کاربرد پاف در دکوراسیون منزل
دکوراسیون منزل

کاربرد پاف در دکوراسیون منزل و بررسی انواع مدل پاف

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در دکوراسیون امروزی وجود لوازمی مانند پاف یک چاشنی محسوب می شوند و می ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در دکوراسیون امروزی وجود لوازمی مانند پاف یک چاشنی محسوب می شوند و می توانند ایده ای زیبا برای جذاب تر دیده شدن دکوراسیون منزل شما باشند زیرا همیشه وجود برخی لوازم ها برای بهتر دیده شدن دیزاین منزل لازم و ضروری است که قطعا پوف ها جزو آن دسته از ضروری های دوست داشتنی و جذاب هستند. شاید بپرسید که پاف چیست و چه کاربردی دارد که در ادامه مطلب حتما توضیحاتی درباره آن می دهیم و بیشتر در مورد کاربرد پاف در دکوراسیون خواهیم گفت تا به خوبی با انواع مدل های آن آشنا شوید.

آیا کاربرد پاف در منزل فقط جنبه تزیینی دارد؟

کاربرد پاف در دکوراسیون منزل

بیشتر بخوانید:

هموک یا ننو چیست و چه کاربردی در دکوراسیون منزل دارد؟

پاف یا پوف نوعی چهارچوب بدون پشت و دسته است که به طور کامل با انواع پارچه پوشیده می شود که در ابعاد متفاوتی ساخته شده و به عنوان شی تزیینی در اکثر خانه ها استفاده می شود اما در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد های دیگر این شی آشنا کنیم. معمولا از پوف یا همان پاف به عنوان یک دکوری جذاب نگاه می شود اما کاربرد های دیگری مانند زیرپایی، میز پذیرایی، میز عسلی، صندلی مهمان و در برخی از مدل های آن به عنوان پاف لباس نیز استفاده می شود. همانطور که گفته شد انواع مختلفی از این شی وجود دارد مانند پاف سنتی، پاف چستر و پاف مستطیلی و….

کاربرد پاف در دکوراسیون منزل

امروزه با خلاقیت های زیادی که در زمینه پاف می بینید که از آن استفاده های متفاوتی می شود به طوری که در بعضی از مدل ها با قرار دادن شیشه روی پوف ها به عنوان میز جلو مبلی از آن استفاده می کنند هم چنین از کاربرد های دیگر این شی در دکوراسیون منزل می تواند بهترین وسیله هنگام پذیرایی از میهمانان باشد البته در غرب از این شی بیشتر به عنوان زیر پایی که جلوی مبل قرار می‌گرفت استفاده می شد که همچنان هم ادامه دارد.

کاربرد پاف در دکوراسیون منزل

از مزایای دیگر پاف می توان به ایجاد محیطی گرم اشاره کرد زیرا همانطور که گفته شد روکش کلی این پوف ها از پارچه است که به همین دلیل تنوع رنگ های آن بسیار زیاد بوده و استفاده از پاف های رنگارنگ می تواند سبب ایجاد محیطی صمیمی و گرم که مناسب نشست های دوستانه است شود علاوه بر طرح های پارچه ای، نوع دیگر پاف ها که به پاف سنتی معروف هستند از طرح های گلیم ساخته می شود که بسیار مناسب خانه هایی با سبک سنتی است و زیبایی خاصی را به آن می بخشد.

 

اما یک کاربرد جالب پاف ها می تواند در محیط های کوچک خود را نشان دهد این شی های جذاب که تقریبا در اکثر خانه های امروزی قابل مشاهده هستند در محیط های کوچک با طرح های صندوقچه ای خود می توانند به کمک لوازم های ریز و درشتی که در اتاق پخش هستند بیایند و یک فضای مناسب را برای نگهداری از آن ها ایجاد کنند از سمتی دیگر علاوه بر کاربردی بودن، می تواند به عنوان دکوری جذاب برای محیط شما جلوه کند.

از ویژگی‌های مثبت این شی این است که با هر سبک‌ دکوراسیونی به خوبی ترکیب می شود و از نظر طراحان داخلی از نیاز های هر خانه ای با هر سبکی وجود یک نوع از پاف است که زیبایی منزل را چندین برابر می کند همانطور که گفتیم پاف صندوقچه ای کاربرد های فراوانی دارد که قطعا وجود آن برای هر خانه ای لازم‌ و ضروری است.

کاربرد پاف تخت

کاربرد پاف در دکوراسیون منزل

برای داشتن یک‌ اتاق خواب زیبا و ژورنالی بسیار مهم است که شما از چه وسایلی استفاده می کنید هم چنین وجود هارمونی و هماهنگی میان تک به تک لوازم می تواند تاثیر گذار باشد. یکی از اجزایی که در اتاق خواب به خوبی می تواند باعث تغییر دکوراسیون شود پاف تخت است که در ادامه توضیحات بیشتری درباره آن خواهیم داد.

همانطور که می دانید وجود تخت خواب از اصلی ترین شی ها برای یک اتاق خواب زیبا است پس انتخاب تخت و سرویس خواب مناسب تاثیر فراوانی در دیزاین اتاق خواب شما خواهد داشت حال در کنار این موارد استفاده از پاف تخت می‌تواند جذابیت دکوراسیون را چندین برابر‌ بیشتر کند.

کاربرد پاف در دکوراسیون منزل

از کاربرد پاف تخت می توان به نشستن روی آن و یا در برخی اوقات محلی برای قرار دادن لوازم اشاره کرد هم چنین جنس این پاف ها معمولا از چرم‌ یا پارچه هایی نزدیک به سبک و مدل تخت خواب است زیرا باید مدلی را انتخاب‌ کنید که هماهنگی درستی با تخت خواب داشته باشد منظور از هماهنگی پاف با تخت و اتاق خواب صرفا ست بودن آن ها نیست بلکه با تفاوت های درست و تضاد های خوب می توان ترکیبی‌ جذاب در اتاق خواب ایجاد کرد.

کاربرد پاف سه پایه

کاربرد پاف در دکوراسیون منزل

همانطور که گفته شد پاف ها انواع متفاوتی دارند که یکی از مدل های آن پاف سه پایه است که می تواند کاربرد زیادی داشته باشد معمولا پوف ها می توانند بین ۳ یا ۴ پایه داشته باشند که این مدل از آن‌ ها بسیار سبک بوده و قابل جابجایی به راحت ترین شکل ممکن است اما علاوه بر وزن سبکی که دارد می تواند وزن های سنگینی را نیز تحمل کند و برای نشستن بسیار مناسب هستند.

مواد داخل پاف

شاید سوال خیلی از شما این‌ باشد که داخل پاف از چه موادی تشکیل شده است که در پاسخ باید گفت معمولا مواد داخل پاف های ساده و معمولی از پر مصنوعی و یا فوم نرم پر می شود که معمولا اگر به راحتی پارچه رویی آن جدا شود نیز قابل شستشو هستند اما نباید به طور مداوم آن ها را بشویید هم چنین مواد داخل پوف ها به دلیل منعطف بودن بنا بر وزنی که روی آن قرار می‌ گیرد فرو رفته و حالت فشار وارد شده بر آن را به خودشان می گیرند.

نکته آخر این است که از پوف ها فقط در دکوراسیون منزل استفاده نمی شود و در بسیاری از موارد در ترکیب دیزاین شرکت و محل کارتان نیز می تواند به خوبی دیده شود و حتی کاربرد های فراوانی داشته باشد و زیبایی و هماهنگی خاصی در سبک دکوراسیون محل کار به وجود بیاورد پس استفاده از این شی جذاب را به هیچ وجه فراموش نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟