راز هایی که برای داشتن عکس خوب باید بدانید
آموزش

راز هایی که برای داشتن عکس خوب باید بدانید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مسائلی که برای هر خانم و آقایی قطعا اهمیت بالایی دارد این است که در ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مسائلی که برای هر خانم و آقایی قطعا اهمیت بالایی دارد این است که در هر زمان و هر مکانی هنگامی که عکسی از آن ها گرفته می شود خوب به نظر برسند اما در بسیاری از موارد با وجود تمام امکانات در عکسی که از ما گرفته می شود آن طور که باید خوب نخواهیم بود و یا حتی تفاوت فراوانی با شکل و ظاهر اصلی خودمان داریم اما خوب است بدانید برای داشتن یک عکس خوب باید به جزئی ترین موارد توجه کنید تا عکس خوب قشنگ را ثبت کنید.

چگونه همیشه یک عکس خوب داشته باشیم؟

راز هایی که برای داشتن عکس خوب باید بدانید

ابتدا باید به این فکر کنید که یک عکس خوب از نظر شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد و معیار شما برای اینکه به عکس و تصویری صفت خوب را ربط می دهید چیست! در واقع عکس خوب و بد وجود ندارد و ایت نگاه هر فرد است که به چه عکسی رضایت می دهد اما همواره روش هایی وجود دارد که به طور کلی باعث بهتر شدن عکس های سلفی و یا قدی شما خواهد شد پس با ما همراه باشید تا نکات مفید برای داشتن عکس خوب را به شما آموزش دهید.

شاید فکر کنید که برای اینکه یک عکس خوب بگیریم چه لوازمی لازم داریم اما قبل از اینکه به فکر تهیه لوازم مورد نیاز باشید باید به دنبال یک عکاس خوب بگردید زیرا یکی از اولین نکات هنگام عکسبرداری زاویه درست و مناسب است که معمولا عکاس ها بسیار درست این زاویه ها را پیدا می کنند و در نتیجه عکسی زیبا را به شما تحویل می دهند حال به نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت توجه کنید تا راز های یه عکس خوب را بدانید.

نور

چگونه همیشه یک عکس خوب داشته باشیم؟

یکی از ویژگی عکس زیبا داشتن نور طبیعی و مناسب است به طور معمول نور طبیعی باعث می شود عکس شما حالت گرم تری نسبت به نور های مصنوعی داشته باشد پس به همین دلیل هنگامی که تصمیم به عکاسی دارید سعی کنید از نور طبیعی روز بهره ببرید.

زاویه مناسب

چگونه همیشه یک عکس خوب داشته باشیم؟

همانطور که در ابتدا گفتیم زاویه مناسب هنگام عکس برداری بسیار مهم است زیرا اگر زاویه درست را پیدا نکنید ممکن است چاق یا لاغر تر از حالت نرمال بدنتان به نظر برسید و همین امر سبب بد شدن عکستان خواهد شد به طور مثال خانمی یا آقایی که کمی چاق هستند باید با آورن یک پا به جلو کمی زاویه دادن به بدنشان خود را لاغر تر در عکس نمایش دهند.

ژست گرفتن

راز هایی که برای داشتن عکس خوب باید بدانید

نکته بعدی این است که به هیچ عنوان نباید حالت بی روحی را ایجاد کنید و یا مستقیم به دوربین زل بزنید بلکه با اعضای صورت و یا دست ها بازی کنید تا در نهایت یک عکس مناسب بگیرید در واقع این که شما چه ژستی میگیرید تاثیر فراوانی در عکس های شما دارد.

موزیک

چگونه همیشه یک عکس خوب داشته باشیم؟

اکثر مدل های معروف هنگام عکسبرداری حتما یک موزیک مناسب با سبک عکاسی خود استفاده می کنند تا بتوانند حالت بدن خود را با موزیک هماهنگ‌ کنند و ژست های متنوعی بگیرند.

میکاپ

همانطور که می دانید، صورت تاثیر فراوانی در عکس های شما خواهد داشت پس با یک میکاپ مناسب با فرم صورتتان عکسی زیبا بگیرید هم چنین مدل مو و حالت آن نیز مکمل میکاپ مناسب خواهد بود پس به همه ی این موارد ها توجه کنید تا عکس مورد نظر را گرفته.

دوربین مناسب

چگونه همیشه یک عکس خوب داشته باشیم؟

کیفیت دوربین تاثیر فراوانی در عکس های شما دارد پس اصلا فراموش نکنید که باید از دوربین با کیفیت استفاده کنید فرقی ندارد که از گوشی موبایل یا دوربین عکاسی استفاده می کنید در هر صورت باید کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند تمام نکات ریز و درشتی که اجرا کردید را به تصویر بکشد.

استایل مناسب

چگونه همیشه یک عکس خوب داشته باشیم؟

باید به خوبی فرم بدنتان را بشناسید تا یک استایل و لباس مناسب برای خود انتخاب کنید در کنار این موارد حتما از اکسسوری و جواهرات متنوع استفاده کنید تا تاثیر آن ها را در عکس ها ببینید.

لبخند

یکی از زیبا‌ترین ایده های عکاسی لبخند زدن و رها بودن است با این کار شما می توانید حالت طبیعی خود را داشته و یک عکس با حسی خوب بگیرید به طور گثال قطعا برای همه پیش آمده که هنگامی‌ که یک شخص دیگر به طور یهویی از شما عکسی میگیرد چقدر حالت زیبا و طبیعی در عکس خواهید داشت و آن تصویر یکی از زیبا ترین عکس های شما خواهد شد.

بک گراند مناسب

چگونه همیشه یک عکس خوب داشته باشیم؟

نکته بعدی در داشتن یک عکس خوب داشتن یک بک گراند مناسب است در واقع این که پشت شما چه چیز هایی قرار دارد و این موارد چه تاثیری روی عکس شما خواهد داشت باید بگوییم که تصمیم این که بکگراند یک عکس چه باشد به سبک عکسی که قصد دارید بگیرید بستگی دارد به طور مثال اگر در طبیعت قصد عکسبرداری دارید بهتر از نقطه ای را انتخاب کنید که درختان و گل و گیاهان متفاوت با رنگبندی های فراوان دارد این گونه عکس شما رنگی‌تر و فضای آن شاداب تر خواهد بود و یا اگر به سبک های سرد علاقه مند هستید بک گراند سفید مناسب عکس های شما است حال می توان دیوار یا پرده ای سفید باشد اما نکته بعدی این است که به هیچ عنوان رنگ لباس شما با بک گراند نباید یکی باشد زیرا باعث می شود تا به خوبی در عکس نمایان نباشید.

نکاتی مانند پنهان کردن چین زیر چانه، درشت یا ریز نشان دادن چشم ها، تعادل رنگ پوست صورت و بدن، زاویه مناسب صورت و … همه ی این ها به شما کمک می کند تا بهتر از هر زمانی عکس های زیبا داشته باشید و با انجام تمام روش های گفته شده بسیار خوش عکس شوید پس تنامی موارد گفته شده را اجرا کنید و نتیجه نهایی را با عکس های قبلی تان مقایسه کنید قطعا متوجه تغییرات اساسی عکس های قبلی و حال خواهید شد!

در این مطلب بار ها گفته شد که باید زاویه و ژست مناسب را بیابید و برای این کار حتما باید چند بار از جهات مختلف از خودتان عکسبرداری کنید تا بتوانید یک یا چند زاویه مناسب از خودتان پیدا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟