جاروبرقی رباتیک Ultra-thin میجیا
اخبار لوازم خانگی

جاروبرقی رباتیک Ultra-thin میجیا توسط شیائومی روانه بازار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شیائومی خط تولید جاروبرقی های رباتیک خود را گسترش داده در همین راستا ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شیائومی خط تولید جاروبرقی های رباتیک خود را گسترش داده در همین راستا جاروبرقی رباتیک Ultra-thin میجیا را به بازار عرضه نموده است. ضخامت این جاروبرقی هوشمند 5.5 سانتی متر بوده که نسب به مدل های قبلی ضخامت کمتری دارد. نکته قابل توجه درباره جاروبرقی میجیا این است که با کوچک شدن ابعاد قابلیت و فناوری های جدیدی نیز به دستگاه اضافه شده است.

جاروبرقی رباتیک MIJIA از فناوری محبوب LiDAR برخوردار شده تا به صورت هوشمند موانع را در مسیر حرکت تشخیص دهد و مانع برخورد آنها به یکدیگر شود. در نتیجه طراحی و ساختار باریک کمک کرده تا دستگاه بتواند به مکان های تنگنا و کم ارتفاع در خانه راه یابد. شیائومی ادعا می کند قبل از طراحی محصول تحقیقات و آزمایشاتی را در راستای ارتفاع جاروبرقی انجام داده است که طی یکی از این آزمایشات به این نتیجه رسیدند که  اگر مکانی همانند زیر مبلمان ارتفاعی حدودا 6 سانتی متر داشته باشد این دستگاه می تواند تقریبا 80 درصد آن مکان را جارو بکشد. طبق تحقیقات شیائومی، مبلمان های سنتی و قدیمی  بالای 8 سانتی متر ارتفاع دارند و ارتفاع زیر مبلمان در اکثر خانه های چین حدود 7 سانتی متر است. بنابراین این جاروبرقی رباتیک جدید یک مشکل بسیار بزرگ را در خانه حل خواهد کرد.

جاروبرقی رباتیک Ultra-thin میجیا

در این ربات یک سنسور ToF و یک دوربین در قسمت جلو نصب شده است که هر دو تاثیر بسیار زیادی در راه یابی دستگاه می گذارد. به طوری که جاروبرقی می تواند چهار برابر دامنه اسکن خود را افزایش دهد و در نقشه برداری پنج برابر دقت داشته باشد. این جاروبرقی رباتیک می تواند پس از چند دقیقه کار کردن نقشه کل خانه را به راحتی بدست آورد.

بهره مندی از دو کیسه نشان می دهد این جارو هم قابلیت جارو کردن دارد و هم می تواند تی بکشد تا مایعات را از روی زمین جمع کند. کیسه مربوط به گرد و غبار 500 میلی لیتر گنجایش دارد در حالی که کیسه ضد آب برای جمع آوری مایعات 220 میلی لیتر حجم دارد.

جاروبرقی رباتیک Ultra-thin میجیا

شیائومی در طراحی این محصول از موتور بدون برس استفاده کرده تا به جای آن یک موتور قدرتمند تر نصب نماید. قدرت مکش جاروبرقی رباتیک Ultra-thin میجیا 2000 پاسکال است. با این جاروبرقی می توان  قدرت مکش را در 4 سطح بسته به شدت کثیفی درجه بندی کرد. سطح اولیه قدرت مکش سر و صدای کمتری دارد در حالی که سطح چهارم برای مکیدن فرش ها و سایر مناطق کثیف ایده آل است اما صدای تقریبا بلندی را ایجاد می کند.

جاروبرقی رباتیک Ultra-thin میجیا

جاروبرقی رباتیک Ultra-thin میجیا را همانند سایر محصولات هوشمند شیائومی می توان از طریق برنامه MIJIA از راه دور کنترل کرد. همچنین می توان جارو برقی را تنظیم کرد تا وقتی کسی در خانه نیست مشغول به کار شود. از این جاروبرقی می توان برای کنترل سایر لوازم خانگی شیائومی از طریق دستیار صوتی XiaoAI نیز استفاده نمود.

بر اساس اخبار منتشر شده از طرف شیائومی قیمت اصلی این محصول 2499 یوان معادل 380 دلار است اما در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی Jingdong  یا JD.com با قیمت 1999 یوان یا 310 دلار به فروش می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟