مقایسه کولر گازی و کولر آبی
آموزش

مقایسه کولر گازی و کولر آبی / کدام بهتر است ؟ + ویدیو و لیست قیمت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، موضوعاتی مانند مقایسه کولر گازی و کولر آبی و یا اشاره به مزایا و معایب کولر ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، موضوعاتی مانند مقایسه کولر گازی و کولر آبی و یا اشاره به مزایا و معایب کولر آبی و گازی در ابتدای فصل گرما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد زیرا برخی از افراد در تدارک خرید یک وسیله خنک کننده مانند کولر برای خانه و یا محل کار خود هستند اما در این میان سوالاتی مانند کولر های گازی در چه مناطقی استفاده میشود ؟ یا کولر آبی برای مناطق مرطوب کاربرد دارد؟ و کولر گازی بخریم یا کولر آبی ؟ در ذهن مشتریان ایجاد می شود که با بررسی جدول مصرف برق کولر آبی و مقایسه مصرف برق کولر آبی و اسپیلت یا حتی استفاده همزمان کولر آبی و گازی و نیز تحقیق در مورد کولر آبی تلاش شده تا شما را برای یک خرید مطمئن هدایت کنیم.

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

پیش از مقایسه کولر گازی و کولر آبی و یا بررسی مزایا و معایب کولر آبی و گازی و البته تحقیق در مورد کولر آبی و کولر گازی بهتر است که در ابتدا با نحوه کار هر کدام آشنا شویم و سپس موارد دیگری مانند جدول مصرف برق کولر آبی و مقایسه مصرف برق کولر آبی و اسپیلت و یا حتی استفاده همزمان کولر آبی و گازی را مورد بررسی قرار دهیم اگرچه با خواندن این مطلب تا انتها می توانید پاسخ سوالات رایج کولر های گازی در چه مناطقی استفاده میشود ؟ و کولر گازی بخریم یا کولر آبی ؟ را دریافت کنید.

 

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

آشنایی با نحوه عملکرد کولر آبی و کولر گازی می تواند پیش از مقایسه کولر گازی و کولر آبی و یا ذکر مزایا و معایب کولر آبی و گازی تصمیم گیری را راحت تر کند اما تنها نمی توان با توضیح ساختار و نحوه عملکرد یکی از آن ها را انتخاب کرد و به همین دلیل در این مطلب به سوالات کولر های گازی در چه مناطقی استفاده میشود ؟ و کولر گازی بخریم یا کولر آبی ؟ و بررسی جدول مصرف برق کولر آبی و مقایسه مصرف برق کولر آبی و اسپیلت و یا حتی استفاده همزمان کولر آبی و گازی پرداخته شده است.

 

نحوه عملکرد کولر آبی و گازی

مزایا و معایب کولر آبی و گازی

 

کولر گازی از طریق فرایند تبخیر مایع مبرّد اقدام به خنک کردن هوا می کند که در واقع با تبدیل گاز به مایع و تکرار این فرآیند هوای گرم جذب شده و سپس هوای سرد وارد محیط می شود. این کولرها در انواع مختلفی روانه بازار می شوند که بیشتر در مناطق جنوبی و شمالی به دلیل وجود هوای شرجی کاربرد دارد اگرچه امروزه در تمامی مناطق کشور و با هر اقلیمی از محبوبیت برخوردار است.استقبال مشتریان از خرید کولر گازی با شیوع بیماری کرونا بیشتر شده زیرا احتمال بروز انواع بیماری و ورود ذرات آلوده به محیط نزدیک به صفر است.

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

اجزای اصلی کولر گازی شامل  کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور می شود که هر کدام وظیفه ای بر عهده دارند و به عنوان مثال مسئولیت تبخیر مایع مبرد به صورت هم دما و هم فشار و جذب گرما برعهده اواپراتور است. پیش از پاسخ به سوالاتی مانند کولر های گازی در چه مناطقی استفاده میشود ؟ و مقایسه کولر گازی و کولر آبی و یا ذکر مزایا و معایب کولر آبی و گازی در ادامه با انواع کولر گازی آشنا می شویم.

در همین رابطه بخوانید:

علت صدای زیاد کولر آبی چیست؟ آموزش رفع سر و صدای کولر

انواع کولر آبی و گازی

  • کولر گازی پنجره ای
  • کولر گازی پرتابل
  • اسپلیت که در انواع دیواری، سقفی، سقفی زمینی، کاستی، کانالی، ایستاده و سقفی دیواری موجود است.
  • کولر گازی مولتی پنل

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

اکثر خانه های قدیمی دارای کولر آبی هستند و سابقه بیشتری نسبت به کولرهای گازی دارند و همان طور که می دانید کولر آبی برای مناطق مرطوب و هوای شرجی کارایی ندارد که البته به این موضوع در بخش مقایسه کولر گازی و کولر آبی و یا مزایا و معایب کولر آبی و گازی به آن اشاره خواهیم کرد و بسیاری از افراد در واقع پاسخ سوال کولر های گازی در چه مناطقی استفاده میشود ؟ را می توانند متوجه شوند.

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

کولرهای آبی قطرات آب آمیخته‌شده با ذرات هوا را تبخیر کرده و سرما تولید می کنند. کولرهای آبی در بیرون و معمولا پشت بام خانه نصب شده و اجزایی مانند پوشال، دریچه، موتور، تسمه و … تشکیل شده است که همگی برای خنک کردن محیط خانه و یا محل کار طراحی و تعبیه شده اند.

انواع کولر آبی

  • کولر آبی پوشالی
  • کولر آبی سلولزی
  • کولر آبی پرتابل
  • کولر آبی ثابت

کولر  پوشالی  در مقایسه با نسخه های سلولزی مصرف برق پایین تری دارد

مزایا و معایب کولر آبی و گازی

مقایسه کولر آبی و گازی

برای این که بتوان موضوعاتی مانند مقایسه کولر گازی و کولر آبی ، جدول مصرف برق کولر آبی و مقایسه مصرف برق کولر آبی را به شکلی کامل تر مورد بررسی قرار دارد باید در ابتدا به ذکر مزایا و معایب کولر آبی و گازی پرداخت که البته با مطالعه این بخش به راحتی می توانید پاسخ سوالات خود در مورد مزایا و معایب کولر گازی پرتابل یا ضرر های کولر گازی را دریافت کنید.

مزایا و معایب کولر آبی و گازی

مزایا کولر آبی

  • برای استفاده در مناطق خشک مناسب است.
  • قیمت ارزان تر
  • پرداخت هزینه برق پایین تر به نسبت کولرهای گازی
  • هزینه پایین تر نصب و راه اندازی
  • تعمیر راحت تر

مقایسه کولر گازی و کولر آبی

معایب کولر آبی

  • ناتوانی در خنک کردن محیط با گرم شدن هوا
  • به دلیل بالا بردن رطوبت برای استفاده در هوای شرجی مناسب نیست.
  • مصرف آب بالا
  • عدم داشتن ریموت کنترل
  • عدم از بین بردن آلاینده های هوا و گرد و غبار
  • پوشال های کولر آبی نیاز به تعویض دارد.
  • خطر برق گرفتگی در این سیستم بیشتر است.
  • امکان بروز زنگ زدگی به دلیل تماس زیاد با آب بسیار است.

مزایا و معایب کولر آبی و گازی

مزایا و معایب کولر گازی

برای آشنایی با مزایا و معایب کولر گازی  در ادامه با ما همراه شوید.

  • جلوگیری از گرمازدگی
  • بهبود کیفیت هوا
  • کاهش رشد کپک و قارچ و از بین بردن عوامل بیماری زا
  • سرمایش و گرمایش یکنواخت و مطبوع در فضا
  • نصب جداگانه در هر واحد مسکونی
  • مجهز بودن به ترموستات دمایی و تنظیم دمای مطلوب
  • نشت آب ندارند

معایب کولر گازی

  • از برق زیادی استفاده می کنند
  •  هزینه مالی بیشتری را متحمل می شوید
  •  افزایش مشکلات محیط زیستی عمومی
  • از بین رفتن رطوبت محیط
  • خشکی پوست

مزایا و معایب کولر آبی و گازی به طور کلی شرح داده شود و بسیاری از افرادی که در خصوص مزایا و معایب کولر گازی پرتابل ، ضرر های کولر گازی و مزایا و معایب کولر گازی اجنرال سوال داشته داشتند با خواندن متن بالا می توانند پاسخ سوال خود را دریافت کنند.

با توجه به این که بسیاری از افراد به دنبال اطلاعات بیشتری از مزایا و معایب کولر گازی اجنرال هستند می توانند برای کسب داده های بیشتر از این برند و تولیدات آن به مطالب سایت مراجعه کنند. همان طور که اشاره شد کولر گازی در انواع مختلفی روانه بازار می شود که یکی از رایج ترین آن ها مدل پرتابل است و به همین دلیل بسیاری از مشتریان در خصوص مزایا و معایب کولر گازی پرتابل سوالاتی مطرح کردند که از مهمترین مزایا آن می توان به قابل حمل بودن و وزن سبک آن ها اشاره کرد اگرچه برای استفاده در محیط های با متراژ بالا توصیه نمی شود.

در همین رابطه بخوانید:

هرآنچه که باید از کولر گازی 30000 اجنرال بدانید+ مشخصات و قیمت

 

کولر های گازی در چه مناطقی استفاده میشود ؟

کولر های گازی در چه مناطقی استفاده میشود ؟

با توجه به متن بالا و مطالعه مزایا و معایب کولر آبی و گازی می توانید پاسخ سوال کولر های گازی در چه مناطقی استفاده میشود را دریافت کنید اما در این بخش تلاش شده به طور کامل توضیح داده شود. کولرهای گازی در سه کلاس آب و هوایی معتدل (T1)، خنک (T2) و گرمسیری (T3) موجود هستند که با مشاهده برچسب انرژی می توانید کلاس کولر را تشخیص دهید.

 کولر آبی برای مناطق مرطوب کاربرد دارد ؟

همان طور که می دانید کولر آبی برای مناطق مرطوب کارایی ندارد و به همین دلیل پیشنهاد ما به شما خرید کولر گازی است که البته باید پیش از خرید به کلاس آن توجه کنید و به عنوان اگر در مناطق گرمسیری مانند بوشهر، بندرعباس و .. زندگی می کنید بهتر است به سراغ خرید مدل T3 بروید.

خرید کولر آبی برای مناطق مرطوب توصیه نمی شود و برای استفاده در مناطق گرم و خشک گزینه مناسبی است و به دلیل رطوبت زیاد  نصب از این تجهیزات در مناطق شمالی و جنوبی کشور غیر منطقی است و در واقع می توان گفت که عملکرد تبخیر کولر آبی منجر به افزایش دما در محیط های با رطوبت بالا می شود که در نهایت می تواند هدر رفتن انرژی برق و آب و افزایش هزینه های اقتصادی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

جدول مصرف برق کولر آبی و کولر گازی

مقایسه کولر آبی و گازی

بر کسی پوشیده نیست که مصرف برق کولرهای گازی از کولرهای آبی بیشتر است. توان کولرهای آبی در جدول مصرف برق کولر آبی و کولر گازی حدود 500 وات و در مورد کولرهای گازی بالغ بر 2000 وات است. پس با مقایسه مصرف برق کولر آبی و اسپیلت می توان نتیجه گرفت در صورتی که هزینه قبض برق برای شما اهمیت دارد و از طرفی در مناطقی زندگی می کنید که استفاده از کولر آبی مساعد است توصیه می شود از خرید کولر گازی صرف نظر کنید اگرچه راه هایی برای کاهش مصرف برق هر دو وجود دارد.

با مقایسه مصرف برق کولر آبی و اسپیلت یا کولر گازی به راحتی می توان گفت که کدام مدل هزینه های کمتری را به همراه دارد اگرچه کولر گازی مزایایی دارد که برای بسیاری از مشتریان قابل توجه است.

کولر آبی گازی

شاید عبارت کولر آبی گازی برای شما عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید که این اختراع برای نخستین بار  وسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ثبت شده است.

روش کار کولر آبی گازی به این صورت است که  آب تشت کولر توسط کمپرسور(تبرید) خنک شده و سپس به سمت پوشال که در تماس با هوا به کاهش شدید درجه حرارت رو به رو خواهد شد هدایت می شود. از مزایای کولر آبی گازی می توان از ایجاد سرمایش مطلوب با مصرف انرژی کمتر، راه اندازی ساده تر، نگهداری و مراقبت راحت تر، راندمان بالاتر و … نام برد.

استفاده همزمان کولر آبی و گازی

مقایسه کولر آبی و گازی

برخی از افراد تصور می کنند که استفاده همزمان از کولر آبی و کولر گازی می تواند میزان سرمای بیشتری را به محیط  وارد کند در نتیجه در تدارک خرید هر دو دستگاه برای محیط خود هستند اما باید گفت که این کار ضررهایی را به همراه خواهد داشت. مقایسه کولر گازی و کولر آبی و یا بررسی  مزایا و معایب کولر آبی و گازی نشان می دهد که عملکرد این دو عکس یکدیگر است به طوری که کولر آبی رطوبت را وارد محیط می کند و این در حالی که است کولر گازی رطوبت محیط را جذب می کند.

مضرات استفاده همزمان از کولر آبی و کولر گازی

  • مصرف بیش از اندازه برق
  • در صورت استفاده همزمان از کولر آبی و کولر گازی آب بیشتری توسط کولر آبی مصرف می شود تا رطوبت جذب شده توسط کولر گازی را تامین کند.
  • کاهش عمر کویل های اوپراتور کولر گازی
  • وارد شدن فشار بیش از حد به قطعات کولر آبی
  • داغ کردن کمپرسور کولر گازی

لیست قیمت انواع کولر آبی و گازی

بعد از مقایسه کولر آب و گازی وقت ان رسیده که تصمیم نهایی خود را برای خرید یکی از این وسایل خنک کننده بگیرید و اگر مطمئن شدید که کدام یک از این دستگاه برای محیط شما بهتر است پیشنهاد می شود که پیش از رفتن به بازار نگاهی به لیست قیمت انواع کولر آبی و گازی بیندازید.

لیست قیمت انواع کولر آبی

نام کالامشخصات کلیقیمت

کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل EC1100D

حجم کولر:11000

جنس بدنه:گالوانیزه

قدرت موتور: 2 اسب بخار

14.943.900 تومان

کولر آبی آزمایش مدل Extra BS97

حجم کولر:9500

جنس بدنه:گالوانیزه

بیشینه قدرت باددهی: 6500 متر مکعب در ساعت

10.700.000 تومان

کولر سلولزی تبخیری انرژی مدل اقتصادی EC0700e

حجم کولر:7000

جنس بدنه:گالوانیزه

بیشینه قدرت باددهی: 7990 متر مکعب در ساعت

6.965.000 تومان

 

کولر آبی پلار مدل 7000

حجم کولر:7000

جنس بدنه:گالوانیزه

بیشینه قدرت باددهی: 8000 متر مکعب در ساعت

5.500.000 تومان

 

کولر آبی آبسال مدل AC58

حجم کولر:5500

جنس بدنه:گالوانیزه

بیشینه قدرت باددهی: 5950 متر مکعب در ساعت

4.660.000 تومان

کولر آبی لورچ مدل LC35 HE

حجم کولر:3500

جنس بدنه:گالوانیزه

بیشینه قدرت باددهی: 4100 متر مکعب در ساعت

3.680.000 تومان

کولر آبی جنرال مدل G-2900

حجم کولر:2800

جنس بدنه:گالوانیزه

بیشینه قدرت باددهی: 1000 متر مکعب در ساعت

 1.188.000 تومان

بودجه یکی از مواردی است که در هنگام خرید بسیار تاثیرگذار است و همان طور که پیش از این اشاره شد قیمت کولر آبی بسیار پایین تر از کولر گازی بوده و برای مقایسه بهتر کولر گازی و کولر آبی تهیه لیست قیمت انواع کولر آبی و گازی ضروری است که در ادامه انواع کولر گازی از گران ترین تا ارزان ترین گردآوری شده است.

لیست قیمت انواع کولر گازی

نام کالامشخصات کلیقیمت

کولرگازی اوجنرال مدل ASGS-30LFCA/AOGG-30LFT

نوع گاز :R410A

تعداد پنل:یک عدد

تعداد کمپرسور:یک عدد

نوع آب و هوای سازگار:معتدل و گرم

نوع کمپرسور: روتاری

86.000.000 تومان

کولر گازی ایستاده هیوندای مدل 6033 WT3

نوع گاز:R410A

تعداد پنل:یک عدد

تعداد کمپرسور:یک عدد

نوع آب و هوای سازگار:معتدل و گرم

نوع کمپرسور:اسکرول

44.350.000 تومان

کولرگازی گرین مدل GWS-H30P1T1/R410

نوع گاز :R410A

تعداد پنل:یک عدد

تعداد کمپرسور:یک عدد

نوع آب و هوای سازگار:معتدل و گرم

نوع کمپرسور:روتاری

23.850.000 تومان

 

اسپلیت کولر گازی سامسونگ مدل يونيت خارجي AR18MQFRBWK/FA

نوع گاز (مبرد):R410

تعداد پنل:یک عدد

تعداد کمپرسور:یک عدد

نوع آب و هوای سازگار:معتدل و گرم

نوع کمپرسور:اسکرول

16.900.000 تومان

 

کولر گازی هایسنس مدل HRH-18TQ 18000

نوع گاز (مبرد):R410A

تعداد پنل:یک عدد

تعداد کمپرسور:یک عدد

نوع آب و هوای سازگار:معتدل و گرم

نوع کمپرسور:روتاری

14.140.000 تومان

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-18CH-A

نوع گاز (مبرد):R410A

تعداد پنل:یک عدد

تعداد کمپرسور:یک عدد

نوع آب و هوای سازگار:معتدل و گرم

نوع کمپرسور:روتاری

13.1250.00 تومان

کولر گازی هایسنس مدل HRH-09TQ 9000

نوع گاز (مبرد):R410A

تعداد پنل:یک عدد

تعداد کمپرسور:یک عدد

نوع آب و هوای سازگار:معتدل و گرم

نوع کمپرسور:روتاری

  9.530.000 تومان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟