است. رنگ کردن دیوار ها سبب می شود تا محیط خانه فضای نو و تازه ای به خودش بگیرد و از حالت قدیمی خود به خوبی بیرون بیاید پس حتما دیوار های منزل را رنگ بزنید.

به جز رنگ زدن می توانید از کاغذ دیواری برای دیوار ها استفاده کنید حال بستگی به سلیقه خودتان دارد که همه ی دیوار ها را با کاغذ دیواری بپوشانید یا فقط یک دیوار را، انتخاب با خودتان است.

پرده

تغییر دکوراسیون خانه برای عید نوروز

پرده ها نقش مهم و اساسی در دکوراسیون منزل شیک شما خواهند داشت. خیلی وقت است که پرده های پر طرح و چین دار از مد رفته و جای خود را به طراحی و دوخت های ساده تری داده است پس بهتر است یک پرده بلند با طرح و رنگی نزدیک به رنگ دیوار تان انتخاب کنید زیرا این کار کمک زیادی به بزرگ تر نشان دادن پذیرایی شما می کند و فضا را گسترده تر نمایش می دهد اما اگر بزرگی فضا برای شما مهم نیست می توانید از رنگ های متضاد با دیوار نیز استفاده کنید.

مبل

تغییر دکوراسیون خانه برای عید نوروز

امروزه به دلیل ساخت آپارتمان های زیاد معمولا فضای حال و پذیرایی بسیار کوچک تر شده و به همین دلیل این فضای کوچک جای مناسبی برای انتخاب مبل های سلطنتی نیست بلکه جایگزین آن می تواند استفاده از مبل های اسپرت و یا صندلی های مبلی باشد که فضای کمتری نیز اشغال می کند.

فرش

تغییر دکوراسیون خانه برای عید نوروز

امروزه کف اکثر خانه ها پارکت است و نیاز به پوشاندن کل زمین با فرش نخواهد بود بلکه از یک فرش کوچک در وسط پذیرایی می توانید بهترین استفاده را کنید اگر فرم حال شما مربع است می توانید از فرش های دایره ای استفاده کنید که طرح های طوسی آن بیشتر باشد زیرا همانطور که می دانید رنگ‌ سال طوسی و زرد است و استفاده از این رنگ ها سبب به روز بودن دکوراسیون منزل شما می شود.

اگر تا اینجا از ایده های ما استفاده کردید قطعا متوجه تغیرات اساسی در منزل برای سال جدید شده اید زیرا این سه جز مهم ترین بخش دکوراسیون هر خانه ای محسوب می شود. پس از انجام موارد بالا زمان آن فرا رسیده که جای مناسب هر وسیله را پیدا کنید به طور مثال می توانید فضای جلوی پنجره ها را آزاد کنید تا نور طبیعی در طول روز محیط خانه را روشن کند هم چنین چیدمان مبل ها به صورت نیم دایره می تواند فضای مناسبی را برای میز جلو مبلی ایجاد کند سعی کنید اندازه میزتان را با مبل هماهنگ کنید تا هنگام پذیرایی از میهمان ها به مشکل بر نخورید همانطور که از قبل گفتیم هماهنگی دکوراسیون خانه بسیار مسئله مهمی است هم چنین در بسیاری از اوقات هنگامی که تصمیم گیری برای شما سخت است می توانید از ست دکوراسیون منزل که در چیدمان مغازه های مربوطه وجود دارد نیز استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون خانه برای عید نوروز

نکته بعدی در زیبا تر شدن پذیرایی شما استفاده از گل و گیاه های برگ دار است زیرا رنگ سبز آرامش خاصی را در محیط رقم می زند در کنار همه ی این موارد همانطور که گفته شد تاثیر نور طبیعی در طول روز را فراموش نکنید پس لوازم های اضافی جلوی پنجره ها را کنار بزنید. لوازم ها و دکوری هایی که سبب شلوغ شدن دیزاین حال و پذیرایی شما می شود باید برداشته شده و به جای آن از یک یا چند دکوری ساده اما شیک استفاده کنید. سعی کنید همیشه روی میز پذیرایی تان خوراکی های خوش مزه در ظروف زیبا قرار دهید هم چنین در کنار آن ها از شمع های کوچک و بزرگ استفاده کنید تا روی میز تان زیبا تر دیده شود. سعی کنید از میز جلو مبلی برای چیدن سفره هفت سین استفاده نکنید تا فضای کافی برای پذیرایی را داشته باشید معمولا بهتر است گوشه ای از حال را به این امر اختصاص دهید.

تغییر دکوراسیون خانه برای عید نوروز

تابلو ها می تواند پذیرایی شما را شیک ‌تر از هر زمان دیگری نمایش دهد به خصوص اگر از قاب های مشکی برای آن ها استفاده کنید ترکیب رنگ‌ مشکی با دیوار ها می تواند بسیار شیک و خاص باشد.استفاده از لوستر های مشکی نیز ترکیب جذابی با قاب های مشکی روی دیوار ایجاد خواهد کرد علل خصوص اگر رنگ دیوار ها روشن باشد.

هم چنین برای تزئین منزل نیز می توانید از انواع آویز های دست ساز و یا ریسه های لامپی کوچک و حتی دکوری های نئونی در بخش های مختلف استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟