دستگیری کلاهبردار آگهی فروش لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

دستگیری کلاهبرداری به عنوان فروشنده لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با درج آگهی ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با درج آگهی فروش لوازم خانگی با قیمت پایین تر از عرف بازار، از 60 مال باخته کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

 سرهنگ کارآگاه “بهزاد اختیاری” اظهار داشت: یکی از رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی به پایگاه دوم پلیسی آگاهی مراجعه و از کلاهبرداری یکی از مسافرانش که خود را “رسول” و فروشنده لوازم خانگي از غرب کشور معرفي کرده، شکایت و اظهار کرد پس از مسدودی حساب بانکی اش متوجه کلاهبرداری این فرد شده است.

وی عنوان کرد: شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری این مسافر اظهار کرد، “رسول” از من خواست که در صورت تمايل به همکاري با او، هر روز به صورت راننده دربستي در اختيارش باشم و روزانه مبلغ 2 میلیارد ریال بابت کرايه و همچنين مبالغي را هم بابت همکاري در فروش لوازم خانگی به من پرداخت کند.

رئیس پایگاه دوم پلیسی آگاهی تهران ابراز داشت: شاکي در ادامه گفت که با توجه به اينکه زمينه کار دائمي برايم مهيا شده بود به “رسول” اطمينان کرده و بابت اين همکاري تصويري از کارت شناسايي، شماره خودرو و همچنين کارت عابر بانکم را در اختيارش قرار دادم و به این ترتیب همکاری من با این فرد آغاز شد و روزانه مبالغي به کارت عابر بانکي ام بابت حمل و نقل کالا واريز می کرد.

این مقام پلیسی اظهار کرد: شاکی افزود، همچنین گاهی “رسول” مبالغي را هم به حساب کارت بانکي ام واريز و از من می خواست به عابر بانک مراجعه و ضمن برداشت وجوه واریزی، چندین کارت هديه و یا ارز برایش تهیه کنم تا اینکه حساب بانکی ام مسدود و متوجه کلاهبرداری وی شدم.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه کارآگاهان با بررسی های پلیسی و محل های تردد متهم موفق شدند، تصویری از “رسول” به دست بیاورند، اضافه کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با تبلیغ در فضای مبني بر فروش لوازم خانگي با قيمت پايين تر از قيمت عرف بازار و ارسال تصاوير مربوط به بارنامه (جعلي) و موسسه حمل و نقل باربري، کاربران فضای مجازی را به خرید لوازم خانگی ترغیب می کند.

وی توضیح داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، هویت واقعی متهم به نام “رامین” و مخفیگاهش  در محدوده “ولنجک” شناسایی شد و طی هماهنگي های قضائي کارآگاهان موفق شدند یکم فرودین ماه وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی های بیشتر از آن مکان مهر جعلی شرکت حمل و نقل بار و  تعدادي کارت هديه کشف کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این مقام پلیسی اضافه کرد: رامین در بازجویی اظهار داشت، با همکاري فردي به نام “حمید” با استفاده از سيم کارت هاي مختلف آگهي فروش لوازم خانگي در سايت فروش اینترنتی درج مي کردیم و با تنظيم بارنامه هاي جعلي و ارسال تصاوير آنها به خریداران، اطمينان آنها را جلب و بدین تریب مال باختگان از سراسر کشور  به طمع خريد اجناس با قيمتي پايين تر از بازار مبالغ مختلفي را به عنوان بیعانه به حساب  اعلامی واریز و پس از دريافت بيعانه سيم کارت را خاموش و مبالغ دريافتي به صورت کارت هديه، دلار، سکه و وجوه نقد را بین خود تقسیم می کردیم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه تاکنون 60 تن از مال باختگان شناسايي شده اند، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بيش از 5 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گفته سرهنگ اختیاری تلاش در راستاي شناسايي ساير مال باختگان و دستگیری همدست متواری (رامین) ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟