نحوه نگهداری از هود
آموزش

نحوه نگهداری از هود آشپزخانه و نکات مهمی که باید بدانید + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هود آشپزخانه وظیفه دارد تا در هنگام آشپزی هوای سنگین و بوی غذا را از محیط ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هود آشپزخانه وظیفه دارد تا در هنگام آشپزی هوای سنگین و بوی غذا را از محیط دور سازد. در آشپزخانه تنهای هود است که می تواند این کار را انجام دهد و استفاده نادرست از آن ممکن است منجر به خرابی و عملکرد بد هود شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به شما نحوه نگهداری از هود آشپزخانه را آموزش دهیم.

در گذشته بسیاری از مردم هنگام پخت غذا از هود استفاده نمی کردند و این وسیله نقش موثری را در آشپزخانه ایفا نمی کرد. اما با مدرن تر شدن سبک زندگی و لوازم خانگی استفاده از هود بیشتر شد البته آپارتمان نشینی و فضای محدود در خانه تاثیر مستقیمی بر روی این موضوع گذاشت. زمانی که استفاده از هود در بین مردم باب شد سوالات و مشکلات آن نیز افزایش پیدا کرد. به طور مثال سوالات و مسائل زیادی درباره عدم مکش هود ، تعمیر کلید هود ، نحوه نصب هود قدیمی ، آموزش تعمیر هود کن ، تست سالم بودن موتور هود ، کاهش صدای هود و عیب یابی هود بیمکث پیش می آید.

نحوه نگهداری از هود

از آنجایی که هود می تواند به راحتی بوی غذا و دود حاصل از سرخ کردن مواد غذایی را از محیط آشپزخانه و خانه دور کند، نگهداری و استفاده صحیح آن حائز اهمیت است پس با ما همراه باشید تا با نحوه نگهداری از هود و روش صحیح استفاده از آن آشنا شوید.

اهمیت آشنایی با نکات نگهداری از هود

نحوه نگهداری از هود

در این بخش به شما اهمیت آشنایی با نکات نگهداری از هود را خواهیم گفت تا توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید. اولین مورد حائز اهمیت سلامت دستگاه است شما می توانید با نگهداری درست عمر هود را افزایش دهید تا کمتر دچار آسیب شود زیرا برخی از قطعات لوازم خانگی  قیمت بالایی دارد و تعمیر آن باعث صرف هزینه های بالا خواهد شد. اما رعایت چند نکته و دانستن روش درست استفاده می توانید این هزینه ها را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید هود برای آشپزخانه

نحوه صحیح خاموش روشن کردن هود

نحوه نگهداری از هود

شاید کمی بی ارزش به نظر ترسد اما نحوه صحیح خاموش و روشن کردن هود یکی از روش های موثر در نگهداری از هود به شمار می آید. زمان روشن کردن هود بسیار مهم و قابل اهمیت است زیرا هنگامی که شما آشپزی کردن را آغاز می کنید بعد از مدتی بو در فضای خانه پخش خواهد شد اگر شما زود هود را روشن کنید موتور هود مجبور است برای زمان بیشتری کار کند همچنین اگر زمانی  که بوی غذا در تمامی فضای خانه پخش شده باشد هود را روشن نمایید دستگاه نمی تواند بوی فضای خانه را جذب کند و در این شرایط ممکن است به موتور فشار وارد شود و داغ کند. پس بهتر است بالافاصه بعد از حس کردن بوی دود و یا غذا هود را روشن نمایید.

تنظیم مکش هود روشی برای نگهداری درست

نحوه نگهداری از هود

در برگزاری مهمانی بزرگ چند نوع غذا باید آماده نمود تا بتوان به بهترین شکل ممکن از مهمان های خود پذیرایی کرد. هنگام پخت غذا در این میهمانی حتما همه شعله های اجاق گازتان روشن خواهد بود و قطعا در این شرایط بوی غذا ها بیشتر بوده و حتی ممکن است فضای ناخوشایندی را ایجاد کند. بسیاری از هودهای موجود در بازار دارای چند دور موتور هستند که با شرایط محیط آن ها را باید تنظیم نمود. جهت تنظیم مکش هود آشپزخانه بهتر است به تعداد شعله های روشن اجاق گاز توجه داشت.

صرفه جویی در مصرف انرژی در جهت استفاده صحیح از هود

نحوه نگهداری از هود

صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از روش های استفاده صحیح از هود و همچنین روشی برای نگهداری از هود آشپزخانه به شمار می آید که بسیاری از کاربران این دستگاه با آن آشنا هستند. صرفه جویی در مصرف انرژی با خاموش کردن لامپ های هود هم گام است زیرا زمانی که لامپ های هود روشن باشد انرژِ صزف شده و همچنین برد هود درگیر خواهد بود. پس زمانی که نیازی به نور ندارید بهتر است تا لامپ های هود را خاموش نمایید تا عملکرد بهتری داشته باشد و همچنین در هزینه های شما صره جویی شود.

اهمیت نصب هود در نگهداری از آن

نحوه نگهداری از هود

کاربران زیادی درباره طریقه نصب هود درسا ، روش نصب هود جذیره ای ، آموزش نصب هود شومینه ای ، نحوه نصب هود داتیس ، آموزش نصب هود شیشه ای و راهنمای نصب هود کن مدل اطلس سوال می پرسند. این سوالات اهمیت بالای نصب را نشان می دهد. برخی از نصاب ها ممکن است هود شما را به درستی نصب نکند و شما در آینده دور و یا نزدیک دچار مشکل شوید و نیاز به تعمیر هود پیدا کنید. ما در این بخش به شما اهمین نصب هود در نگهداری از آن را به شما خواهیم گفت تا به این موضوع دقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه چه می تواند باشد؟

نحوه نگهداری از هود

نصب هود آشپزخانه تاثیر مستقیم و بسزایی در عملکرد و کارکرد هود در جهت انجام وظیفه خود دارد. هنگامی که شما هود را در ارتفاع مناسبی از اجاق گاز نصب نمایید هود می تواند فضای بیشتری را در اتراف خود پوشش دهد و بوی محیط را جذب کند. همچنین نصب صحیح و بدون نقص  باعث کاهش مصرف انرژی هود آشپزخانه خواهد شد که هزینه های شما را کاهش می دهد. وقتی که هود در ارتفاع درستی از صفحه اجاق گاز قرار گرفه باشد می تواند با کمترین فشار و بدون هیچ آسیبی از هود استفاده نمود.

نحوه نگهداری از هود

اگر ارتفاع هود کم باشد و آن را در نزدیکی اجاق گاز نصب نمایید به وسیله شعله ها هود داغ شده و اجزاء آن آسیب می بینند. در ارتفاع بالا نیز هود نمی تواند به درستی هوا را مکش کند در نتیجه موتور باید کار بیشتری انجام دهد که این شرایط منجر به خرابی موتور هود می شود. بر اساس گفته های کارشناسان حداقل ارتفاعی که باید در آن هود را نصب کنید 70 سانتی متر است.

تعویض فیلتر هود آشپزخانه

نحوه نگهداری از هود

یکی از نکاتی که در نگهداری از هود باید رعایت کنید تعویض فیلتر هود است. از آن جایی که فیلتر هود قسمتی است که نسبت به بقیه اجزاء بیشتر در معرض آلوگی قرار می گیرد بسیار سریع کثیف می شود که باید بر اساس یک برنامه ی دوره ای تمیز شود و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. آلوده بودن فیلتر هود آشپزخانه فشار زیادی را به موتور هود وارد می کند و  احتمال خراب شدن آن را بالا می برد.

نحوه نگهداری از هود

تمیز کردن هود آشپزخانه

نحوه نگهداری از هود

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه با ذکر چند روش ساده

تمیز کردن هود آشپزخانه یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید به روشی درست انجام شود. سوالات زیادی همانند اینکه چگونه هود را تمیز کنیم و یا چگونه موتور هود را تمیز کنیم مطرح است . ما در یک مطلب به طور مفصل این موضوع را آموزش داده ایم که با مطالعه آن می توانید با نحوه تمیز کردن هود آشنا شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟