فروش لوازم خانگی برقی در ترکیه رکورد زد
اخبار لوازم خانگی

فروش لوازم خانگی برقی در ترکیه رکورد زد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروش لوازم خانگی برقی در ترکیه طی سال گذشته رکود جدیدی را ثبت کرده است که از ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروش لوازم خانگی برقی در ترکیه طی سال گذشته رکود جدیدی را ثبت کرده است که از علت اصلی آن می توان به شیوع ویروس کرونا و همچنین ماندن افراد در خانه و افزایش دور کاری نام برد.

بر اساس گزارش انجمن لوازم خانگی ترکیه، فروش لوازم خانگی برقی در ترکیه رشد 300 درصدی را ثبت کرده است که بیشترین آمار فروش مربوط به دستگاه ماست ساز، نان پز، سشوار و … می شود.

مسعوت اوکسوز؛ رئیس انجمن لوازم خانگی ترکیه در این خصوص عنوان کرد: فروش لوازم  آشپزخانه و محصولات بهداشتی و مراقبت شخصی در بازار لوازم خانگی ترکیه در صدر قرار گرفته است که با توجه شیوع این بیماری و قرنطینه افراد زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند.

وی در ادامه افزود: تقاضا برای خرید لوازم خانگی افزایش یافته و شرکت های تولید کننده با چالش تامین کالای مورد نظر مشتریان روبه رو بودند و از طرفی دیگر بیشتر مردم تمایل دارند تا محصولات خود را از طریق فروشگاه های آنلاین تهیه کنند.

اوکسوز با اشاره به مشکلات شرکت های تولید کننده لوازم خانگی گفت: ما زنجیره تامین لوازم خانگی را که به دلیل اختلال در واردات ایجاد شده بود، در مدت زمان کوتاهی حل کردیم.

فروش لوازم خانگی برقی در ترکیه رکورد زد

رئیس انجمن لوازم خانگی ترکیه ضمن اشاره به آمار فروش لوازم خانگی در داخل کشور از درآمد صادراتی 831 میلیون دلاری بخش لوازم خانگی برقی خبر داد.

وی افزود: ترکیه در حال حاضر در رده 14ام بزرگترین صادرکنندگان لوازم خانگی در جهان قرار دارد و به عنوان 40امین وارد کننده بزرگ این بخش تلقی می شود و حاکی از موفقیت های بزرگ بخش لوازم خانگی است زیرا از سال 2008 تا به امروز حدود 600 میلیون دلار مازاد تجارت خارجی به ثبت رسیده است.

صادرات لوازم خانگی ترکیه در سال 2019 ثابت ماند و در سال 2020 به نسبت سال گذشته اش کاهش 16 درصدی را تجربه کرد.  محصولاتی مانند جاروبرقی، سشوار، آبگرمکن و اتو بخار بیشترین آمار صادرات را به خود اختصاص داده و تقاضا برای خرید این کالاها از سوی مشتریان خارجی طی سال گذشته رشد داشته است.

مسعوت اوکسوز تاکید کرد که تولیدکنندگان لوازم خانگی ترکیه از بازار صادراتی بسیار گسترده برخوردار هستند و در صدر مشتریان خارجی لوازم خانگی برقی کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، لهستان، هلند،رومانی، ایتالیا، یونان، اسپانیا قرار دارد.

رئیس انجمن لوازم خانگی ترکیه در پایان اعلام کرد که مالیات بر مصرف ویژه لوازم خانگی و کالاهای مراقبت شخصی و بهداشتی باید برداشته شود زیرا این محصولات از نیازهای روزمره بشر بوده و در رده کالاهای لوکس قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟