نحوه شستن فرش و قالیچه
آموزش

نحوه شستن فرش و قالیچه در خانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال همه در تکاپوی فرا رسیدن سال نو هستند و ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال همه در تکاپوی فرا رسیدن سال نو هستند و خانه تکانی در این مواقع بیشتر از هر کار دیگری به چشم می آید و هر کسی به طریقی دارد خانه و کاشانه خود را تمیز می کند. شستن فرش و قالیچه یکی از کارهای است که در صدر لیست خانه تکانی قرار دارد. بسیاری از افراد هستند که نمی دانند شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی ؟ برخی از افراد برای راحتی کار خود نحوه کار قالیشویی را قبول دارند. اما بعضی از آن ها شستن فرش در خانه را ترجیح می دهند و دوست دارند فرش و قالیچه های خود را در منزل بشویند. نحوه شستن فرش و قالیچه در خانه ، شستن فرش در خانه با شامپو فرش ، روش شستن فرش در خانه چگونه است؟ شستن فرش در خانه با دستگاه چگونه است؟ مواردی هستند که بسیاری از افراد هنگام شستشوی فرش در خانه به آن ها برمی خورند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به برخی از این دسته پرسش ها پاسخ دهیم.

با نحوه شستن فرش و قالیچه در خانه آشنا شوید

شستن فرش در خانه ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد زیرا با آپارتمانی شدن اکثر خانه ها و نبود فضای کافی برای شستن فرش این کار کمی سخت به نظر می رسد و اولین سوالی که برای افراد در این موقع پیش می آید این است که برای شستن فرش از چه موادی استفاده کنیم ؟ یا بهترین محلول برای شستن فرش چیست؟ بهترین شامپو فرش را از کجا می توان تهیه کرد؟ آیا جایگزینی برای شامپو فرش وجود دارد؟ شامپو فرش خانگی را چگونه می توان تهیه کرد؟

بیشتر بخوانید:

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی

نحوه شستن فرش و قالیچه

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش موادی هستند که لکه های سخت و پر رنگ را بتوانند به راحتی از بین ببرد و در عین حال آسیب جدی به فرش یا قالیچه هایتان وارد نکنند. مواد شوینده ای که ساختار شیمیایی دارند می توانند بافت فرش را از بین ببرند. برای اینکه با خیال راحت فرش و قالیچه های خود را در خانه بشویید و آسیبی به بافت فرش وارد نکنید بهتر است از بهترین مواد شوینده برای فرش استفاده کنید که شامل آب و شوینده های ملایم می شود. مایع ظرفشویی می تواند انتخاب مناسبی باشد که در کنار شوینده های ملایم مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

چگونه بوی دود لباس و فرش از بین می رود؟

نحوه شستن فرش و قالیچه

شستن فرش با پودر صابون نیز یکی از مواردی است که بسیار مورد استفاده افراد قرار می گیرد. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که طریقه شستن فرش با پودر صابون چگونه است؟ باید گفت که برای شستن فرش در خانه از مواد شوینده ملایمی مانند پودرهای دستی، پودر صابون، شامپو فرش و مایع ظرفشویی استفاده می کنید و همانطور که در موارد فوق ذکر شد بهتر است این مواد شوینده ملایم را به همراه حلالی مانند آب ترکیب کنید و از آن برای تمیز کردن فرشتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب

نحوه شستن فرش و قالیچه

بهتر است زمانی را برای شستن فرش در قالیشویی انتخاب کنید که فرشتان بسیار کثیف است و امکان شستشوی آن در خانه برای شما وجود ندارد زیرا نحوه شستن فرش در قالیشویی با خانه متفاوت است و برای شستن فرش در خانه شما نیاز به فضای بزرگی مانند حیاط، پشت بام و پارکینگ نیاز دارید که با توجه به صرفه جویی در مصرف آب بهتر است که این کار را به قالیشویی بسپارید.

بیشتر بخوانید:

ایده های مناسب برای خانه تکانی عید و نکاتی که بهتر است بدانید

طریقه شستن فرش با دستگاه

نحوه کار قالیشویی به این صورت است که برای شستن فرش از دستگاه شستن فرش استفاده می کند. طریقه شستن فرش با دستگاه در قالیشویی ها به این صورت است که ابتدا گرد و غبار فرش را با دستگاهی شبیه به جاروبرقی می گیرند. سپس فرش را خیس کرده و به کمک بهترین شامپو فرش ، پودر صابون یا مایع ظرفشویی می شویند و البته گفتنی است که این عمل توسط دستگاه انجام می شود و فردی که تسلط کامل بر روی این کار دارد با تنظیمات دمای آب، فشار آب، میزان مواد شوینده و غیره به شستشوی فرش و قالیچه ها می پردازد.

بیشتر بخوانید:

چگونه کشو و کمدهای مرتبی داشته باشیم؟

نحوه شستن فرش و قالیچه

زمانی که فرش ها شسته می شوند توسط یک خشک کن خشک می شوند و به صورت لول شده در دستگاه خشک کن قرار می گیرند. البته به این نکته توجه داشته باشید که وقتی فرشتان را از قالیشویی تحویل می گیرید مطمئن شوید که خشک شده زیرا ممکن است رطوبت موجود در فرش و قالیچه مکانی برای رشد قارچ و کپک باشد و در نهایت موجب خراب شدن فرش می شود. برای اینکه با شستن فرش در قالیشویی بیشتر آشنا شوید می توانید فیلم شستن فرش در قالیشویی را ببینید.

بیشتر بخوانید:

خانه تکانی شب عید یا خوشگذرانی؟

روش شستن فرش دستبافت در قالیشویی همانند طریقه شستن فرش با دستگاه است و فرد قالی شور به ترتیب با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار فرش دستبافت را می گیرند و سپس با استفاده از دستگاه مربوطه و مواد شوینده لازم فرش را تمیز شسته و در نهایت آب کشی می کنند و خشک کردن فرش می پردازند.

بیشتر بخوانید:

ترفندهای خانه تکانی عید در کمترین زمان ممکن

نحوه شستن فرش و قالیچه

قیمت شستن فرش در قالیشویی

قیمت شستن فرش در قالیشویی های هر ساله در حال تغییر است و امسال نیز با توجه به افزایش قیمت سرویس های مختلف خدماتی در این حوزه و همچنین نرخ تورم تعیین شده است. گفتنی است که قیمت شستن فرش در قالیشویی در سال 99 برای هر فرش ماشینی حداقل 5 هزار تومان و برای شستن فرش دستبافت در قالیشویی 7 هزار تومان اعلام شده است ولی عواملی هستند که قیمت شستن فرش در قالیشویی را افزایش می دهد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

توصیه های کلیدی برای تمیز کردن فرش و شیرآلات در خانه تکانی

نحوه شستن فرش و قالیچه

  • شستشوی فرش ماشینی(متر مربع) : 11.500 تومان
  • شستشوی فرش دستباف(متر مربع) : 15.000 تومان
  • اعلاء شویی فرش ماشینی(متر مربع) : 16.000 تومان
  • اعلاء شویی فرش دستباف(متر مربع) : از 25.000 تومان تا 33.500
  • شستشو فرش گل ابریشم دستبافت متری: 60.000 تومان
  • شستشوی موکت جدا از زمین : 7.000 تومان
  • خشکشویی فرش ماشینی در محل(متر مربع) : 16.000 تومان
  • خشکشویی فرش دستباف در محل(متر مربع) : 22.000 تومان
  • خشکشویی موکت در محل(متراژ کمتر از 50 متر) : 400.000 تومان
  • سرویس حمل فرش : 25.000 تومان

نحوه شستن فرش و قالیچه

چگونه فرش را براق کنیم ؟

بسیاری از کاربران هستند که قصد تمیز کردن فرش کرمی روشن یا فرش سفید را دارند و این سوال برایشان پیش می آید که چگونه فرش را براق کنیم ؟ یا روش شستن فرش کرمی به چه صورت است؟ برای شستن فرش در خانه و براق کردن آن بهتر است از جوش شیرین، سرکه، نمک، بخار، پودر ذرت و غیره استفاده کنید. همچنین اگر هیچ آشنایی با شستن فرش با پودر صابون یا شستن فرش در خانه با شامپو فرش را ندارید می توانید از فیلم استفاده از شامپو فرش و آموزش تصویری استفاده از شامپو فرش را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب

نحوه شستن فرش و قالیچه

علت زرد شدن فرش بعد از شستن چیست؟

بسیاری از کاربران هستند که بعد از شستن فرش متوجه می شوند که فرششان زرد شده و به دنبال علت زرد شدن فرش بعد از شستن بوده اند. دلایل مختلفی جهت زرد شدن فرش وجود دارد که در ادامه ما برخی از مهمترین آن ها را نام می بریم که شامل استفاده از شوینده های نامناسب، عدم تخلیه آب فرش پس از شست و شو، عدم گرد و غبار گیری فرش و آب کشی دوباره فرش پس از پهن کردن برای خشک شدن می شوند.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین یخچال فریزر های ایرانی کدامند؟ + لیست قیمت

برای جواب به سوال فرش شستم زرد شده چیکار کنم ؟ باید گفت که کاربران می توانند از شوینده هایی با خاصیت اسیدی پایین، استفاده از مخلوط نمک و سرکه سفید، استفاده از شامپو فرش و غیره برای از بین بردن زردی فرش استفاده کنند. البته به شما مخاطبان عزیز توصیه می شود از شستن فرش با وایتکس خودداری فرمایید زیرا ممکن است رنگ های قالیچه و فرشتان را از بین ببرد و مجبور به رنگ کردن فرش شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟