اخبار لوازم خانگی

خسارت لوازم خانگی به علت قطعی برق چگونه پرداخت می شود؟ + جزئیات

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از اعلام جدول زمانبندی قطعی برق، نگرانی های در خصوص خسارت لوازم برقی به ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از اعلام جدول زمانبندی قطعی برق، نگرانی های در خصوص خسارت لوازم برقی به ویژه خسارت لوازم خانگی به علت قطعی برق افزایش یافته و از همین رو دریافت خسارت لوازم برقی در صدر اخبار حوزه صنعت لوازم خانگی قرار گرفته است.

خسارت لوازم خانگی به علت قطعی برق همه ساله با شروع فصل گرما موجب نگرانی مشترکین برق شهری شده و از همین رو سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکین خانگی راه اندازی شده تا مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند. البته این مطالبه خسارت از اداره برق ساز و کارهای مشخصی دارد که در ادامه جزئیات دریافت خسارت لوازم خانگی در اثر قطعی برق به طور کامل شرح داده شده است.

افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار ایران

سامانه ثبت خسارت مشترکین برق شب گذشته در برنامه تلویزیونی زنده چاپ اول شبکه خبر با حضور سخنگوی صنعت برق کشور شرح داده شد تا از طریق این سامانه و پس از مشخص شدن علت سوختن وسایل برقی ، مشترکین اقدام به مطالبه خسارت از اداره برق کنند.

مصطفی رجبی‌مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق  درباره نحوه پرداخت خسارت لوازم‌خانگی به علت قطعی برق اظهار داشت: برخی شرکت‌ها دیروز از طریق سایت اطلاع‌رسانی کردند که چه ساعتی محدودیت و خاموشی وجود دارد و برخی نیز از طریق سامانه اطلاع‌رسانی را انجام دادند.

وی افزود: برای مشترکان تهرانی نیز از دیشب علاوه بر این اقدامات، پیامک ارسال می‌شود که بتوانند برنامه‌ریزی کارهای خود را داشته باشند و مشکلات به حداقل ممکن برسد.

پرداخت خسارت لوازم خانگی

سخنگوی صنعت برق درباره سوختن وسایل برقی تصریح کرد: متاسفانه تجهیزات صنعت برق کشور به دلیل استفاده از ماینرهای غیرمجاز در معرض خطر هستند به طوری که سرقت کابل، سوختن فیوز و غیره نیز اتفاق افتاده است که این امر هم در خاموشی بی اثر نبوده است.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: در صورتی که مشترکان بخش خانگی وسایل‌ها به‌دلیل نوسانات برق دچار آسیب شوند، در وهله نخست باید در اپلیکیشن برق من ثبت‌نام کنند. پس از کارشناسی خسارت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: مشترکان در صورت خسارت به لوازم خانگی، می توانند این موضوع را در سامانه bime.tavanir.org.ir ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود.

سایت اعلام خسارت قطعی برق

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» در سال 99 هزینه آسیب به تجهیزات تا سقف ۱۲ میلیون تومان، فوت ناشی از اختلال در شبکه برق ۴۵۰ میلیون تومان، نقص عضو ۳۰۳ میلیون تومان، آتش سوزی ۴۱۷ میلیون تومان و هزینه پزشکی ۳۲۲ میلیون تومان اعلام شده بود. هر ساله در قانون بودجه مبلغی  از مشترکان در قبوض دریافت می‌شود که برای مشترکان شهری ۱۰۰ تومان و برای مشترکان روستایی ۵۰ تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟