رحیم زارع
اخبار لوازم خانگی

دولت آینده بر صادرات محصولات لوازم خانگی به کشورهای همسایه تمرکز خواهد داشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکتر رحیم زارع در نشست خبری کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی گفت : ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکتر رحیم زارع در نشست خبری کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی گفت : دولت بعدی دولت فرا نخبگان خواهد بود و در خصوص برنامه های دولت آینده برای صادرات محصولات لوازم خانگی گفت : دو قانون در رفع موانع تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت های تولیدی در کشور با محوریت صادرات محصولات کشور مطرح شد.

دکتر زارع ادامه داد : ما تولیدکنندگان خوبی در حوزه صنعت لوازم خانگی داریم و طی دو سال گذشته رشد خوبی در این حوزه داشته ایم. صادرات نیز در این حوزه وجود داشت اما برای استمرار صادرات محصولات لوازم خانگی باید کیفیت محصولات را افزایش دهیم.

دکتر زارع  ادامه داد : یکی از اهداف اصلی دولت آینده تمرکز بر روی پترو پالایشگاه ها و حوزه فناوری خواهد بود. همچنین در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که باید توجه ویژه به آن کرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس افزود : تعامل اقتصادی با دنیا در دستور کار دولت بعدی قرار دارد و باید برای اقتصاد بهتر تلاش کنیم.

وی در خصوص برنامه های دولت آینده برای صادرات محصولات لوازم خانگی گفت : دو قانون در رفع موانع تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت های تولیدی در کشور با محوریت صادرات محصولات کشور مطرح شد.

وی افزود : در حال حاضر کیفیت لوازم خانگی در شرایط قابل قبولی است اما می بایست شرایط مناسب تری را برای صادرات مستمر به کشورهای همسایه فراهم کنیم که این مهم در دستور کار دولت آینده قرار خواهد داشت.

ریاست کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی ادامه داد : تمرکز دولت آینده برای واردات فناوری است. متاسفانه نوع تخصیص ارز در گذشته باعث به وجود آمدن رانت هایی شد که ارز دولتی را به سمت واردات کالاهای مصرفی برد. هدف ما حذف این رانت خواهد بود و باید واردات با تمرکز انتقال تکنولوژی صورت گیرد.

وی گفت : دولت آینده بر اقتصاد متنوع تمرکز خواهد داشت تا تعامل سازنده ای با دنیا داشته باشیم. برای ارز دیجیتال نیز برنامه های خوبی خواهیم داشت چرا که دنیا در حال توسعه در مسیر رمز ارزهاست

دکتر زارع افزود : درگاه صدور ملی مجوزها را راه اندازی کردیم تا فرایند صدور مجوز برای شروع کسب و کارها راحت تر شود. متاسفانه در این حوزه فرایند بسیار سختگیرانه بود که انشالله در دولت آینده با راه اندازی این سامانه، این مشکل بر طرف خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟