برای ورق فولادی لوازم خانگی عرضه اختصاصی در نظر گرفتیم
اخبار لوازم خانگی

برای ورق فولادی لوازم خانگی عرضه اختصاصی در نظر گرفتیم

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مقام مسئول با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی مشکلی در تامین مواداولیه ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مقام مسئول با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی مشکلی در تامین مواداولیه ندارند، گفت: تامین مواد پتروشیمی را مدیریت کردیم و برای ورق فولادی لوازم خانگی نیز عرضه اختصاصی در نظر گرفتیم.

کیوان گردان با اشاره به گلایه تولیدکنندگان نسبت به تأمین مواد اولیه لوازم خانگی، تصریح کرد: ما بخش مواد پتروشیمی را مدیریت کردیم و از آن طرف نیز برای ورق فولادی لوازم خانگی عرضه اختصاصی در نظر گرفتیم و اگر گلایه‌ای می‌شود ناشی از این است که انتظارات از حد تعادلی خارج شده است.

کیوان گردان با بیان اینکه تا حدود پنج سال پیش بخش زیادی از نیاز بازار با واردات کالاهای کامل خارجی تأمین می‌شد، اما امروز شاهد عرض اندام تولیدات داخلی هستیم، اظهار داشت: اگر لوازم خانگی خارجی وارد شود قطعاً قیمتش از محصولات تولید داخل بیشتر خواهد بود. بنابراین تولید داخل توانسته مزیت رقابتی با محصولات خارجی ایجاد کند.

برای ورق فولادی لوازم خانگی عرضه اختصاصی در نظر گرفتیم

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت افزود: همچنین سعی کردیم تیراژ تولید داخل را بالاتر ببریم تا از این طریق قیمت تمام شده پایین‌تر بیاید؛ به عنوان مثال در حالی که سال گذشته برای تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی در کشور برنامه‌ریزی شده بود، اما توانستیم ۱۴ میلیون دستگاه تولید کنیم که بیانگر افزایش ۷۱ درصدی نسبت به سال ۹۸ بود. برای امسال نیز افزایش تولید نسبت به سال ۹۹ در نظر گرفتیم تا وضعیت حضورمان در بازارهای صادراتی را نیز بهبود ببخشیم که در این زمینه در حال بررسی بازارهای هدف هستیم.

وی ادامه داد: از سویی دیگر به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های مختلف برای ایجاد رقابت سالم درون‌بنگاهی هستیم تا از این طریق رقابت بیشتری را بین بنگاه‌ها در بازار ایجاد کنیم چراکه با افزایش رقابت پذیری، کیفیت محصولات بالاتر می‌رود.

گردان تاکید کرد: وقتی سهم بازار محدود است و همه در آن بازار با هم رقابت می‌کنند، این موضوع صد در صد به پایین آمدن قیمت تمام شده منجر می‌شود.

برای ورق فولادی لوازم خانگی عرضه اختصاصی در نظر گرفتیم

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت با اشاره به تأثیر نرخ ارز در قیمت لوازم خانگی تولید داخل گفت: در قیمت لوازم خانگی باید توجه داشت که قیمت ارز در مواد اولیه ای مثل محصولات پتروشیمی، فولاد، صنایع فلزی و غیره تأثیر زیادی دارد که همین مساله قیمت تمام شده محصول را افزایش می‌دهد.

وی در مورد گلایه تولیدکنندگان نسبت به تأمین مواد اولیه لوازم خانگی، تصریح کرد: ما بخش مواد پتروشیمی را مدیریت کردیم و از آن طرف نیز برای ورق فولادی لوازم خانگی عرضه اختصاصی در نظر گرفتیم؛ بنابراین از نظر تأمین مواد اولیه تولیدکننده مشکلی نباید داشته باشد و اگر گلایه‌ای می‌شود ناشی از این است که انتظارات از حد تعادلی خارج شده است.

به گزارش مهر، گردان در مورد احتمال ورود شرکت‌های خارجی به کشور نیز گفت: مجموعه وزارت صمت تمایلی به ورود شرکت‌های خارجی ندارد.

پیش از این سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفته بود: رشد دستمزد و نرخ مواد اولیه خود به خود منجر به افزایش قیمت لوازم خانگی می‌شود و شرکتها برای تغییر قیمت مدارک خود را به سازمان حمایت ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟