ماشین لباسشویی
آموزش

باز نشدن درب ماشین لباسشویی و کارهایی که باید برای رفع آن انجام داد! + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟ از جمله سوالات رایجی است که بارها از ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟ از جمله سوالات رایجی است که بارها از سوی مخاطبان مطرح شده و بسیاری از افراد با این مشکل مواجه شده اند که ساده ترین راه برای رفع این مشکل مراجعه به تعمیرکار لوازم خانگی است اما گاهی امکان دسترسی به تعمیر کار وجود ندارد و حتی در مواقعی می توان بدون نیاز به متخصص این کار مشکل خود را برطرف کنید که البته ضمن معرفی راهکارهایی برای حل این مشکل قصد داریم تا به سایر سوالات مخاطبان در این مورد نظیر چگونه قفل ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم یا چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم و حتی علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش بپردازیم.

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

برای پاسخ به سوال علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟ باید چندین مورد بررسی شود که در ابتدا به ذکر آن ها می پردازیم و سپس به سراغ نحوه برطرف کردن این مشکل می رویم. تمامی راهکارهای ارائه شده برای اکثر برندهای تولید کننده لباسشویی نظیر ال جی، سامسونگ، بوش، پاکشوما، اسنوا و … قابل استفاده است اما به منظور راحتی مخاطبان به طور جداگانه هر کدام را بررسی کرده و به سوالات چگونه قفل ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم یا چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم و حتی علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش پاسخ می دهیم. علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، این مطلب شامل موضوعات دیگری مانند نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی یا قفل درب ماشین لباسشویی ال جی و علت قفل نشدن درب لباسشویی می شود و پیشنهاد می شود که پیش از اقدام به هر کاری این بخش را مطالعه کرده و در صورت نیاز به کارشناس و یا یک تکنسین مراجعه کنید.

باز نشدن درب ماشین لباسشویی

مطمئنا در هنگام کار با ماشین لباسشویی متوجه شده اید که درب ماشین لباسشویی بعد از ریختن لباس در دیگ به صورت خودکار قفل می شود و تا پایان شستشو امکان باز کردن درب ماشین لباسشویی وجود ندارد که البته این مکانیسم به منظور جلوگیری از ریختن آب به بیرون طراحی شده است اما در برخی از موارد مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی رخ می دهد که در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه این مشکل را برطرف کنیم و بعد از آن به سوالات چگونه قفل ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم یا چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم و حتی علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش می پردازیم.

عوامل مختلفی برای باز نشدن درب ماشین لباسشویی وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به خرابی لولای درب، خرابی قفل درب ماشین لباسشویی، داغ شدن بیش از حد سلونئید و تخلیه نشدن آب دیگ اشاره کرد.

  • تخلیه نشدن آب و ماندن در دیگ
  • خرابی لولای درب
  • پایان نیافتن چرخه شستشو
  • حجم زیاد لباس و بیرون آمدن لباس از درام
  •  داغ شدن بیش از حد سلونئید
  • خرابی قفل درب ماشین لباسشویی
  • فعال شدن قفل کودک
  • آسیب دیدن دستگیره لباسشویی
  •  گیر کردن لباس ها بین درب و محفظه
  • معیوب شدن سوئیچ فشار ماشین لباسشویی
  • خرابی و یا عدم کار کردن قفل حرارتی

تمامی موارد ذکر شده از دلایل اصلی باز نشدن درب ماشین لباسشویی تلقی می شود که بعد از آشنا شدن با علت بروز این مشکل حالا وقت آن رسیده که به سراغ ارائه راهکارهای لازم برویم. توجه داشته باشید که در صورت عدم آشنایی به مسائل فنی و یا بی اثر بودن راهکارهای معرفی شده بهتر است که به یک تکنسین مراجعه کنید.

تخلیه نشدن آب و ماندن در دیگ 

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟

تخلیه نشدن آب و ماندن در دیگ یکی از مهمترین علت های باز نشدن درب ماشین لباسشویی است و همان طور که اشاره شد طبیعی است که به دلیل وجود آب در دیگ درب ماشین قفل شود.

راهکار: نخستین گام برای برطرف کردن این مشکل تنظیم دوباره لباسشویی برای شستشو و آبکشی است که بعد از تخلیه شدن آب دیگ به راحتی می توانید درب را باز کنید اما اگر بازهم درب قفل بود باید مسیر تخلیه بررسی شود که در صورت انسداد باید فیلتر و مسیر تخلیه شستشو شود که البته این کار باید توسط متخصص این کار صورت بگیرد.

خرابی لولای درب

 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟

درب ماشین لباسشویی های درب از جلو معمولا دارای دو لولای پلاستیکی و یا فلزی است که به منظور باز شدن راحت درب قرار داده می شود و خرابی لولای درب می توانید مشکلاتی مانند قفل شدن درب لباسشویی را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل باید از فشار آوردن به درب خودداری کنید اگرچه در طولانی مدت امکان پوسیدگی لولای درب یا زبانه وجود دارد.

راهکار: در ابتدا بهتر است پین های لولای درب را بررسی کنید و در صورت نیاز به کمک یک متخصص یا تکنسین لولای درب را تعمیر و یا تعویض کنید.

پایان نیافتن چرخه شستشو

همان طور که اشاره شد قفل شدن درب ماشین لباسشویی می تواند به علت پایان نیافتن چرخه شستشو باشد که البته یک مکانیسم ایمنی برای جلوگیری از ریختن آب به بیرون است.

راهکار: مطمئن شوید که چرخه شستشو به اتمام رسیده و از وارد کردن فشار به درب پرهیز کنید زیرا امکان آسیب دیدن قطعات و یا لولای درب وجود دارد.

حجم زیاد لباس و بیرون آمدن لباس از درام

حجم زیاد لباس و بیرون آمدن لباس از درام

پر کردن بیش از حد لباسشویی و بیرون آمدن لباس از درام می تواند مانع از خوب بسته شدن درب و در نتیجه بیرون ریختن آب شود.

راهکار: از بارگذاری بیش از حد لباس خودداری کرده و پیش از فعال کردن چرخه شستشو حتما به میزان لباس و گیر کردن آن دقت کنید.

 داغ شدن بیش از حد سلونئید

 داغ شدن بیش از حد سلونئید نیز می تواند منجر به قفل شدن درب لباسشویی شود که در ادامه راه برطرف کردن این مشکل را ذکر کرده ایم.

راهکار: برای حل آن می توان با کمک یک تکنسین کلید های قفل درب و سلنئوید ها  را با مولتی متر بررسی کنید.

خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟

خرابی قفل درب ماشین لباسشویی و یا میکروسوئیچ می تواند باز نشدن درب دستگاه را به همراه داشته باشد که در حال عادی و بعد از آغاز چرخه شستشو این قفل باید درب را بسته نگه دارد که این فرمان از طرف کنترل کننده موتور مولد دستگاه صادر می شود و بعد از پایان شستشو قفل را غیرفعال می کند.

راهکار: در صورت خرابی قفل درب ماشین لباسشویی و یا میکروسوئیچ یک پیام اخطار به صفحه نمایش دستگاه شما ارسال می شود که باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض آن توسط یک تکنسین اقدام کنید که البته پیش از آن و برای برطرف کردن این مشکل باید از ضامن دستی کمک بگیرید که معمولا در زیر قفل و یا قسمت مواد شوینده قرار دارد. قیمت قفل درب ماشین لباسشویی با توجه به نوع برند مانند قفل درب ماشین لباسشویی ال جی متغیر است که برای خرید آن می توانید به مراکز فروش قطعات لوازم خانگی مراجعه کنید و یا حتی به صورت آنلاین سفارش دهید.

 

همان طور که گفته شد، قیمت قفل درب ماشین لباسشویی بسته به برند ماشین لباسشویی متفاوت است و به عنوان مثال برای خرید قفل درب ماشین لباسشویی ال جی یا میکروسوئیچ باید حدود 20 الی 30 هزار تومان هزینه کنید.

نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟

بسیاری از مخاطبان در خصوص نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی سوالاتی مطرح کرده بودند که البته با توجه به حساسیت بالا پیشنهاد می شود که این کار توسط یک تعمیرکار لوازم خانگی انجام شود و یا حداقل از یک فرد آشنا به مسائل فنی کمک بگیرید.

برای شروع مطمئن شوید که سیم های متصل به میکروسوئیچ و یا قفل درب ماشین لباسشویی جدا باشد و سپس دستگاه را روشن کنید و در مرحله بعد از نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی باید سیم ها را دو به دو به یک لامپ متصل کنید که در صورت سالم بودن لامپ روشن می شود. سیم هایی که لامپ را روشن کرده اند به عنوان پایه  یک و سه شناخته می شوند و باید علامت گذاری شوند و سیمی که لامپ را روشن نکرده است باید پایه یک نام گذاری شود. توجه داشته باشید در صورت اشتباه وصل کردن پایه های یک و سه مشکلی پیش نیامده و تنها درب قفل می شود. خرابی میکروسوئیچ و سیم پیچ را می توان با مولتی متر بررسی کرد اما حتما پیش از هر گونه اقدامی تمامی جوانب ایمنی را رعایت کرده و برای اطمینان بیشتر توسط یک فرد متخصص انجام شود.

فعال شدن قفل کودک

فعال شدن قفل کودک

فعال شدن قفل کودک نیز یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی تلقی می شود که در صورت بروز چنین مشکلاتی سوالاتی مانند چگونه قفل ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم یا چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم در ذهن کاربران ایجاد می شود.همان طور که اشاره شد راهکارهای معرفی شده برای تمامی برندهای موجود در بازار ایران قابل استفاده است اما توصیه می شود که حتما پیش از اقدام به هر کاری دفترچه راهنمای محصول خود را مطالعه بفرمایید. معمولا در ماشین لباسشویی هایی نظیر سامسونگ ارور قفل کودک بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راهکار: ساده ترین راه حل برای رفع این مشکل فشار بر روی کلید مورد نظر و غیرفعال کردن آن است اگرچه در صورت فشار بیش از حد کلیدهای تعبیه شده بر روی دستگاه امکان هنگ شدن وجود دارد و حتما نگاهی به دفترچه راهنما بیندازید.

آسیب دیدن دستگیره لباسشویی

آسیب دیدن دستگیره لباسشویی

شکستگی دستگیره درب و یا به اصطلاح شل شدن فلاپی به معنای آسیب دیدن دستگیره لباسشویی است که در اثر وارد کردن فشار زیاد ایجاد می شود.

راهکار: دستگیره درب باید توسط یک فرد متخصص تعویض شود.

 گیر کردن لباس ها بین درب و محفظه

 گیر کردن لباس ها بین درب و محفظه

باز نشدن درب ماشین لباسشویی می تواند ناشی از گیر کردن لباس ها بین درب و محفظه باشد.

راهکار: برای حل این مشکل باید پیش از فعال کردن کلید مورد نظر از گیر نکردن لباس بین درب و محفظه مطمئن شوید.

معیوب شدن سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

معیوب شدن سوئیچ فشار ماشین لباسشویی و یا ریست نشدن سوئیچ فشار می تواند درب را قفل نگه دارد. در این شرایط حتی اگر تخلیه آب هم به درستی صورت بگیرد زیرا امکان به دام افتادن هوایی که قفل را کنترل می کند وجود داشته و در نهایت درب بسته می می ماند.

راهکار: برای این کار باید در ابتدا دستگاه لباسشویی را خاموش کرده و سپس بعد از خنک شدن میکروسوئیچ درب به صورت خودکار باز می شود.

خرابی و یا عدم کار کردن قفل حرارتی

خرابی و یا عدم کار کردن قفل حرارتی

وظیفه قفل حرارتی به این صورت است که بعد از پایان چرخه شستشو و گذشت حدود دو دقیقه درب را  باز کند که به عبارت دیگر تنظیم گرما و عدم گسترش آن بر دوش این قفل است و در صورت خاموش شدن دستگاه نیز نمی توان بلافاصله درب را باز کرد.

راهکار: در ابتدا دستگاه خود را خاموش کرده و حداقل 5 دقیقه منتظر بمانید تا خنک شود که در صورت گیر کردن و در بعضی مواقع وارد کردن ضربه کوچک به زبانه می تواند منجر به باز شدن درب شود.

علت قفل نشدن درب لباسشویی

علت قفل نشدن درب لباسشویی

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی و یا علت قفل نشدن درب لباسشویی چیست که در این بخش تلاش شده تا به صورت خلاصه به آن ها اشاره شود.

جالب است بدانید که برخی از موارد ذکر شده می تواند پاسخ سوال علت قفل نشدن درب لباسشویی چیست ؟ نیز باشد که در واقع برخی از مشکلات و راهکار های ارائه شده در هر دو مشترک است.

علت قفل نشدن درب لباسشویی

  • خرابی قفل درب
  • خرابی و فرسودگی لاستیک دور درب
  • معیوب شدن زبانه قفل
  • آسیب دیدن میکروسوئیچ درب
  • وارد شدن آسیب فیزیکی به درب
  • حجم زیاد لباس
  • شکستگی دستگیره درب
  • خرابی دکمه ی باز و بسته کردن ماشین لباسشویی
  • چشمک زدن صفحه نمایش

سخن پایانی

با توجه به مواردی که به آن ها اشاره شد حتما پس از پایان شستشو و بعد از شنیدن صدای بوق چند لحظه صبر کرده و سپس برای باز کردن درب لباسشویی اقدام کنید و از وارد کردن فشار و اعمال زور برای باز کردن درب خودداری کنید زیرا احتمال شکستگی قطعات درب وجود دارد. توجه داشته باشید که لباسشویی یک لوازم خانگی حساس است که هر گونه اشتباه می تواند خرابی بیشتری به همراه داشته باشد در صورت لزوم حتما به یک متخصص مراجعه کنید و یا حداقل مشکل دستگاه خود را با یک تکنسین در میان گذاشته و کمک بگیرید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟