تمیز کردن کابینت ام دی اف
آموزش

تمیز کردن کابینت ام دی اف با چند روش کاربردی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کابینت ها نقش بسزایی در ظاهر و زیبایی آشپزخانه دارد و از آنجایی که قسمت ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کابینت ها نقش بسزایی در ظاهر و زیبایی آشپزخانه دارد و از آنجایی که قسمت وسیعی از این محیط را در بر می گیرد تمیز بودن کابینت ها تاثیر زیادی در نمای آشپزخانه می گذارد. در ایران کابینت های ام دی اف براق و انواع دیگر این جنس کابینت بسیار پر طرفدار بوده به همین خاطر در این متن قصد داریم تا به شما تمیز کردن کابینت ام دی اف را با چند روش کاربردی آموزش دهیم. یکی از روش های نگهداری از کابینت، تمیز کردن و پاک نمودن تمام لکه ها از روی آن است که باید در این باره چند نکته خیلی مهم را بدانید تا از مواد مناسبی برای این کار استفاده نمایید. به طور مثال برخی از کابینت های ام دی اف ضد آب نیستند و با مرطوب شدن آنها  ممکن است شما با یک ام دی اف باد کرده مواجه شوید و یا شاهد کپک زدن کابینت ام دی اف باشید در نتیجه نباید از آب برای تمیز کردن این دسته از کابینت ام دی اف استفاده نمایید.

خانم های خانه دار هنگام نظافت آشپزخانه برای تمیز کردن کابینت ها به دنبال ترفند هایی برای از بین برد کثیفی ها می گردند و می خواهند با نکات تمیز کردن کابینت های چوبی ، تمیز کردن کابینت براق، برق انداختن کابینت ام دی اف و تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید به طور کامل آشنا شوند.

برق انداختن کابینت ام دی اف

تمیز کردن کابینت ام دی اف

زمانی که شما در آشپزخانه آشپزی می کنید دوده ها و چربی ها در محیط پخش می شوند و  روی کابینت های شما تجمع پیدا می کنند علاوه بر این، جنس کابینت های ام دی اف به گونه ای است که کثیفی و آلودگی ها به راحتی روی آن می نشینند به همین خاطر برق انداختن کابینت ام دی اف از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می تواند جلوه بهتری به آشپزخانه شما ببخشد. جهت پاک کردن کابینت ام دی اف کافیست اقدامات زیر را انجام دهید تا نتیجه دلخواهتان را مشاهده نمایید. در هنگام آشپزی هود نیز در مقابل این چربی و دوده ها قرار می گیرد و کثیف می شود اما نگران نباشید زیرا ما در یک مطلب به صورت کامل پاک کردن چربی هود و تمام مراحل تمیز کردن آن را توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه با ذکر چند روش ساده

گردگیری کردن کابینت

تمیز کردن کابینت ام دی اف

قبل از هر اقدامی برای تمیز کردن کابینت باید گرد و غبار ها را از روی آن دور کنید به عبار دیگر گردگیری کردن کابینت اولین اقدام برای تمیز کردن کابینت چوبی و یا هر نوع دیگر است. این کار را می توانید به کمک یک دستمال نخی خشک هر هفته انجام دهید اما توجه داشته باشید که به هیچ وجه در این مرحله از مواد شوینده و یا آب برای از بین بردن خاک و غبار کابینت استفاده نکنید.

محلول آب و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن کابینت

تمیز کردن کابینت ام دی اف

استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن کابینت ممکن است برای بسیاری از کاربران این سوال را ایجاد کند که آیا آب به ام دی اف آسیب وارد نمی کند؟ لازم است بدانید که در این بخش از تمیز کاری کابینت ام دی اف باید یک اسفنج نرم تهیه نمایید. آب را با مایع ظرفشویی ترکیب کرده و محلولی بدست می آورید سپس اسفنج را آغشته به این محلول کرده و آن را فشار دهید تا تمامی آب موجود در آن خارج شود و به ام دی اف آسیبی نرسد. حال به کمک اسفنج تمامی سطح کابینت را تمیز کنید و در نهایت به کمک یک دستمال نخی خشک رد اسفنج را پاک نمایید. اگر آب اسفنج زیاد باشد و یا رد آن را خشک نکنید علاوه بر آسیبی که ممکن است به کابینت وارد شود، لکه هایی روی کابیت می ماند که پاک کردن آنها دشوار است.

اگر نمی خواهید از محلول ذکر شده استفاده نمایید می توانید این کار را تنها به کمک آب انجام دهید. فقط توجه داشته باشید که بعد از تمیز کردن هر سطح بهتر است بالافاصله با دستمال خشک رد آب را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

ترفند هایی برای پاک کردن چربی کابینت

تمیز کردن کابینت ام دی اف با محلول آب و سرکه

تمیز کردن کابینت ام دی اف

همانطور که می دانید سرکه یک مایع اسیدی بوده که می تواند لکه ها را به راحتی از بین ببرد و از این ماده برای تمیز کردن بسیاری از لوازم خانگی استفاده می شود. شما می توانید برای تمیز نمودن کابینت  ام دی اف سفید خود از محلول آب و سرکه استفاده کنید زیرا این محلول می تواند به درخشش و براق کردن  کابینت های شما کمک کند. ابتدا به میزان یکسان آب و سرکه را در یک ظرف با هم مخلوط کنید سپس یک دستمال تمیز را به این محلول آغشته نمایید و مشغول به تمیز کردن کابینت ها شوید.

چگونه لکه ها را از روی کابینت پاک کنیم

تمیز کردن کابینت ام دی اف

هنگام آشپزی کردن ممکن است مقداری از مواد غذایی و یا دوده های غذا روی کابینت باقی بماند و به مرور زمان این لکه ها مقاومت بیشتری پیدا کند و پاک کردن آن ها سخت شود. این لکه های گاهی با مایع ظرفشویی و یا سرکه از بین نمی رود و این سوال برایمان پیش می آید که چگونه لکه ها را از روی کابینت پاک کنیم. شما می توانید برای تمیز کردن لکه ها از روی کابینت ام دی اف از خمیر جوش شیرین استفاده نمایید. کافیست کمی جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید و ماده خمیری شکلی را تهیه کنید. این خمیر را روی لکه های ایجاد شده بریزید و اجازه دهید تا این خمیر خشک شود سپس آن ر ا با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

یکی از سوالاتی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد این است که چگونه ام دی اف را ضد آب کنیم تا نگرانی از خیس شدن آن نداشته باشیم. برای ضد آب ردن امد دی اف و یا کابینت های چوبی می توانید از یک متخصص کمک بگیرید و یا با استفاده از اسپری ضد آب ام دی اف کابینت های خود را ضد آب کنید.

نکات مهم در تمیز کردن کابینت ام دی اف براق

تمیز کردن کابینت ام دی اف

پس از تمیز نمودن کابینت ام دی اف خود می توانید از براق کننده ام دی اف برای جلا دادن به کابینت ها استفاده نمایید. واکس براق کننده چوب و ام دی اف و یا اسپری ضد آب ام دی اف را می توانید از مغازه هایی که در ساخت و تعمیر کابینت تخصص دارند خریداری کنید.

در حین پاک کردن کابینت ام دی اف به هیچ وجه از سیم ظرفشویی و اسکاچ برای از بین بردن لکه ها استفاده نکنید زیرا اجسام زبر و سخت باعث ایجاد خط و خش روی سطح کابینت می شود.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

نکته بعدی این است که برخی از مواد شوینده و سفید کننده ها به دلیل ترکیبات شیمیایی قوی باعث از بین رفتن بافت کابینت های ام دی اف و آسیب دیدن آن می شود به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم از این دسته از شوینده ها در این زمینه استفاده نکنید تا کابینت هایتان آسیب کمی ببیند.

تمیز کردن کابینت های چوبی و فلزی

تمیز کردن کابینت ام دی اف

تمام روش های ذکر شده برای تمیز کردن کابینت برای تمیز کردن کابینت های چوبی و فلزی نیز کاربرد دارد اما همچنین باید توجه داشته باشید  که این نوع از کابینت ها نباید در محیط مرطوب قرار بگیرند و یا به صورت مستقیم خیس شوند هرچند که معمولا کابینت های ام دی اف و چوبی با ی لایه ضد آب پوشانده می شوند اما ممکن است این لایه بعد از مدتی از بین برود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟