ست پرده و مبلمان
دکوراسیون منزل

ایده های جذاب برای ست پرده و مبلمان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا برای هر بانوی خوش سلیقه ای چیدمان اجزای خانه بسیار مسئله ی مهمی است و ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا برای هر بانوی خوش سلیقه ای چیدمان اجزای خانه بسیار مسئله ی مهمی است و اکثر خانم ها برای انتخاب لوازم خانه و ترکیب رنگ ها دچار مشکل می شوند زیرا به علت وجود تنوع طرح و رنگ های موجود در بازار این انتخاب مخصوصا در بخش ست پرده و مبلمان و هم چنین فرش کمی سخت تر می شود. ست دکوراسیون منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا خانه محلی است که بیشترین زمان را آن هم در این قرنطینه ها در آن می گذرانیم پس باید هنگام انتخاب لوازم های آن بسیار دقت کنیم تا محیط آرام و مثبتی را برای خود و خانواده ایجاد کرد.

قواعد ست پرده و مبلمان در دکوراسیون خانه

ست پرده و مبلمان

یکی از سوال هایی که هنگام چیدمان منزل ممکن است ایجاد شود این است که رنگ مبلمان با چی ست میشه و از چه ترکیب رنگ هایی باید برای هماهنگی دکوراسیون منزل انتخاب کرد؟! باید بدانید در بخش حال و پذیرایی ست پرده و مبلمان اصلی ترین بخش ها را تشکیل می دهند و بعد از آن می توان  به انتخاب طرح و مدل فرش فکر کرد. هنگام چیدمان دکوراسیون ابتدا باید درباره انتخاب مبل تصمیم بگیرید و بعد پرده ها را تهیه کنید بهتر است که از دو یا سه رنگ در ترکیب چیدمان منزل استفاده کرده و همه ی اجزا را از یک رنگ انتخاب نکنید زیرا رنگ های یکسان سبب خسته شدن چشم ها و تکراری شدن محیط خواهد شد.

هماهنگی دکوراسیون منزل و سه جز اصلی آن یعنی مبلمان، پرده، فرش با توجه به سلیقه خودتان انتخاب می شود و زمانی که به انتخاب این موارد می پردازید باید به سبک دلخواه تان مراجعه کنید به طور مثال اگر طرفدار طرح های کلاسیک هستید باید از رنگ های قرمز و تناژ های نزدیک به آن که به سمت رنگ قهوه ای و از سوی دیگر نارنجی است انتخاب کنید از طرف دیگر اگر علاقه مند به سبک مدرن هستید رنگ های سرد می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد اما باید از عناصر دیگری هم برای بی روح نبودن محیط استفاده کنید‌. در ادامه چند ترکیب رنگ برای ست پرده و مبلمان را به همراه فرش مناسب برای ایجاد هماهنگی بین این عناصر را مثال می زنیم.

ست طوسی

ست پرده و مبلمان

هنگامی که صحبت از رنگ طوسی و ست های آن می شود بهتر است ابتدا یک پالت رنگ که تناژ ها را به خوبی نمایش می دهد انتخاب کنید از این جهت متوجه خواهید شد که رنگ های نزدیک به طوسی و ترکیب های مناسب با آن کدام اند. همانطور که گفته شد این مبل ها هستند که انتخاب می کنند ما از چه ترکیبی برای ست شدن پرده و فرش ها استفاده کنیم پس به طور مثال هنگامی که از مبل های طوسی استفاده کردید برای انتخاب رنگ پرده باید به تناژ های نزدیک به طوسی مراجعه کنید هم چنین رنگ فیلی برای پرده و هم فرش بسیار مناسب است پس در پاسخ به افرادی که می پرسند فرش فیلی با چه رنگ مبلی ست میشه؟! می توان گفت که رنگ طوسی برای مبل ها بسیار مناسب است هم چنین همانطور که گفته شد باید تفاوت این رنگ ها در ست کردن دکوراسیون منزل به گونه ای باشد که چشمان شما فقط رنگ طوسی را نبیند و حداقل ۲ یا سه رنگ دیگر نزدیک به آن‌ را مشاهده کند.

ست سرمه ای

ست و پرده مبلمان

رنگ سرمه ای بسیار مناسب حال و پذیرایی است به شرط آن که به درستی با رنگ های دیگر ست شود همانطور که می دانید ترکیب آبی و مقداری مشکی رنگ سرمه ای را به ما می دهد پس با توجه به همان جدول رنگ اگر از رنگ سرمه ای کمی فاصله بگیرید به انواع آبی های کمرنگ و از سمت دیگر به رنگ مشکی خواهید رسید اما ست سرمه ای و مشکی مناسب فضای پذیرایی نخواهد بود زیرا بسیار فضا را دلگیر می کند پس در جواب به مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشه می توان گفت ترکیب انواع آبی های تیره و طوسی هم چنین در تضاد آن یعنی زرد نیز می توان ست های مناسبی برای مبلمان پیدا کرد پس اگر از مبل سرمه ای استفاده می کنید در کنار آن از پرده طوسی و فرشی که ترکیب این دو رنگ را داشته باشد استفاده کنید و برای چاشنی این ست از رنگ زرد برای یک کوسن و یا هر جز تزیینی دیگر استفاده کنید.

ست بنفش

ست پرده و مبلمان

معمولا افراد کمتری علاقه به چیدمان حال و پذیرایی با رنگ بنفش دارند اما اگر کمی از تناژ اصلی بنفش فاصله بگیرید به رنگ های یاسی، صورتی و انواع آبی ها خواهید رسید پس اگر می خواهید بدانید که مبل بنفش با چه فرشی ست میشه و پرده مناسب برای این ترکیب چیست؟! پیشنهاد ما استفاده از پرده های نیلی و فرش رنگ روشن است.

هنگامی که صحبت از رنگ های اصیل می شود اولین‌ رنگی که به ذهن هر شخص می رسد فیروزه ای است این رنگ برای ترکیب چیدمان منزل نیست یک فضای شاد و اصیل را ایجاد می کند پس‌ یکی از ترکیب های مناسب ست مبل و فرش فیروزه ای است که همراه آن پرده های سفید و حریر بسیار زیبا خواهد شد. این رنگ برای اکثر سلیقه ها بسیار مناسب است و شما طرفدار هر نوع سبکی که باشید می توانید بخشی از رنگ فیروزه ای را در آن دکوراسیون جای دهید.

همانطور که گفتیم باید هنگام چیدمان خانه و یا هر محل دیگری رنگ ها را جدی بگیرید زیرا علاوه بر فرم‌ و شکل مبل ها این ‌رنگ‌ ها هستند که فضا را برای شما پر از مفهوم می کنند پس دقت و حوصله ی فراوانی هنگام این فرایند خرج کنید. هم چنین سعی کنید از پارچه های شلوغ برای همه ی اجزا استفاده نکنید به طور مثال اگر پرده ها را طرح دار انتخاب کردید مبلی با پارچه ساده بگیرید تا فضا را شلوغ نکنید زیرا خانه ای شلوغ قطعا برای کسی جذاب نیست از سوی دیگر برای خرید فرش هم باید به ترکیب مبل و پرده توجه فراوانی داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • مریم | 21 خرداد 1401 در 5:03 ب.ظ

    من میتونم فرشم سرمه ای پرده هم آبی بگیرم ؟ولی مبلم رنگش شتری

  • مریم | 21 خرداد 1401 در 5:05 ب.ظ

    سلام من فرشم سرمه ای و مبلم شتری چه پرده ای میتونم با این دو رنگ ست کنم؟؟؟