علت باد گرم کولر گازی
آموزش

علت باد گرم کولر گازی چیست؟ + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کولر گازی یکی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی در این روز های گرم سال بوده و ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کولر گازی یکی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی در این روز های گرم سال بوده و همچنین در بین وسایل سرمایشی خانه طرفداران زیادی دارد. آن چیزی که از کولر گازی انتظار می رود این است که دما خانه را به یک حد مناسبی برساند تا گرما حس نشود اما در صورتی که نتواند از پس این وظیفه خود بر بیایند اولین مسئله ای که اذهان را درگیر می کند این است که علت باد گرم کولر گازی چیست و چرا کولرگازی باد گرم میزند و خنک نمی کند. همه ما می دانیم که این امر اصلا طبیعی نیست و نشان دهنده یک عیب در عملکرد کولر گازی است.

ما جهت راهنمایی و کمک به شما مطالب زیادی درباره خرید، نصب، تعمیر کولر گازی برای شما تهیه نموده ایم که می توانید با مطالعه آنها اطلاعات لازم را کسب نمایید. اما این مطلب درباره گرم شدن با کولر گازی در حالت سرمایش است و ما به پاسخ سوال چرا کولر گازی باد گرم میزند و علت باد نزدن کولر گازی و همچنین به شما خواهیم گفت که وقتی کولرگازی سرمایش ندارد و باد گرم می زند بهترین کار چیست.

علت باد گرم کولر گازی

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید کولر آبی و نکاتی که باید بدانید + ویدیو و لیست قیمت

بسیاری از کاربران درباره دمای کولر گازی در زمستان، علت گرم نشدن کولر گازی ، علت باد گرم نزدن کولرگازی ، معایب استفاده از سرمایش کولرگازی ، علت کار نکردن گرمایش کولرگازی و علت باد گرم نزدن کولرگازی سوال پرسیدند و به دنبال بر طرف کردن مشکل کولرگازی خود در زمستان هستند. ما در یک متن به طور کامل و مفصل به این موضاعات پرداخته ایم اما در این متن نیز دوباره اشاره ای خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

وقتی کولرگازی سرمایش ندارد و باد گرم می زند بهترین کار چیست

علت باد گرم کولر گازی

قبل از اینکه به علت باد نزدن کولرگازی و علت باد گرم کولر گازی بپردازیم بهتر است بدانید که وقتی کولرگازی سرمایش ندارد و باد گرم می زند بهترین کار چیست . از آنجایی ریموت کنترل کولرگازی همانند دیگر ریموت کنترل ها حساسیت بالایی دارد و ممکن است با ضربه ای کوچک به دکمه ها دستوری اعمال شود به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم ابتدا کنترل را چک کنید تا کولر گازی روی حالت کول قرار گرفته باشد زیرا این حالت cool بهترین حالت کولر گازی برای تابستان است. در غیر این صورت باید دستگاه را روی این حال قرار دهید تا مشکل رفع شود. البته در صورتی که این شرایط روی حالت کول اتفاق بیفتد قبل از هر کاری کولر گازی را خاموش نمایید زیرا ممکن است باعث سوختگی کمپرسور شود.

چرا کولرگازی ما باد گرم میزند و خنک نمی کند

علت باد گرم کولر گازی

در این قسمت به شما خواهیم گفت که علت باد گرم زدن کولر گازی چیست و این مسئله مربوط به کدام مشکلات کولر گازی است و چگونه رفع می شود. معمولا سرمایش کولرگازی بیشتر از گرمایش کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد به همین خاطر انتظار می رود در فصل گرما کولر گازی بدون هیچ مشکلی و با قدرت محیط خانه را خنک کند. البته شرط آن نگهداری از کولر گازی در زمستان و تابستان و همچنین رعایت کردن برخی نکات است که باعث عملکرد خوب دستگاه می شود زیرا عدم رعایت آنها باعث بروز مشکلات کوچک و پیش پا افتاده می شود که این مشکلات علت روشن نشدن کولر گازی، علت روغن ریزی کولرگازی، علت سرد و گرم شدن باد کولرگازی و … هستند. پس جهت جلوگیری از بروز چنین مسائلی به نگهداری از کولر گازی توجه داشته باشید.

سرویس نکردن داکت خارجی کولرگازی

علت باد گرم کولر گازی

رایج ترین علت باد گرم کولرگازی سرویس نکردن داکت خارجی کولر گازی است. سرویس کردن کولر گازی بخش بزرگی از نگهداری این دستگاه بوده که برای هر لوازم خانگی لازم است اما این امر در کولر آبی و کولر گازی اهمیت بیشتری دارد زیرا موتور و پنل خارجی این دو دستگاه معمولا در بیرون از فضای خانه نصب می شود و نسبت به تلویزیون و یخچال که در خانه قرار گرفته اند بیشتر در معرض گرد و خاک قرار می گیرند به همین خاطر سرویس کردن آن مهم تر است. زمانی که گرد و خاک روی قطعات و کمپرسور کولر گازی قرار بگیرد عملکرد آن ضعیف تر می شود در نتیجه باد گرم تولید می کند. بر اساس بررسی های کارشناسان مربوطه، بهترین زمان سرویس کولر گازی اوایل بهار است تا در روز های گرم تابستان مجبور به تعمیر و سرویس دستگاه نباشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش سرویس کولر گازی در خانه

انسداد فیلتر هوا کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی

از دیگر علت های باد گرم زدن کولر گازی انسداد فیلتر هوا کولر گازی بوده که باعث کاهش سرمای کولرگازی می شود. همانطور که می دانید هوای خروجی از داکت خارجی ابتدا از فیلتر عبور می کند و بعد وارد محیط خانه خواهد شد. به همین دلیل این فیلتر ممکن است به خاطر گرد و غبار مسدود شود و مانع عبور قسمتی از هوای خنک از خود بشود.  زمانی که فیلتر مسدود شود کویل به مرور زمان برفک خواهد زد و نسبت به گذشته مسیر هوا بسته شده و باد کمتری خارج می شود. پس با مسدود شدن فیلتر هوا، هوای کمتری برای خنک شدن از کویل عبور می کند و به مرور زمان کویل برفک خواهد زد و باد کمتر و گرما آن بیشتر خواهد شد.

جهت رفع این مشکل کولر گازی بهتر است با یک تعمیر کار تماس بگیرید تا دستگاه دچار آسیب جدی نشود. البته قبل از این کار می توانید فیلتر را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید سپس کولر را روشن کرده و صبر کنید تا ببینید همچنان باد گرم تولید می شود یا خیر. در صورتی که مشکل کولر گازی شما با این روش برطرف نشد حتما با نمایندگی خدمات پس از فروش کولر گازی خود تماس بگیرید.

علت باد گرم کولر گازی

سوختن فن کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی

سوختن فن کولر گازی از علت های گرم نشدن کولر گازی در حالت گرمایش و همچنین دلیل گرم بودن باد کولر گازی در حالت سرمایش به شمار می آید. روشن بودن دائم کولر گازی و استراحت نکردن دستگاه حتی برای مدتی کوتاه باعث سوختن فن می شود. با سوختن و از کار افتادن این قسمت در واقع هیچ بادی تولید نمی شود زیرا فن کولر گازی با چرخش پره ها جریان هوا و باد را ایجاد می کرد. علت باد نزدن کولرگازی سوختن فن بوده که برای رفع این مشکل باید از یک متخصص و تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.  توجه داشته باشید که سوختن فن می تواند علت باد گرم نزدن کولر گازی نیز باشد پس رسیدگی به این مشکل حائز اهمیت است. برای حل این مسئله باید سیستم برق را چک کنید یا فن را بطور کامل عوض نمایید.

کمبود گاز کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی

کمبود گاز کولر گازی مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت یکی از این مشکلات دلیل گرم بودن باد کولر گازی است. با کم شدن گاز دستگاه مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش و سرمایش نیز افزایش پیدا می کند و دستگاه کاهش برق کولر گازی نمی تواند مشکل را برطرف نماید.  مقدار گاز کولر گازی بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از مشکلات از این موضوع نشات می گیرند.

از آنجایی که گاز کولر گازی نقش اساسی ایفا می کند ما مطلبی را جهت آموزش نحوه شارژ کولر گازی آماده نمودیم که با کمک آن می توانید کولر گازی خود را مجددا با گاز پر نمایید و مشکل کمبود  را حل کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه شارژ گاز کولر گازی با گاز R410 + ویدیو

ما در این مقاله توضیح داده ایم که علت کم شدن گاز کولر گازی وجود نشتی و یا عدم شارژ درست است. یکی از علائم کمبود گاز یخ زدن لوله های ورودی بوده که مانع عبور هوا از لوله های خواهد شد در نتیجه  هوای خنک وارد محیط خانه نمی شود.

خرابی کمپرسور کولرگازی

علت باد گرم کولر گازی

خرابی کمپرسور کولر گازی بر روی تمامی قطعات تاثیر می گذارد و عملکرد دستگاه را مختل می سازد زیرا این قطعه مهم ترین قسمت کولر گازی و یا به عبارت دیگر قلب کولر گازی محسوب می شود. علائم مختلفی نشان دهنده خراب شدن این قطعه بوده که یکی از آنها گرم بودن باد کولر گازی در تابستان و نا مناسب بودن دمای کولر گازی در زمستان است.

علت باد گرم کولر گازی

در ابتدای متن گفتیم که به محض حس کردن باد گرم از طرف کولر گازی آن را خاموش نمایید. دلیل تاکید ما بر این موضوع مربوط به کارکرد کمپرسور بوده زیرا زمانی که این بخش دچار نقص فنی شده باشد باد خنک تولید نخواهد شد در نتیجه با روشن ماندن کولر گازی فشار بیشتری بر روی آن اعمل می شود و بسوزد. تعویض کمپرسور کولر گازی هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت و همچنین امکان تعمیر آن وجود ندارد. جهت اطمینان از خرابی کمپرسور حتما از یک فرد ماهر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

دلایل سوختن کمپرسور کولر گازی چیست؟

خراب شدن ترموستات کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی

ترموستات یک قطعه حیاتی برای کولر گازی نیست و تنها برخی از کولرگازی ها به آن مجهز هستند. ترموستات وظیفه دارد تا دمای هر دستگاهی را در یک محدوده مشخص نگه می دارد اما با خراب شدن این قطعه دیگر نمی تواند دمای مورد نظر را تشخیص دهد.  شما می توانید به وسیله ریموت کنترل کولر گازی دمای دستگاه ها به میزان دلخواه زیاد و یا کم کنید. این عمل به وسیله ترموستات و دکمه ولوم انام می شود. گاهی ممکن است با کم کردن دما همچنان باد خنکی از دستگاه پخش نشود یعنی احتمال دارد ترموستات یا دکمه ولوم خراب شده باشد. اگر ترموستات خراب شده باشد به این معناست که کاهش و یا افزایش دما را نمی تواند تشخیص دهد در نتیجه دمای باد تغییر نمی کند.

سوختن خازن برد کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی

خازن یکی از قطعات مهم در برد کولر گازی است و در صورتی که هر گونه آسیبی به آن وارد شود کل عملکرد کولر را تحت تاثیر قرار می دهد. سوختن خازن برد کولر گازی یکی از علت های روشن نشدن کولر گازی و دلیل باد گرم زدن دستگاه می شود.

از طرفی برد الکتریکی کولر گازی وظیفه دارد تا فرمان مورد نظر را به تمام اجزاء بدهد. اگر مشکلی برای برد پیش بیاید دیگر دستوری از این بخش صادر نخواهد شد در نتیجه کمپرسور، فن و یا هر اجزاء دیگری کاری انجام نمی دهند و کولر روشن نمی شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه کولر گازی و کولر آبی / کدام بهتر است ؟ + ویدیو و لیست قیمت

دلایل دیگر باد گرم زدن کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی

از دلایل دیگر باد گرم زدن کولر گازی می توان به پوشاندن پنل خارجی کولر گازی، نصب نادرست داکت ها، تنظیمات غلط  ریموت کنترل دستگاه، مسدود شدن لوله های ورودی و یا شکستگی آنها، عمر بالای کولر و مصرف بالای کولر گازی اشاره نمود.

اگر تخصص کافی در زمینه تعمیر کولر گازی ندارید بهتر است که خودتان نسبت به بر طرف کردن مشکلات آن اقدامی انجام ندهید زیرا این کار نیاز به تخصص دارد در غیر این صورت به دستگاه آسیب جدی وارد شود. پس بهتر است انجام امور تعمیراتی را به تعمیر کار بسپارید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟