شستن میوه در ماشین ظرفشویی
آموزش

شستن میوه در ماشین ظرفشویی به چه صورت است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمامی سبزیجات و میوه ها طی فرایند رشد و حمل و نقل درگیر سم و آلودگی های ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمامی سبزیجات و میوه ها طی فرایند رشد و حمل و نقل درگیر سم و آلودگی های فراروانی می شود که این آلودگی ها روی میوه ها باقی می مانند تا وقتی که به دست ما برسد این آلودگی ها شسته نمی شوند. آلوده بودن میوه ها بسیار خطرناک بوده به همین خاطر شستن و تمیز بودن آن بسیار حائز اهمیت است. اما گاهی اوقات ممکن است سهوا میوه ها را تمیز نشویید و یا دقت کافی را برای شستن میوه ها را نداشته باشید. این موضوع بسیار مهم است زیرا اگر به آن توجه نداشته باشید احتمال بیمار شدن و به خطر افتادن سامتی شما و خانوادتان وجود دارد. همچنین  شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مجبور به شستن حجم زیادی از میوه در سینک ظرفشویی باشید، در این شرایط باید چندین ساعت پای سینک بایستید تا تمام میوه ها را بشویید و ضدعفونی نمایید. علاوه بر هدر رفتن وقت و زمان، در هنگام شستن میوه ها آب زیادی مصرف خواهد شد. برای تمامی این مشکلات راه حلی وجود دارد که می تواند در زندگی شما تاثیر بزرگی بگذارد. با شستن میوه در ماشین ظرفشویی می توانید با خیال راحت از نوش جان کردن میوه ها لذت ببرید.

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

اگر چه هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی باید نکاتی را رعایت نماییم تا دستگاه با مشکل نشود. استفاده از ماشین ظرفشویی نیاز به شناخت برخی از برنامه ها و اصطلاحات دستگاه و رعایت برخی از نکات برای نگهداری دارد. در صورت عدم توجه به این نکات ماشین ظرفشویی با مشکلاتی همانند  علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ، علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ، بوی بد ماشین ظرفشویی ،علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی رو به رو شوید.

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین ظرفشویی که باید بدانید!

برای شستن میوه با ماشین ظرفشویی باید بدانید ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند و با نحوه شستن میوه با ماشین ظرفشویی ال جی و طریقه استفاده از ماشین ظرفشویی بوش و نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی آشنا باشید. ما در این مقاله به شما درباره آن به طور کامل صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم فت که چگونه به شستن میوه در ماشین ظرفشویی بپردازید.

ما در جهت آموزش و درک بهتر مطالب ویدیویی را درباره شستن میوه با ماشین ظرفشویی آماده نموده ایم.

برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی چه برنامه ای را انتخاب کنیم

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

اولین سوالی که برای هر کسی در این زمینه پیش می آید این است که برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی چه برناه ای را انتخاب کنیم. ماشین ظرفشویی برند هایی همچون ال جی، سامسونگ، بوش، دوو، اسنوا و… در صورت داشتن این قابلیت می توانند با برنامه بخصوصی میوه ها را بشویند. با این حال چند نکته مشترک برای انتخاب بهترین برنامه ماشین ظرفشویی برای شستشو میوه ها وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

بسیاری از ماشین ظرفشویی های امروز قابلیت های زیادی دارند و از برنامه های مختلفی برای شستشو بهره مند شده اند یکی از این برنامه ها PreWash  است. از این برنامه به عنوان پیش شستشو ظروف و برنامه ای برای شستن میوه ها به شمار می آید. اگر چه برنامه ای به نام میوه شور نیز در برخی از ماشین ظرفشویی ها یافت می شود و می توان برای شستن سبزیجات و میوه ها از آن استفاده کرد. معمولا حداقل زمانی که شستن میوه ها با ماشین ظرفشویی طول می کشد 7 دقیقه بوده در حالی که می تواند تا 15 دقیقه این زمان افزایش یابد.  توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی شما برنامه های دارد که مدت زمان آن کمتر از 7 دقیقه است یعنی با این برنامه ها میوه ها سریع تر شسته می شوند در صورتی که این برنامه ها اصلا مناسب شستشوی میوه نخواهد بود. برنامه هایی برای شستشو میوه مناسبند که دما آب برای آن ها تعریف نشده و یا دما آب در آن صفر دجه است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم به همراه لیست قیمت

لازم یه ذکر است که با فعال کردن برنامه شستشو میوه به هیچ عنوان دمایی برای آن تعیین ننماید و در صورت نیاز تنها آب سرد را انتخاب نمایید. زیرا آب سرد برای شستشو میوه ها مناسب است و آب گرم تنها برای از بین بردن چربی ظروف استفاده می شود. شما با انتخاب آب گرم ماشین ظرفشویی به میوه ها آسیب می رسانید و این کار باعث شده تا میوه ها تازگی و طراوت خود را از دست بدهند.

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش، اسنوا، سامسونگ و دیگر برند ها برنامه ها و قابلیت های دستگاه را توضیح داده شده و شما را در استفاده از ماشین ظرفشویی به طور کامل راهنمایی می کند. البته ما در این قسمت به شما جزئیات برنامه شستشو میوه در برخی از ماشین ظرفشویی را خواهیم گفت تا درباه ماشین ظرفشویی خود بیشتر بدانید.

بیشتر ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ دارای برنامه PreWash  که بدون هیچ دردسری می توانید این برنامه را انتخاب نمایید و میوه های خود را بشویید. در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش و آاگ ذکر شده است که برنامه پیش شستشو برای تمیز کردن میوه ها کاملا مناسب است. البته برخی از ماشین ظرفشویی ها مانند آرچلیک کوتاه ترین برنامه های شستشو آنها 20 دقیقه بوده که به هیچ وجه برای شستن میوه ها و سبزیجات مناسب نخواهد بود.

میوه ها را برای شستشو در کدام سبد قرار دهیم؟

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

در این بخش به شما خواهیم گفت تا میوه ها را برای شستشو در کدام سبد قرار دهیم تا بهتر شسته شوند. بهترین سبد در ماشین ظرفشویی سبد های پایین تر برای شستن میوه و سبزیجات مناسب تر هستند زیرا در این قسمت آب به صورت غیر مستقیم با میوه ها تماس خواهد داشت که این موضوع کمک می کند تا میوه ها له نشوند.

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

مراحل چیدن میوه در ماشین ظرفشویی برای شتسشو:

  • میوه ها را داخل یک سبد پلاستیکی با عمق کم بچینید توجه داشته باشید که سبد را بیش از اندازه پر نکنید تا دستگاه بتواند تمامی میوه ها را بشوید.
  • سبد پایینی ماشین ظرفشویی را بیرون بیاورید و سبد پلاستیکی را داخل آن قرار دهید. اگر حجم میوه ها زیاد بود آن را در چندین سبد بنچینید و قرار دهید.
  • در صورتی که ماشین ظرفشویی شما دو طبقه است به شما توصیه می کنیم میوه ها را در دو مرحله بشویید و از طبقه بالایی استفاده نکنید.
  • هنگام چیدمان میوه ها در سبد توجه داشته باشید که میوه ها مرتب باشد و هنگام شستشو در ماشین ظرفشویی از سبد به بیرون نیوفتد.
  • همچنین از شستن میوه ها بسیار گلی و خاکی در ماشین ظرفشویی پرهیز کنید به طور مثال اگر سیب زمینی را در ماشین ظرفشویی بشویید احتمال گرفتگی فیلتر و لوله های دستگاه توسط شن و خاک وجود دارد.
  • شستن میوه در ماشین ظرفشویی
بیشتر بخوانید:

طولانی شدن شستشو ماشین ظرفشویی به چه علت است؟

بهترین مواد شوینده برای شستن میوه ها در ماشین ظرفشویی

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

مایع ماشین ظرفشویی ، نمک ماشین ظرفشویی ، جرم گیر ماشین ظرفشویی تمامی این مواد برای شستشو ظروف در دستگاه استفاده می شوند که هیچ کدام برای شستن میوه ها مناسب نیستند. هنگام شستن سبزیجات و میوه ها در ماشین ظرفشویی در جای قرص در ماشین ظرفشویی چیزی نریزید و بگذارید دستگاه تنها به کمک آب میوه ها بشوید.

موارد دیگر

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

از آنجایی که تیم ما در تلاشند تا شما را در زمینه خرید و استفاده از لوازم خانگی آگاه کنند ما مطالب زیادی درباره تعمیر و راهنمای خرید ماشین ظرفشویی تهیه نمودیم به طور مثال می توانید با نحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی بیشتر آشنا شوید. یا اگر درباره شستن ظروف مسی در ماشین ظرفشویی و یا ظروف استیل در ماین ظرفشویی دو دل هستید و نمی دانید با شستن این دسته از ظروف در دستگاه آسیب می بینند یا خیر بهتر است مطلب وسایلی که نباید در ماشین ظرفشویی شست را مطالعه نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟