خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری
اخبار لوازم خانگی

بهره‌برداری هوشمندانه در همکاری‌های سازنده با برندهای لوازم خانگی برتر جهان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: بهره‌برداری هوشمندانه و آینده‌نگرانه ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: بهره‌برداری هوشمندانه و آینده‌نگرانه در همکاری‌های سازنده با برندهای لوازم خانگی برتر جهان و هم‌افزایی با ظرفیت‌های ارزشمند بومی و ملی در دستور کار باشد.

«عباس هاشمی» امروز (چهارشنبه) افزود: این انجمن به عنوان تنها تشکل ملی در صنعت لوازم خانگی، همواره بر تقویت تولید ملی، تعمیق ساخت داخل و بومی‌سازی حداکثری با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تاکید داشته و همکاری و تعامل درست و سازنده با سایر تولیدکنندگان و برندهای لوازم خانگی برتر جهان را توصیه می‌کند.

وی تاکید کرد: هیچ ایرانی شریفی حاضر نیست حال که در دوران سخت تحریم‌ها، صنعت داخلی با تلاش و زحمت صنعتگران به خودکفایی نسبی رسیده، به دنبال واردات کالاهای مشابه باشد و به هیچ عنوان موافق واردات کالاهای نهایی ساخته شده از هیچ کشوری نبوده و نیستیم.

هاشمی در عین حال تاکید کرد: موضوع همکاری با تولیدکنندگان معتبر جهانی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های صنعتی کشور، پیاده‌سازی استانداردهای روز، ارتقای رقابت‌پذیری محصولات، ایجاد شبکه تامین قطعات، ایجاد ارزش‌افزوده حداکثری، بومی‌سازی حداکثری، کمک به رقابت و تعاملات بین‌المللی و حضور مستمر و شایسته کمّی و کیفی صنایع ایرانی در بازارهای صادراتی قابل طرح است.

برندهای لوازم خانگی برتر جهان

وی تاکید ‌کرد: ارتقای رتبه و حصول جایگاه ارزشمند تحصیل‌کردگان و نخبگان ایرانی در سکوهای علمی و تحقیقاتی جهانی و دستاوردهای ارزشمند حاصله از حضور سرمایه‌های انسانی کارآمد در پیشبرد اهداف کلان صنعت و اقتصاد کشور، نافی بهره‌برداری هوشمندانه و آینده‌نگرانه از تعامل و همکاری‌های سازنده با برندهای برتر جهانی و هم‌افزایی با ظرفیت‌های ارزشمند بومی و ملی و اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نیست.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر لزوم تکرار نشدن اشتباهات گذشته در انعقاد قرارداد همکاری با خارجی‌ها با لغو احتمالی تحریم‌ها در آینده، ادامه‌داد: باید جهت‌گیری‌های کلان کشور به سمت و سویی باشد که ثبات اقتصادی و سیاسی و ثبات در قوانین و مقررات را شاهد باشیم، به‌طوری که مدل اقتصادی کشور مشخص بوده و تفکر منسجم حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری‌های مولد باشد.

وی اضافه‌کرد: ‌در این صورت اتصال سیستماتیک به شبکه اقتصاد جهانی را شاهد خواهیم بود، در این راستا باید فضای کارمان را شفاف کرده و شاخص‌های بانک جهانی را مدرک ارزیابی کشور قرار دهیم.

هاشمی گفت: ‌وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی تولید در کشور می‌تواند در راستای شعار سال، به مقررات‌زدایی در درون مجموعه خود پرداخته و در تعامل با سایر دستگاه‌ها، با مشورت بخش خصوصی نسبت به اصلاح قوانین مزاحم و مخلّ تولید اقدام کند.

برندهای لوازم خانگی برتر جهان

وی بیان‌داشت: در صورتی که برندهای لوازم خانگی برتر جهان تمایل به حضور در کشورمان داشته باشند، باید الزام‌هایی که پیشتر عنوان شده را برایشان تشریح کرده و آنها را در سرمایه‌گذاری‌ها درگیر کنیم تا به نوعی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در کشور صیانت شود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران یادآور شد: وزارت صنعت در سال‌های گذشته شرکت‌های خارجی لوازم‌خانگی را ملزم به استقرار واحدهای تحقیق و توسعه (R&D)، تامین قالب‌های روز جهان به شرکت‌های ایرانی، آموزش مداوم در زمینه بازاریابی مطابق استانداردهای روز جهان، ایجاد شبکه تامین قطعات با قطعه‌سازان داخلی، توسعه دانش قطعه‌سازی، استفاده از مواد اولیه داخلی (در بخشی که امکان تامین آنها وجود داشت)، همچنین امکان صادرات محصولات تولید شده در ایران با برندهای خارجی در سایر کشورها می‌کرد.

وی ادامه‌داد:‌ وزارت صنعت اعتقاد داشت با حمایت از سرمایه‌گذاری در داخل، رشد و توسعه و تعامل با برندهای جهانی حاصل می‌شود و ضمن تجربه نشدن مجدد انحصار مشابه آنچه در صنعت خودرو شاهد بودیم، بازارهای صادراتی کشورمان رشد خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، تحولات اخیر سیاست خارجی و احتمال رفع تحریم‌ها، بار دیگر احتمال بازگشت برندهای خارجی در حوزه لوازم‌خانگی به‌ویژه برندهای مطرح کره‌ای را قوت بخشیده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟