آموزش

ماشین ظرفشویی خود را چگونه تمیز کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شاید برخی از افراد تصور کنند که ماشین ظرفشویی به دلیل سر و کار داشتن با آب و ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شاید برخی از افراد تصور کنند که ماشین ظرفشویی به دلیل سر و کار داشتن با آب و مواد شوینده نیازی به تمیز کردن ندارد اما باید بدانید که ذرات غذایی و باقی مانده صابون شستشو می تواند کارایی دستگاه را پایین آورده و در نتیجه، تمیز کردن ظروف و از بین بردن لکه های چربی به خوبی انجام نشود. حال آن که به اهمیت جرم گیری ماشین ظرفشویی پی بردید، وقت آن رسیده که به سوال ماشین ظرفشویی خود را چگونه تمیز کنیم پاسخ دهیم.

مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

بوی بد و یا کدری ظروف در ماشین ظرفشویی برای تمامی کاربران خوشایند نیست و دغدغه بسیاری از افراد است که البته با کمی وقت گذاشتن و خواندن مطالبی با عنوان ماشین ظرفشویی خود را چگونه تمیز کنیم و یا نحوه ی شستشوی ماشین ظرفشویی می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.کارشناسان توصیه می کنند که حداقل یک بار در ماه فیلتر و ماشین ظرفشویی خود را تمیز کرده و جرم هایی که در قسمت خروجی آب جمع می‌شوند را از بین ببرید. در ادامه قصد داریم تا با ذکر نکات پیش پا افتاده اما مهم مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ را آموزش دهیم.

پیش از شروع هر کاری و پرداختن به نحوه ی شستشوی ماشین ظرفشویی باید قطعات جداشدنی مانند سبد، قفسه و یا تیغه های پایینی را از دستگاه جدا کرده و آن ها را به خوبی تمیز کنید و سپس به سراغ مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ مانند تمیز کردن فیلتر و یا فضای داخلی بروید.

فیلتر ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی

 فیلتر ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از نفوذ رسوب و ذرات غذا باقی مانده از شستن ظروف تعبیه شده ‌است که تمیز کردن آن ضروری بوده و در واقع با افزایش طول عمر و همچنین نحوه عملکرد دستگاه رابطه مستقیم دارد.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ

فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ در کف دستگاه و در کنار پمپ تخلیه قرار گرفته است که باید در ابتدا باید آن را بررسی کرد زیرا امکان گیر کردن مواد غذایی و یا چاقو وجود دارد و در نهایت به کمک یک مسواک و آب لبه های آن را تمیز کنید.در صورت استفاده زیاد از ماشین ظرفشویی بهتر است که در فواصل زمانی کوتاه نسبت به تمیز کردن فیلتر اقدام کنید تا با مشکلاتی مانند بوی بد مخزن مواجه نشوید. پاک کردن ظروف پیش از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند از مسدود شدن فیلتر جلوگیری کند و در نهایت عملکرد دستگاه شما بهبود یابد.

بیشتر بدانید:

اصطلاحات ماشین ظرفشویی که باید بدانید!

مخزن ماشین ظرفشویی

بعد از تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی حالا نوبت به شستشوی مخزن ماشین ظرفشویی و یا محفظه داخلی رسیده است که معمولا بهترین گزینه برای تمیز کردن آن سرکه و مواد طبیعی دیگر مانند آبلیمو، جوش شیرین، نمک مخصوص ظرفشویی و … است. با کمک ترکیب آب و سرکه و البته یک پارچه و یا اسفنج نرم می توانید به راحتی محفظه داخلی را تمیز کنید.

تمیز کردن مخزن ماشین ظرفشویی

کاربران می توانند برای تمیز کردن مخزن ماشین ظرفشویی سامسونگ دو فنجان سرکه را در یک لیوان ریخته و آن را در قفسه بالایی قرار دهند و در نهایت دستگاه را روش کنند. به لطف جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه میکروب ها از بین رفته و نگرانی بابت ماندن مواد شیمایی بر روی ظروف و یا بوی بد وجود ندارد. در ادامه قصد داریم تا با آموزش روش های طبیعی و البته کم خطر به سوال ماشین ظرفشویی خود را چگونه تمیز کنیم پاسخ دهیم.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین : یک فنجان کوچک جوش شیرین را داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ بریزید و بعد یک دوم لیوان سرکه سفید را در سبد بالایی ماشین ظرفشویی قرار داده و اجازه دهید تا دستگاه روی بالاترین تایم و دما شستشو را انجام دهد.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با آب لیمو : جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه روش بسیار خوبی برای از بین بردن رسوبات و ضدعفونی کردن مخزن ماشین ظرفشویی است اما بوی سرکه برای برخی از افراد خوشایند نیست و در این صورت، گزینه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با آب لیمو پیشنهاد می شود. یک یا دو فنجان آب لیمو را در داخل ماشین ظرفشویی قرار داده را و دستگاه روشن کنید که علاوه بر تمیزی دستگاه، با بوی لیمو تازه مواجه می شوید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه

رسوب زدایی و تمیز کردن زنگ زدگی ماشین ظرفشویی با جوش شیرین : احتمال زنگ زدگی در طولانی مدت وجود دارد که برای از بین بردن آن ها باید مقداری جوش شیرین خیس شده را بر روی محل مورد نظر ریخته و بعد از یک ساعت با کمک یک اسکاچ تمامی قسمت های زنگ زده را جدا کنید و سپس با یک پارچه فضای داخلی را تمیز کرده و سپس خشک کنید.

بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ندارند و معمولا به دنبال خرید جرم گیر ماشین ظرفشویی هستند که در انواع مختلف در بازار موجود است.

 جرم گیر ماشین ظرفشویی

جرم گیر ماشین ظرفشویی از قابلیت چربی‌زدایی و جلوگیری از تشکیل رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی برخوردار است و باید آن را در طبقه‌ی بالایی ماشین ظرفشویی قرار داد که پس از انتخاب طولانی‌ترین برنامه‌ ی شست‌وشو یا برنامه‌ای با دمای بالا، مایع به اطراف پخش شده و عملیات رسوب‌زدایی انجام می شود.

تمیز کردن قطعات و واشر درب ماشین ظرفشویی

تمیز کردن قطعات و واشر درب ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن قطعات و واشر درب ماشین ظرفشویی از یک مسواک بهره ببرید. واشر درب یکی از کثیف ترین قسمت‌های ماشین ظرفشویی است چرا که از خروج آب و چربی به بیرون جلوگیری می‌کند. یک پارچه را به سرکه آغشته کرده و جرم گیری کنید.   تمیز کردن لوله و سوراخ های موجود در محفظه داخلی دستگاه به راحتی با یک خلال دندان انجام می شود.

تمیز کردن فضای خارجی ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فضای خارجی ماشین ظرفشویی سامسونگ

تمیز کردن فضای خارجی ماشین ظرفشویی یکی از مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ است که از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید از آن غافل شد. ماشین ظرفشویی های سامسونگ معمولا از جنس استیل ضد زنگ بوده که توصیه می شود برای پاک کردن لکه ها از  یک دستمال میکروفایبر و شوینده ی مخصوص استیل ضد زنگ بهره ببرید البته می توان مقداری آب را با مقداری مایع ظرفشویی ملایم ترکیب کرده و به کمک یک دستمال تمامی قسمت های بدنه و درب را تمیز کنید و در پایان با استفاده از چند قطره روغن بچه و یا روغن زیتون و دستمال میکروفایبر تمامی لکه ها را از بین ببرید.

درب برخی از ماشین ظرفشویی های موجود در بازار از جنس پلاستیک و یا فلز رنگ شده است که به ندرت در محصولات سامسونگ یافت می شود اما برای این که به طور کامل و جامع به سوال ماشین ظرفشویی خود را چگونه تمیز کنیم پاسخ دهیم در این بخش نحوه تمیز کردن این مدل ها ذکر شده است. در ابتدا با یک مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج نرم لکه های روی بدنه را تمیز کنید و بعد از تمیز کردن بدنه با آب و دستمال، نسبت به خشک کردن آن اقدام کنید.

نکاتی که پیش از تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ باید بدانید

نکاتی پیش از تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ به ترتیب در مطلب بالا گفته شد اما به منظور جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه و رسیدن به بهترین نتیجه باید نکاتی را پیش از تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ بدانید و یا کاتالوگ ماشین ظرفشویی سامسونگ را مطالعه کنید.

  • فیلتر ماشین ظرفشویی نقش اصلی را در خارج کردن رسوبات و باقی مانده مواد غذایی و نحوه ی شستشوی ماشین ظرفشویی برعهده دارد و به همین دلیل از خرید دستگاه های بدون فیلتر اجتناب کنید و نحوه صحیح جای گیری آن را پیش از راه اندازی دستگاه مورد بررسی قرار دهید.
  •  تنظیم دستگاه روی درجه مناسب یکی از نکاتی است که پیش از تمیز کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ باید بدانید زیرا برای تمیز شدن ظرف‌ها به آب داغ نیاز است.
  • از ترکیب سرکه با شوینده های شیمایی و دارای کلر پرهیز کنید زیرا ترکیب این دو و گاز حاصل از آن خطر آفرین است.
  • پیش از راه اندازی دستگاه و یا تمیز کردن آن بهتر است نگاهی به کاتالوگ ماشین ظرفشویی سامسونگ بیندازید و در صورت عدم دسترسی به آن، از نمایندگی ها و یا خدمات آنلاین سامسونگ کمک بگیرید.

کاتالوگ ماشین ظرفشویی سامسونگ

در ادامه تلاش شده تا به سوالات پرتکرار مخاطبان در خصوص تمیز کردن ماشین ظرفشویی و شستشوی ظروف با این دستگاه پرداخته شود که به نظر می رسد حضور آن ها در مطلب ماشین ظرفشویی خود را چگونه تمیز کنیم الزامی است.

چگونه نمک ماشین ظرفشویی را خالی کنیم

تمیز کردن نمک ماشین ظرفشویی

همان طور که می دانید برای شستشو ظروف با ماشین ظرفشویی نیاز به مواد خاصی نظیر قرص ماشین ظرفشویی و یا نمک است اما هنگام استفاده از این مواد ممکن است سوالاتی مانند چگونه نمک ماشین ظرفشویی را خالی کنیم ذهن کاربران را درگیر کند که دانستن پاسخ آن ها می تواند کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم به همراه لیست قیمت

پیش از پاسخ به سوال چگونه نمک ماشین ظرفشویی را خالی کنیم باید بدانید که نمک باعث بهبود روند شستشو و ضدعفونی کردن دستگاه می شود و به لطف آن دیگر شاهد کدری ظروف در ماشین ظرفشویی نخواهید بود. در ابتدا باید پنل پایینی دستگاه را جدا کرده و سپس درب اصلی که بر روی آن اسم نمک ذکر شده است را باز کنید و در نهایت قیف را بر روی محفظه قرار دهید و نمک را اضافه کنید. در صورتی که نمک در اطراف محفظه ریخت آن را فورا با دستمال مرطوب پاک کنید. توجه داشته باشید که پس از راه اندازی دستگاه، این نمک با آب ادغام شده و  پس از شستشوی کامل به طور کامل تخلیه می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

نمک ماشین ظرفشویی سامسونگ

چراغ نمک ماشین ظرفشویی سامسونگ در صورت تمام شدن نمک روشن می شود که باید فورا نسبت به پر کردن آن اقدام کنید که البته شاید پیدا کردن این نشان برای برخی از کاربران سخت باشد.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی سامسونگ به شکل دو فلش رفت برگشت و یا salt روی نمایشگر ماشین ظرفشویی قرار دارد که در برخی از موارد با چراغ نشانگر مایع جلادهنده اشتباه گرفته می شود.

ماشین ظرفشویی خود را چگونه تمیز کنیم

همان طور که گفته شد، نمک به منظور جلوگیری از کدری ظروف در ماشین ظرفشویی و ضدعفونی کردن داخل دستگاه کاربرد دارد و در واقع سختی آب را از بین می برد اما به هنگام استفاده از آن باید به برخی از موارد توجه کرد.

بیرون ریختن نمک و حتی کمی از آب نمک از محفظه مخصوص موجب کدری ظروف در ماشین ظرفشویی می شود که در صورت ریختن باید سریع آن را پاک کنید و درب محفظه را به خوبی ببندید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟