سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ
فناوری

سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ ماندنی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیستم عامل تایزن یکی از سیستم عامل های مشهور در جهان بوده که توسط دو شرکت ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیستم عامل تایزن یکی از سیستم عامل های مشهور در جهان بوده که توسط دو شرکت اینتل و سامسونگ طراحی و ایجاد شده است. شاید زمانی که اسم سیستم عامل به گوشتان می خورد یاد اندروید، ios و webOs بیوفتید اما به غیر از این موارد سیستم عامل های دیگری نیز در دنیا وجود دارد و شرکت های بسیار معروف از آن استفاده می نمایند. تایزن یک سیستم عامل اختصاصی بوده که در بیشتر محصولات سامسونگ همانند ساعت های هوشمند و تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. اخیرا سامسونگ سیستم عامل گوگل را در برخی از ساعت های هوشمند خود جایگزین تایزن کرد و همچنین تصمیم داشت سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ را حذف کند و گوگل جایگاه آن را در دست بگیرد. اما حالا اخبار حاکی از این است که سامسونگ از این تصمیم خود عقب نشینی کرده است.

سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ

تایزن همانند سیستم عامل اندروید اپن سورس و یا متن باز بوده که این ویژگی کمک می کند تا هر توسعه دهنده ای بتواند از این سیستم استفاده کند و برنامه های مورد نظرشان را روی این سیستم عامل طراحی کنند. علاوه بر این، تایزن بر اساس هسته لینوکس کار می کند که باعث شده انعطاف پذیری سیستم عامل در جهت استفاده از گجت های مختلف همانند لوازم خانگی، اتومبیل و گجت های پوشیدنی افزایش یابد.

سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ

سامسونگ در سال 2014 تایزن را به عنوان ” سیستم عامل همه چیز ” معرفی کرد. در هفته گذشته طی کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل، گوگل و سامسونگ اعلام کردند که تایزن در گجت های پوشیدنی همانند ساعت های هوشمند جای خود را به گوگل می دهد. این تصمیم منجر شد برخی از رسانه گمان کنند این تغییر و تحول زمینه ساز تصمیم های بزرگ تر برای تایزن در محصولات سامسونگ باشد.

سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ

در همین راستا کمپانی سامسونگ اعلام کرد از آنجایی که بیش از ده میلیون از تلویزیون های این کمپانی از تایزن پشتیبانی می کنند، سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ ماندنی است.

اگر چه هنوز تایزن به عنوان سیستم عامل همه گجت ها استفاده نمی شود اما در بسیاری از لوازم خانگی، تلویزیون ها و دوربین ها مورد استفاده قرار گرفته می گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟