نگهداری از جاروبرقی
آموزش

نگهداری از جاروبرقی با چند نکته ساده و نحوه صحیح استفاده از جاروبرقی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جاروبرقی جزو آن دسته از لوازم خانگی محسوب می شود که از گذشته تا به امروز ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جاروبرقی جزو آن دسته از لوازم خانگی محسوب می شود که از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته است و نقش مهمی در زندگی روزمره ایفا می کند. انسان همیشه تمایل به پاکیزه بودن داشته و همچنان نیز دارد از این جهت جاروبرقی مورد استفاده قرار می گیرد. اما این دستگاه همانند دیگر لوازم نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا از عمر مفید آن کم نشود و سالم باقی بماند، در صورتی که در نگهداری از آن کوشا نباشید جاروبرقی دچار مشکل خواهد شد اما جای نگرانی نیست از حالا می توانید  بیشتر به این موضوع توجه کنید پس با ما همراه باشید تا با نکات نگهداری از جاروبرقی آشنا شوید.

از آنجایی که جاروبرقی قلب نظافت خانه به شمار می آید ما در این متن به مواردی همچون نحوه صحیح استفاده از جاروبرقی ، نکات نگهداری از جاروبرقی ، نحوه مراقبت از جاروبرقی ، بهترین زمان استفاده از جاروبرقی و به چند مورد از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه پیش بیاید بپردازیم.

نگهداری از جاروبرقی

قبل از آنکه به نکات مهم در نگهداری از جاروبرقی بپردازیم لازم به ذکر است که برخی از کاربران و یا کسانی که استفاده نادرست از جاروبرقی دارند با مشکلاتی مواجه می شوند که ما به طور مفصل آن ها توضیح داده ایم. علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پاناسونیک ، علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی ، علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش ، علت زود داغ شدن جاروبرقی و علت پاره شدن کیسه جاروبرقی نمونه ای از این مشکلات بوده که ما در این متن به طور خلاصه به آن اشاره خواهیم کرد.

نگهداری از جاروبرقی

سوالات و مسائل زیادی همانند طرز استفاده از جاروبرقی فیلیپس ، علت پاره شدن کیسه جاروبرقی ، شستن کیسه جاروبرقی ، تعمیر جاروبرقی فیلیپس و قیمت ترموستات جاروبرقی مطرح است که می توانید با کلید بر روی کلمه جاروبرقی پاسخ این مسائل و یا هر موردی که مربوط به جاروبرقی هست را بگیرید.

نکات نگهداری و مراقبت از جاروبرقی

نگهداری از جاروبرقی

شما از جاروبرقیتان استفاده می کنید تا خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید اما برای اینکه جاروبرقی بتواند چندین سال بدون هیچ مشکلی کار کند لازم است اصول و نکات نگهداری و مراقبت از جاروبرقی را بدانید.

زمانی که جاروبرقی را روشن می کنید تا محیط خانه را جارو بزنید، با احتیاط جاروبرقی را به حرکت در آورید تا سیم برق آن کشید نشود. با کشیده شدن سیم برق بدنه جاروبرقی کم کم آسیب می بینید به طوری که بعد از مدتی دیگر ظاهر زیبای گذشته را ندارد.

نگهداری از جاروبرقی

یکی از نکات نگهداری از جاروبرقی که باید بدانید این است که روشن نگه داشتن جاروبرقی آسیبی جدی به موتور و دیگر قطعات اساسی جاروبرقی وارد می کند به همین خاطر هر 15 دقیقه یکبار آن را خاموش نمایید تا جاروبرقی استراحت کند و قطعات آن خنک شود البته برخی کارشناسان معتقدند که اگر جاروبرقی 30 دقیقه در حال فعالیت باشد مانعی نیست البته این امر بستگی به نوع و مدل جاروبرقی شما دارد. بهترین زمان استفاده از جاروبرقی وقتی است که دستگاه خنک شده باشد و هیچگونه فشار ناشی از کار روی موتور و دیگر قطعات نباشد. پس از چند دقیقه می توانید دوباره آن را روشن کنید و به کار خود ادامه دهید این کار باعث می شود تا عمر مفید جاروبرقی شما افزایش پیدا کند.

نگهداری از جاروبرقی

با پیشرفت علم و نوآوری در صنعت لوازم خانگی تحولاتی در تولید جاروبرقی نیز به وجود آمد به طور مثال جاروبرقی های معمولی جای خود را به جاروبرقی های هوشمند داده است و یا برخی از جاروبرقی ها علاوه بر توانایی مکش گرد و غبار می توانند محیط های مرطوب و خیس را تمیز کنند. در واقع این دسته از جاروبرقی ها دارای مخزنی برای مکش آب بوده تا بتواند مایعاتی که روی زمین و یا مبل ریخته شده را کاملا تمیز کند. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که جاروبرقی آنها از قابلیت مکش آب برخوردار است و مشغول تمیز کردن مایعات می شوند غافل از اینکه چه آسیبی به موتور دستگاه می زنند. این اشتباه گاهی منجر به سوختن موتور جاروبرقی خواهد شد پس در جهت نحوه صحیح استفاده از جاروبرقی به این موضوع توجه داشته باشید.

نگهداری از جاروبرقی

پر بودن کیسه جاروبرقی یکی از مواردی است که بر عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم می گذارد در واقع این موضوع علت زیاد شدن صدای جاروبرقی، علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و علت کم شدن مکش است. بعضی وقت ها به دلیل پر بودن بیش از حد آن باعث پاره شدن کیسه جاروبرقی می شود که این مشکل کار شما را دو چندان می کند. اگر چندین مرتبه این موضوع تکرار شود از سلامت دستگاه کاسته خواهد شد.

نگهداری از جاروبرقی

از دیگر اقداماتی که باید برای نگهداری از جاروبرقی انجام داد این است که برای جمع کردن اجسام تیز و برنده بزرگ فکر استفاده از جاروبرقی را از سر خود بیرون نمایید. این اجسم زمانی که وارد دستگاه می شوند قابلیت آسیب رسانی به اجزاء را دارند به طور مثال می توانند شلنگ و یا کیسه دائمی جاروبرقی را پاره کند و یا در برخی گوشه های دستگاه گیر کنند. همچنین شن و ماسه و یا خاک را تا جایی که ممکن است با جاروبرقی خانگی تمیز نکنید مخصوصا زمانی که مقدار آن زیاد است سعی کنید از این کار پرهیز نمایید.

نگهداری از جاروبرقی

برخی از افراد از روی عادت و یا تنبلی برای خاموش کردن جاروبرقی از انگشت پا استفاده می کنند تا کم خود را خم نکنند. از آنجایی که با انجام این کار فشار بیشتری به دکمه خاموش روشن جاروبرقی وارد می شود احتمال از کار افتادن و یا شل شدن دکمه آن وجود دارد پس برای خاموش کردن آن از دست استفاده کنید.

یکی دیگر از اصول در نحوه صحیح استفاده از جاروبرقی سرویس دوره ای جاروبرقی است. در سرویس دوره ای فیلتر جاروبرقی را باید تمیز کرد، کیسه در صورت نیاز تعویض شود و قسمت سری و لوله خرطومی مورد بررسی قرار گیرد تا گرفتگی نداشته باشد.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

نگهداری از جاروبرقی

همانطور که گفته شد موضوع اصلی این متن نگهداری از جاروبرقی و مراقبت از آن است اما خالی از لطف نیست اگر بطور خلاصه با علت مشکلات رایج جاروبرقی آشنا شوید. در این قسمت چند مورد از علت های خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را نام خواهیم برد.

  • قطعی سیم برق جاروبرقی
  • خرابی ترموستات
  • گیرکردن آشغال داخل جاروبرقی
  • کثیف بودن فیلتر هوا جاروبرقی
  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • مشکل کلید خاموش روشن دستگاه
بیشتر بخوانید:

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست؟

علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی

نگهداری از جاروبرقی

صدای زیاد جاروبرقی یکی از آزار دهنده ترین موارد هنگام استفاده از لوازم خانگی است به طوری که برخی از افراد به دلیل این صدای ناهنجار از جارو کشیدن منصرف می شود. امروزه بسیاری از جاروبرقی ها با کمترین صدا در بازار به فروش می رسند اما برخی اقدامات و یا مشکلاتی که برای این وسیله به وجود می آید علت صدای زاید جاروبرقی هستند. موارد زیر علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی است.

  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • گرفتگی و یا سوراخ بودن لوله جاروبرقی
  • کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی
  • خرابی بلبرینگ دستگاه
  • کثیف بودن بیش از حد فیلتر هوا جاروبرقی
  • پوسیده بودن قطعات داخلی جاروبرقی
  • خرابی موتور دستگاه
  • نصب نادرست قطعات جاروبرقی
بیشتر بخوانید:

علت صدای زیاد جاروبرقی هنگام کارکردن چیست؟

علت زود داغ شدن جاروبرقی

بیشتر بخوانید:

علت زود داغ شدن جاروبرقی چیست؟

اگر جاروبرقی را برای مدت طولانی روشن بگذارید و با فشار زیادی در این مدت طولانی از آن استفاده کنید قطعا بدنه آن داغ خواهد شد که این موضوع کاملا یک امر طبیعی است اما علت زود داغ شدن جاروبرقی خبر از وجود یک مشکل می دهد.

  • مشکل و خراب شدن ترموستات
  • خرابی برد الکتریکی جاروبرقی
  • خراب شدن فن جاروبرقی
  • نیم سوز شدن موتور

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟