نحوه تعویض تیغه مخلوط کن
آموزش

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن و برطرف کردن مشکلات مخلوط کن + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نحوه تعویض تیغه مخلوط کن یک موضوع حائز اهمیت است زیرا مخلوط کن یکی از لوازم ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نحوه تعویض تیغه مخلوط کن یک موضوع حائز اهمیت است زیرا مخلوط کن یکی از لوازم آشپزخانه با کارایی بالا بوده که می تواند در تهیه انواع غذا، سوپ، نوشیدنی و پوره کمک بسزایی کند. این وسیله می تواند با سرعت و در کمترین زمان ممکن مواد غذایی مورد نظرتان را آماده کند. اما در صورتی که قطعات مخلوط کن دچار مشکل شود دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. یکی از قطعاتی که تاثیر مستقیم در عملکرد مخلوط کن دارد تیغه است. تیغه مخلوط کن درواقع اصلی ترین نقش را ایفا می کند زیرا با کند شدن لبه های آن تکه های مواد غذایی و میوه به خوبی خرد نمی شود و نتیجه دلخواه را نخواهد داشت. در این شرایط بهترین کار تعویض تیغه مخلوط کن است. شما با خرید تیغه مخلوط کن به راحتی می توانید آن را در خانه تعویض نمایید.

از آنجایی قیمت تیغه مخلوط کن نسبت به قیمت موتور مخلوط کن و حتی قطعات دیگر آن ارزان تر بوده و در خانه امکان تعویض آن نیز وجود دارد تصمیم داریم تا به شما نحوه تعویض تیغه مخلوط کن را آموزش دهیم تا بدون نیاز به تعمیرکار مشکل دستگاه را رفع نمایید. البته علاوه بر این به برخی از مشکلات مخلوط کن و مسائل مربوط به آن اشاره خواهیم کرد. مسائلی همانند چرا مخلوط کن پس از چند ثانیه خاموش می شود ، چرا مخلوط کن با قدرت و سرعت نمی چرخد ، علت نشتی پارچ مخلوط کن و چرا مخلوط کن روشن نمی شود برای بسیاری از کاربران سوال بوده و به دنبال پاسخ و راه حلی برای رفع آن هستند.

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

لازم به ذکر است که نحوه تعویض تیغه آسیاب برقی تفاوت زیادی با تعویض تیغه مخلوط کن ندارد از این جهت کاربرانی که به دنبال آموزش تعویض تیغه آسیب برقی خود هستند با ما همراه باشند. همچنین به دلیل تفاوت نداشتن قطعات اصلی و مهم مخلوط کن تفاوتی ندارد که برند مخلوط کن شما چیست و تاثیری بر روی تعمیر دستگاه نمی گذارد. به عبارت دیگر می توان گفت تعمیر مخلوط کن پارس خزر و تعمیر مخلوط کن مولینکس تفاوت چندانی ندارند مگر در تعمیر برخی از قطعات اختصاصی که معمولا باید برای تعمیر آن با خدمات پس از فروش مراجعه نمایید.

تعمیر مخلوط کن و آشنایی با قطعات مخلوط کن

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

قبل از اینکه نحوه تعویض تیغه مخلوط کن را را به شما آموزش دهیم قصد آموزش تعمیر مخلوط کن و آشنایی با قطعات مخلوط کن را داریم تا بتوانید برخی از مشکلات مخلوط کن خود را به راحتی در منزل برطرف نمایید. نحوه تعویض کوبل زیر پارچ مخلوط کن، تعویض انواع تیغه مخلوط کن ، تعمیر پارچ مخلوط کن، بررسی و تعمیر موتور مخلوط کن ، تعویض ذغال مخلوط کن ، اورلد مخلوط کن و موضوعاتی این چنینی همه جزو تعمیر مخلوط کن به شمار می آید. که ما در این بخش تنها به چند مورد از آن به صورت مختصر اشاره خواهیم کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده در این بخش به سوال چرا مخلوط کن روشن نمی شود، چرا مخلوط کن پس از چند ثانیه خاموش می شود و چرا مخلوط کن با قدرت و سرعت نمی چرخد نیز پاسخ خواهیم داد.

تعمیر پارچ مخلوط کن

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

تعمیر پارچ مخلوط کن مربوط به نشتی آب میوه و مواد غذایی از داخل آن است. دو عامل باعث بروز این مشکل می شود، عامل اول شکستگی و یا ترک خوردن بدنه پارچ است. در این شرایط می توانید نسبت به خرید پارچ مخلوط کن اقدام نمایید، شما می توانید با نمایندگی مخلوط کن خود تماس بگیرید و با ذکر مدل دستگاه از قیمت پارچ مخلوط کن مطلع شوید همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه های لوازم یدکی لوازم خانگی خرید پارچ مخلوط کن فلر خود را انجام دهید و یا قیمت پارچ مخلوط کن مولینکس بپرسید. این فروشگاه ها معمولا تمام قطعات موجود در بازار را موجود دارند به طور مثال شما می توانید برخی از قطعات مخلوط کن فیلیپس و یا قطعات مخلوط کن مولنیکس را خریداری کنید.

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

عامل دوم نشتی از پارچ مخلوط کن شل شدن پیچ کف پارچ است که می توانید آن را بازکنید و یک پیچ جدید بگذارید البته گاهی اوقات مشکل مربوط به واشر زیر پیچ است که با تعویض واشر مشکل حل می شود.

اورلود مخلوط کن

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

اورلود مخلوط کن وظیفه دارد تا از دستگاه در برابر آسیب محافظت کنند. شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که چرا مخلوط کن پس از چند ثانیه خاموش می شود در این شرایط اولود مخلوط کن را بررسی کنید. همچنین علت بوی سوختگی مخلوط کن به از کار افتادن اورلود مربوط می شود. زمانی که شما بیش از حد از دستگاه استفاده نمایید فشار زیادی به آن اعمال می شود که منجر به از کار افتادن اورلود دستگاه خواهد شد در نتیجه احتمال اتصالی قطعات و سوختن موتور وجود دارد.

علت صدای زیاد مخلوط کن و راه حل آن

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

در این بخش به علت صدای زیاد مخلوط کن و راه حل آن خواهیم پرداخت.  گاهی اوقات ممکن است شما مخلوط کن خود را روشن نمایید و بلافاصله صدا های عجیبی از مخلوط کن شنیده شود علاوه بر صدا احتمالا با لرزش نیز همراه است. علت این لرزش و صدا محکم بسته نشدن برخی از قطعات مخلوط کن است که با چند اقدام ساده رفع می شود. ابتدا دستگاه را خاموش و محتویات داخل آن را خارج نمایید سپس پارچ را بشویید و قطعات را باز نموده و دوباره محکم تر به یک دیگر وصل کنید.

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

در بخش به نحوه تعویض تیغه مخلوط کن خواهیم پرداخت و تمام نکات تخصصی و عمومی را در این زمینه برای شما بیان خواهیم کرد. تیغه مخلوط کن گوسونیک، پارس خزر، فیلیپس و یا هر برند دیگری تفاورت زیادی با یکدیگر از لحاظ ساختاری ندارد. این قطعه در مخلوط کن از دو یا چند نیم تیغه تشکیل شده که یک لبه آن تیز و برند و لبه دیگر آن کند است. این قطعه معمولا با فشردن یک دکمه از دستگاه جدا می شود.

یکی از علت های لرزش مخلوط کن مربوط به تیغه بوده که تجمع بیش از حد تفاله های مواد غذایی در اطراف تیغه باعث بروز این مشکل می شود. برای رفع این مشکل کافیست یک پیچ گوشتی مناسب تهیه نمایید و در پوش تیغه را بردارید سپس به کمک پیچ گوشتی تیغه را خارج نمایید. آن را بررسی نمایید و در صورت نیاز یک تیغه جدید تهیه کنید و آن را همانند تیغه قدیمی قرار دهید و پیچ های آن را محکم ببندید و دوباره در پوش را روی آن قرار دهید.

نحوه تعویض تیغه مخلوط کن

اگر مواد غذایی مورد نظر ما به صورت یکسان و یک اندازه در مخلوط کن خرد نمی شود به احتمال زیاد تیغه آن کند شده است البته لازم به ذکر است که اگر دائما سبزیجات را داخل مخلوط کن خرد کنید تیغه های دستگاه به مرور کند تر می شود. برای تیز کردن تیغه های مخلوط کن می توانید از سوهان های مخصوص کمک بگیرید که استفاده از آنها کار بسیار ساده ای است. در صوتی که تیغه ها را با سوهان تیز نمودید اما همچنان کند بوده و قادر به خرد کردن میوه و مواد غذایی نیست آن را تعویض نمایید.

هنگامی که به منتاژ و یا باز کردن قطعات مخلوط کن می پردازید توجه داشته باشید که تمام اجزاء الخصوص تیغه به درستی در جای خود نصب شود زیرا اگر ارتفاع تا کف پارچ بیش از مقدار استاندارد باشد تیغه ها عملکرد درستی نخواهند داشت.

سرویس نکردن مخلوط کن و یا استفاده نکردن از دستگاه برای مدتی طولانی باعث سوختن گریس می شود در نتیجه دستگاه گریپاژ می کند. در این شرایط برای تعمیر دستگاه باید تیغه را از مهره پایین آن جدا نمایید که برای این کار باید آن را در خلاف جهت چرخش موتور بچرخانید تا جدا شود و تیغه را کمی تکان دهید و آن را به سمت بیرون بکشید. حال می توانید به کمک سمباده نرم گریس های خشک شده را از داخل دستگاه تمیز کنید و سپس مقداری گریس را داخل آن بمالید در انتها دوباره به همان ترتیب قطعات را نصب کنید.

برای درک بهتر نحوه تعویض تیغه مخلوط کن و آشنایی با انواع تیغه مخلوط کن یک ویدیو برای شما تهیه کرده ایم که در این ویدیو ابتدا انواع تیغه را معرفی می کند سپس نحوه تعویض تیغه مخلوط کن را به صورت گام به گام آموزش خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • محمودیان | 23 آبان 1400 در 10:44 ق.ظ

    چه خوب که الان تو اینترنت همه چیزو میشه پیدا کرد. قبلنا باید کلی میگشتیم تا چیزی رو که میخوایم یاد بگیریم و دنبالشیم پیدا کنیم یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه! ولی خداروشکر الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو نت ریخته. خلاصه که دمتون گرم خیلی برام مفید بود.

  • مهزاد | 22 اردیبهشت 1401 در 9:36 ق.ظ

    تو محمودیان بالآخره شیر مرغ رو پیدا کردی یا جان آدمیزاد که این بی ادبی را تو نت می کنی؟