رفع مشکل HDMI CEC تلویزیون سونی
اخبار لوازم خانگی

رفع مشکل HDMI CEC تلویزیون سونی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پورت HDMI به عنوان یک رابط مولتی مدیا وظیفه دارد تا رزولوشن یک ویذیون را به ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پورت HDMI به عنوان یک رابط مولتی مدیا وظیفه دارد تا رزولوشن یک ویذیون را به همراه صدا از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل کنند. حال شما تصور کنید این درگاه کار نکند و یا نتواند مدیا مورد نظر را منتقل کند. در این شرایط دیگر نمی توانیم برخی از برنامه ها را در تلویزیون تماشا کنیم و یا نمی توانیم از تلویزیون برهی اتصال به کنسول های بازی بهره مند شویم. چندی پیش تلویزیون های سونی مدل هایی که مربوط به سال 2016 تا 2019 بودند دچار این مشکل شدند و کاربران زیادی به این دلیل از شرکت سونی گله مند بودند. اما حالا رسانه های معتبر از رفع مشکل HDMI CEC تلویزیون سونی خبر می دهند.

رفع مشکل HDMI CEC تلویزیون سونی

در اواخر سال گذشته سونی اندروید 9 را برای تلویزیون های 2016 تا 2019 ارائه نمود و در طی آن پورت های اچ دی ام ای با مشکل مواجه شدند. هنگامی که دستگاه های خارجی همانند گیرنده های دیجیتال و یا اپل تی وی را به تلویزیون متصل می کردند، دستگاه بصورت ناگهانی خاموش می شد. این اشکال از اواخر سال 2020 توسط مالکان تلویزیون های سونی به طور گسترده گزارش شده است.

رفع مشکل HDMI CEC تلویزیون سونی

هفته گذشته سونی شروع به ارائه بروزرسانی سیستم عامل v6.7165  در جهت رفع مشکل HDMI CEC تلویزیون سونی کرد. بر اساس گزارشات منتشر شده، این مشکل تا کنون برای برخی از کاربران رفع شده است.

رفع مشکل HDMI CEC تلویزیون سونی

اکنون سیستم عامل به روز رسانی شده و بدون باگ برای مدل های  2016تا 2019 (نسل های D ، E ، F ، G) در دسترس است. از معروف ترین تلویزیون های این نسل می توان به تلویزیون های سونی A1 ، ( XE90 )  X900E و XF90 ) X900F ( اشاره نمود که حالا مشکل آنها بر طرف شده است.

نظر شما چیست؟