ایده های جذاب برای نورپردازی استخر
دکوراسیون منزل

نور پردازی استخر روباز و سر پوشیده و نکاتی که باید بدانید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از بخش های اصلی هنگام چیدمان و دکوراسیون منزل نورپردازی مناسب است که به همه ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از بخش های اصلی هنگام چیدمان و دکوراسیون منزل نورپردازی مناسب است که به همه ی نقاط خانه مربوط می شود که از قوانین خاصی نیز برخوردار است از آن جایی که در بسیاری از خانه ها استخر نیز بخشی از آن محسوب می شود پس حتما نیاز به ایجاد نوری خاص دارد که علاوه بر زیبایی سبب می شود دید مناسبی داشته باشید هم چنین اصلا فرقی ندارد که استخر سر پوشیده باشد یا نه در هر صورت نیاز به نور مناسب دارد. نورپردازی استخر باید با توجه به نکات خاصی که در ادامه حتما خواهیم گفت انجام شود. شاید با خود بگویید که نور داخل استخر چه فایده ای دارد که باید گفت علاوه بر جلوه زیبایی که در طول شب ایجاد می کند از سوی دیگر باعث استفاده راحت در شب نیز می شود هم چنین این نور پردازی فقط به داخل استخر محدود نمی شود بلکه نقاط دیگری مانند رختکن، سقف، کف، دیواره ها و… جزئی از قسمت های مهم نور پردازی هستند.

ایده های جذاب برای نورپردازی استخر

ایده های جذاب برای نورپردازی استخر

نصب چراغ استخر با استفاده از تجهیزات مختلفی مانند ریسه های ال ای دی که امروزه جایگزین مناسبی به جای لامپ های رشته ای قدیمی هستند انجام می شود اما در این مطلب قصد داریم‌ به نورپردازی استخر از جهت های مختلف بپردازیم پس حتما تا انتهای مطلب را بخوانید تا نکات جالب و کاربردی درباره نور پردازی استخر را از دست ندهید.

نورپردازی کف استخر

ایده های جذاب برای نورپردازی استخر

برای نورپردازی استخر روش های متفاوتی وجود دارد اما باید به نکات ویژه ای توجه شود به طور مثال نور داخل استخر باید به گونه ای باشد که خطای دید ایجاد نکند تا به صورت واضحی عمق آب مشخص شود هم چنین نکات دیگری مانند جنس کف و بدنه استخر، سرپوشیده بودن یا نبودن آن و ابعاد استخر نیز مهم بوده و هنگام نصب لامپ باید به آن ها توجه شود همانطور که گفته شد نورپردازی استخر از بالا باید دید مناسبی داشته باشد تا بتوان عمق آن را تشخیص داد و هم چنین از امنیت بالایی برخوردار باشد. یکی از مهم ترین بخش ها برای نورپردازی استخر استفاده از لامپ مناسب برای آن است که به مرور زمان پیشرفت هایی در این زمینه ایجاد شده که با دانستن ویژگی هر کدام می توانید مناسب ترین شی نورانی را برای استخر و محیط اطراف آن انتخاب کنید. امروزه معمولا از سه مدل لامپ (  رشته ای، ال ای دی، هالوژن) برای نور کف، سقف و نقاط دیگر استخر ها استفاده می شود که هر کدام ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند که با توجه به سلیقه خودتان می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا یک استخر زیبا با نوری فوق العاده جذاب داشته باشید.

لامپ های رشته ای

ایده های جذاب برای نورپردازی استخر

همانطور که گفته شد تجهیزات نورپردازی استخر آن قدر پیشرفت کرده که کمتر کسی به سراغ لامپ های رشته ای برای نور استخر خواهد رفت زیرا از معایب این لامپ به نور مستقیم و تند و هم چنین عمر کوتاه آن می توان اشاره کرد اما اگر بخواهیم مزایای آن را بگوییم فقط به قیمت پایین و نور زیاد آن می توان پرداخت که به علت عمر کوتاه لامپ و تعویض زود به زود آن و هم چنین هنگام خرابی به دلیل نبود قطعات لامپ های رشته ای گزینه ی مناسبی برای استخر ها در این دوره نخواهد بود.

لامپ هالوژن استخر

لامپ هالوژن استخر

یکی از جدید ترین روش های نورپردازی داخل استخر ها استفاده از هالوژن است که بسیار گزینه بهتری از لامپ های رشته ای بوده هم چنین ویژگی های دیگری مانند نور زیاد و راندمان بالا تر نسبت به لامپ های رشته ای باعث شده است که بیشتر انتخاب ها به سوی هالوژن ها برود اما همانطور که ویژگی های مثبت این لامپ را گفتیم باید از معایب آن که تولید گرمای زیاد و هزینه بالا ی آن است نیز صحبت کرد که با وجود این شرایط باز هم گزینه ی بهتری نسبت به لامپ های قدیمی برای استخر ها است‌.

لامپ ال ای دی

اگر همواره به دنبال جدید ترین روش برای نورپردازی استخر ها هستید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از چراغ های ال ای دی ضد آب برای داخل استخر و هم چنین سقف و رختکن استفاده کنید خوب است بدانید که چراغ های ال ای دی نور بهتر و یکدست تری برای داخل استخر ها ایجاد می کند و از ویژگی های دیگر این محصول می توان به تنوع رنگی بیشتر آن اشاره کرد هم چنین از قابلیت های دیگر آن به کنترل نور به کمک ریموت اشاره کرد که می توان نور را کم و زیاد و یا با روش های دیگر اجرا کرد اما اگر بخواهیم از معایب این چراغ ها هم بگوییم باید به قیمت بالا و تعمیر نشدن آن در صورت خرابی اشاره کرد.

ایده های جذاب برای نورپردازی استخر

در کل طراحی نورپردازی در تمام استخر ها به دو روش توکار و روکار انجام پذیر است که برخی ویژگی های این دو مدل متفاوت است به طور مثال در نورپردازی توکار: نصب از داخل دیواره انجام می شود، دور تا دور استخر بدون هیچگونه برجستگی است پس در نتیجه زیبایی بیشتری خواهد داشت اما هنگام تعمیرات کار کمی سخت تر و وقت گیر خواهد بود هم چنین نور شعاع کمتری دارد اما در نورپردازی روکار می توان گفت شرایط برعکس مسائل گفته شده است. اگر استخر شما در فضای باز قرار دارد می توانید از انواع نورپردازی هم برای محیط اطراف استخر و هم داخل آن استفاده کنید هم چنین بهتر است دکوراسیون حیاط را طوری بچینید که در طول روز مخصوصا در تابستان فضای مناسبی برای آفتاب گرفتن و هم چنین محیطی برای بازی کودکان داشته باشید

سعی کنید از تعداد لامپ های خیلی کم یا زیاد استفاده نکنید با توجه به مدل استخر خود تعداد مناسبی از لامپ های مورد نظر را برای نورپردازی انتخاب کنید هم چنین می توانید از ترکیب نور های متفاوتی برای زیبا تر شدن استخر استفاده کنید به طور مثال ترکیب نور زرد، نارنجی و صورتی در کف و دور استخر می تواند هارمونی بسیار زیبا و جذابی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟