لوازم خانگی های پر مصرف کدامند؟
آموزش

لوازم خانگی های پر مصرف کدامند؟ / راه های کاهش مصرف انرژی در تابستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شناسایی لوازم خانگی های پر مصرف و یا حتی کم مصرف ترین وسایل برقی می تواند یک ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شناسایی لوازم خانگی های پر مصرف و یا حتی کم مصرف ترین وسایل برقی می تواند یک راه جدی برای صرفه جویی در انرژی تلقی شود به ویژه که با نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان استفاده از وسایلی مانند کولر، یخچال فریزر و … افزایش می یابد. در این بخش تلاش شده تا با پرداختن به موضوعاتی مانند بیشترین مصرف برق لوازم خانگی و مصرف برق مایکروویو یا گردآوری جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی مخاطبان را کمک کنیم تا هزینه های قبض خود را کاهش دهند.

لیست لوازم خانگی های پر مصرف و راه های کاهش مصرف

لیست لوازم خانگی های پر مصرف 

تهیه لیست لوازم خانگی های پر مصرف و به عبارت دیگر بررسی جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی می تواند به مشتریان در شناسایی وسایل برقی کم مصرف و میزان مصرف برق چرخ خیاطی صنعتی و یا سایر محصولات نظیر مصرف برق مایکروویو کمک کند. رعایت برخی از نکات ساده می تواند حجم قبوض آب و برق و گاز را کاهش دهد و به علاوه سهم کمتری در آسیب رساندن به محیط زیست داشته باشید. بیشترین مصرف برق لوازم خانگی مربوط به وسایلی مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … است که به طور روزمره با آن ها سر و کار داریم.

 

مطمئنا برای صرفه جویی در انرژی نمی توان تنها به سراغ خرید وسایل برقی کم مصرف رفت زیرا در لیست بیشترین مصرف برق لوازم خانگی وسایلی مانند تلویزیون، یخچال فریزر، کولر و … قرار می گیرد که حذف آن ها از زندگی روزمره امکان پذیر نیست و باید به سراغ روش های دیگر رفت که یکی از این راهکاری مهم توجه به جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی و ساعات اوج مصرف است.در ادامه با لوازم خانگی های پر مصرف و روش های کاهش مصرف انرژی آن‌ ها آشنا شوید.

مصرف برق یخچال فریزر

لوازم خانگی های پر مصرف و یخچال فریزر

یخچال فریزر به عنوان یکی از لوازم خانگی های پر مصرف شناخته می شود که برای سالم بودن مواد غذایی نمی توان آن را خاموش کرد اگرچه اندازه، برند و نوع یخچال نیز در میزان مصرف انرژی تاثیر گذار است. به عنوان مثال یخچال فریزرهای دو قلو حدود 170 الی 360 کیلووات انرژی مصرف می کنند و این در حالی است که مدل های ساید بای ساید 250 الی 427 و معمولی حدود 170 کیلووات انرژی مصرف می کند. به طور کلی  18 درصد از انرژی مصرفی لوازم ‌خانگی را مصرف می‌ کند. جالب است بدانید که مدل های جدید به دلیل استفاده از فناوری هایی مانند کمپرسور اینورتر انرژی کمتری مصرف می کنند که در هنگام خرید باید از توجه به این نکات و برچسب انرژی غافل نشوید.

تلویزیون چه مقدار انرژی مصرف می کند؟

لوازم خانگی های پر مصرف و تلویزیون

تلویزیون به نسبت گذشته بسیار تغییر کرده و امروزه شاید حضور صفحه نمایشگرهای بزرگ هستیم که در نتیجه برای تماشای فیلم در نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت باید بیشتر هزینه کرد از این رو نمی توان تلویزیون را در لیست کم مصرف ترین وسایل برقی قرار داد. هر چه قدر که تلویزیون شما بزرگ تر باشد انرژی بیشتری مصرف می کند. تلویزیون در دو حالت خاموش و روشن برق مصرف کرده که در حال خاموش سالیانه حدود 227 کیلووات برق مصرف می کند. استفاده از لامپ های ال ای دی و توجه به برچسب انرژی از نکات حائز اهمیت است.

 مصرف انرژی ماشین ظرفشویی

لوازم خانگی های پر مصرف و تلویزیون

ماشین ظرفشویی از جمله وسایلی است که در جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی و البته مصرف آب رقم بالایی را از آن خود کرده است اگرچه که در اکثر مواقع از آن هر روز استفاده نمی شود اما در هر بار انرژی زیادی مصرف می کند که با رعایت برخی نکات و مدیریت درست می توان هزینه های مربوط به آن را کاهش داد.

از طرفی دیگر ماشین های ظرفشویی به منظور صرفه جویی در آب و بهبود عملکرد در شستشو از آب داغ بهره می برد و درصورتی که به آب سرد متصل باشد انرژی زیادی برای داغ کردن آب توسط هیتر صرف می کند.

مصرف انرژی ماشین لباسشویی چه قدر است ؟

لیست لوازم خانگی های پر مصرف و ماشین لباسشویی

شاید برخی از افراد بگویند که چند بار در هفته از ماشین لباسشویی استفاده می کنند و در نتیجه نمی توان آن را در لیست لوازم خانگی های پر مصرف قرار دارد و شاید حتی تصور کنند که با توجه به استفاده محدود می توان به عنوان کم مصرف ترین وسایل برقی شناخته شود اما جالب است بدانید که با میزان مصرف دو بار در هفته، حدود 2 درصد برق مصرف می کند. ماشین لباسشویی های پیشرفته به دلیل وجود خشک کن در مقایسه با مدل های قدیمی تر انرژی بیشتری مصرف می کنند البته راهکاری برای پایین آوردن قبوض آب و برق وجود دارد.

مصرف برق چای ساز

لیست لوازم خانگی های پر مصرف و چای ساز

برای این که متوجه شوید چای ساز چه مقدار انرژی مصرف می کند می توانید هنگام روشن کردن به کنتور برق نگاهی بیندازید. در صورتی که حداقل یک بار در روز از چای ساز و یا کتری برقی برای جوش آوردن آب استفاده می کنید بهتر است بدانید که  به ‌طور متوسط یک کتری برقی در سال حدود 167 کیلووات ساعت کار می ‌کند که در ادامه روش هایی را ذکر می کنیم تا بیشترین مصرف برق لوازم خانگی به چای ساز تعلق نداشته باشد.

میزان مصرف انرژی پکیج

لیست لوازم خانگی های پر مصرف

میزان مصرف انرژی پکیج به طور کلی 20 درصد از کل انرژی مصرفی در خانه است اگرچه توجه به عواملی مانند میزان مصرف آب گرم، تعداد دفعات استفاده از آب گرم، حمام رفتن، شستشوی ظروف و … را نباید نادیده گرفت.

اسپلیت چه قدر انرژی مصرف می کند؟

لیست لوازم خانگی های پر مصرف

اکثر افراد می دانند که نمی توان اسپلیت را در میان وسایل برقی کم مصرف قرار داد زیرا دارای دو عملکرد سرمایش و گرمایش بوده و به طور کلی نزدیک به 55درصد هزینه انرژی سالانه را تشکیل می‌ دهد. فصل تابستان نزدیک است و مطمئنا استفاده از اسپلیت بیشتر می شود اما جالب است بدانید که سیستم گرمایشی اسپلیت به دلایل اختلاف دمای بیشتر و افزایش انتقال حرارت به خارج از خانه در فصل سرما انرژی زیاد تری مصرف می ‌کند.

مصرف برق مایکروویو

لیست لوازم خانگی های پر مصرف و چای ساز

بسیاری از مخاطبان در خصوص مصرف برق مایکروویو سوالاتی مطرح کرده بودند که در پاسخ به آن ها می توان گفت که مایکروویو حدود 900 انرژی مصرف می کند اگرچه به نسبت لباسشویی، اسپلیت و … عدد قابل توجهی نیست و نمی توان آن را در لیست لوازم خانگی های پر مصرف قرار داد  اما می توان با مدیریت در استفاده و وجود برچسب انرژی هزینه ها را کاهش داد.

میزان مصرف برق چرخ خیاطی صنعتی

لیست لوازم خانگی های پر مصرف و چای ساز

چرخ خیاطی صنعتی بیش تر مصارف صنعتی داشته و معمولا در خانه جایی ندارد اما با توجه به این که بسیاری از مخاطبان در خصوص میزان مصرف برق چرخ خیاطی صنعتی سوالاتی داشتند به همین اطلاعاتی در این زمینه ارائه می دهیم. از اهداف طراحی چرخ خیاطی با روغن می توان از کاهش سر و صدا، صرفه جویی در انرژی و کمک به جلوگیری از آلودگی محیط زیست نام برد.

میزان مصرف برق چرخ خیاطی صنعتی با توجه به این که بزرگ تر است در مقایسه با مدل های رایج بیشتر بوده اما به طور کلی می توان گفت که مصرف برق چرخ خیاطی حدود 100 وات است.

راه های کاهش مصرف انرژی در خانه

راه های کاهش مصرف انرژی در خانه

راه های کاهش مصرف انرژی در خانه شامل موارد زیادی می شود که به طور جداگانه برای هر وسیله برقی راهکارهایی ارائه می دهیم. شاید برخی از افراد تصور کنند که تنها با خاموش کردن لامپ های اضافی می توان هزینه های قبوض را کاهش داد اما باید تاکید کرد که این راه کافی نیست و در ابتدا باید لیست لوازم خانگی های پر مصرف و وسایل برقی کم مصرف تهیه کرد و در نهایت برای مدیریت مصرف انرژی به سراغ راه های کاهش مصرف انرژی در خانه رفت.

تلویزیون

  • ساده ترین راه برای کاهش مصرف انرژی تلویزیون این است که در هنگام مسافرت و یا حتی مواقعی که در خانه به مدت طولانی حضور ندارید دو شاخه را از پریز جدا کنید.
  • تلویزیون های ال ای دی به نسبت نسخه های ال سی دی و قدیمی تر به دلیل وجود لامپ های کم مصرف انرژی کمتری هدر می دهند.
  • از خاموش و روشن کردن زیاد تلویزیون خودداری کنید.
  • دارای رده انرژی A باشد.
  • نور پس زمینه را کاهش دهید.
  • تلویزیون را در حالت استند بای نگذارید.
  • در صورت لزوم تلویزیون هایی در سایز کوچکتر خریداری کنید.

یخچال فریزر

  • از باز و بسته کردن زیاد درب یخچال فریزر پرهیز کنید و مواد غذایی را در دسترس قرار دهید.
  • یخ زدایی و خشک کردن یخچال فریزر در صورت برفک زدن
  • قرار دادن غذای داغ در یخچال فریزر می تواند منجر به مصرف انرژی بیشتر برای سرد کردن و آسیب یخچال فریزر شود.
  • درجه یخچال و فریزر پایین تنظیم کرده تا 5 درصد انرژی کمتری صرف کند.
  • وجود برچسب انرژی A برای یخچال فریزر را نادیده نگیرید.
  • از سالم بودن درزگیر‌ های یخچال مطمئن شوید.
  • از تمیز بودن پشت یخچال اطمینان حاصل کنید.
  • یخچال فریزر را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید.

ماشین ظرفشویی

  • دارای برچسب انرژی A یا نزدیک به A باشد.
  • حالت شستشوی اقتصادی را انتخاب کنید.
  • بعد از این که ماشین ظرفشویی پر شد آن را روشن کنید.

ماشین لباسشویی

  • به جای این که هر روز از ماشین لباسشویی استفاده کنید اجازه دهید لباس های کثیف جمع شود و  یک‌باره آن ‌ها را بشویید.
  • لباس های را با دمای پایین تر بشویید.
  •  از برنامه شستشو اقتصادی استفاده کنید
  • لباس های تمیز تر را از لباس های خیلی کثیف تفکیک کرده و جداگانه در مدت زمان کوتاه تری بشویید.

پکیج

  • هر چه دمای پکیج بیشتر باشد انرژی بیشتری مصرف می کند در نتیجه بر روی دمای استاندارد تنظیم کنید.
  • از باز کردن طولانی مدت شیر آب در حمام خودداری کنید تا در مصرف آب و برق صرفه جویی شود.
  • دفعات زیاد شستشوی لباس و ظرف می تواند هزینه قبوض آب و برق را افزایش دهد پس مدیریت در انرژی را در اولویت قرار دهید.

اسپلیت

  • تنظیم دمای اسپلیت در زمستان و تابستان بر روی دمای متوسط
  • حداقل سالی یک باری برای سرویس کولر گازی و یا اسپلیت خود اقدام کنید. برای اطلاع از نحوه سرویس کولر گازی می توانید به لینک ذیل مراجعه کنید.
در همین رابطه بخوانید:

آموزش سرویس کولر گازی در خانه

چای ساز یا کتری برقی

  • می توانید در مواقعی که زمان کافی دارید آب بر روی اجاق گاز جوش آورید.
  • آب کمتری در داخل کتری برقی یا چای ساز بریزید تا زودتر آب گرم شود.

تمامی مواردی که به آن اشاره شد به منظور کاهش مصرف لوازم خانگی های پر مصرف کاربرد دارد که به طور جداگانه به هر کدام پرداختیم اما رعایت یک سری نکات کلی مانند وجود برچسب انرژی نزدیک به A یا به عنوان مثال خرید تلویزیون و یا یخچال فریزرهای کوچکتر و حتی استفاده از کولر آبی به جای کولر گازی یا عدم استفاده از لوازم خانگی پر مصرف در ساعت های اوج مصرف در صورت امکان می تواند هزینه های قبوض را کاهش دهد. در این متن اشاره ای به برچسب انرژی و یا کیلووات شد که در ادامه توضیحاتی در خصوص آن داده شده است.

برچسب انرژی:  برچسب دارای 7 فلش رنگی بوده که حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و حرف G نشان دهنده بیشترین مصرف انرژی است.

کیلووات: یک کیلووات ساعت معادل روشن بودن یک لامپ 100 وات در مدت زمان 10 ساعت است.

جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی

تهیه جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی به شما کمک می کند تا لوازم خانگی های پر مصرف را از  کم مصرف ترین وسایل برقی تشخیص دهید و سپس براساس میزان انرژی مصرف شده استفاده از وسایل برقی را مدیریت کنید. اهمیت صرفه جویی در انرژی با توجه به آمدن فصل گرما و کاهش قابل توجه بارندگی نسبت به سال گذشته دو چندان شده است.

جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی نام وسایلی که به طور روزمره با آن ها سر و کار داریم ذکر شده که البته تقریبی است و با توجه به نوع و مدل اندکی تغییر می کند.

جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟