شناسایی انبار احتکار لوازم خانگی در شیراز
اخبار لوازم خانگی

شناسایی انبار احتکار لوازم خانگی در شیراز

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون بازرسی سازمان صمت فارس گفت: با تلاش بازرسان این سازمان انبار احتکار لوازم ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون بازرسی سازمان صمت فارس گفت: با تلاش بازرسان این سازمان انبار احتکار لوازم خانگی در شیراز کشف و اقلام آن توقیف شد.

مهدی حسنی اظهار داشت: پیرو بازرسی‌های بازرسان از انبارهای سطح شهر، بازرسان متوجه وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی در شیراز شدند و به بازدید از آن پرداختند که متوجه شدند تعدادی لوازم خانگی از جمله اجاق گاز و هود در این انبار موجود است.

وی گفت: بازرسان اطلاعات این انبار را بررسی کردند و متوجه شدند صاحب انبار به ثبت این انبار در سامانه جامع انبارها اقدام نکرده و هیچ گونه ورود و خروج کالایی را ثبت نکرده است.

حسنی افزود: با توجه به این امر بر اساس ماده 60 قانون نظام صنفی پرونده تخلف احتکار برای صاحب این انبار به ارزش بیش از یک میلیارد ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس به صاحبان انبارها و کالاها هشدار داد، هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع انبارها و ثبت ورود و خروج کالا در این سامانه اقدام کنند در غیر این صورت به عنوان محتکر با آنها برخورد و کالای آنها توقیف می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان فارس از تشکیل پرونده تخلف گرانفروشی برای 13 قالی شویی در شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال تقاضای مردم برای شستشوی قالی افزایش می‌یابد نظارت بر فعالیت این واحدها در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: در یک هفته گذشته از 16 قالی شویی بازرسی به عمل آمد که طی آن برای 13 قالی شویی پرونده تخلف گرانفروشی تشکیل شد.

به گزارش تسنیم، حسنی گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از 782 میلیون ریال است و برای در مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان فارس از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن 124 اطلاع دهند تا بازرسان آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟