قیمت لوازم خانگی در بازار
اخبار لوازم خانگی

بازار لوازم‌خانگی به‌صورت کلی افزایش قیمت نداشته است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عباس هاشمی درباره وضعیت بازار لوازم‌ خانگی و مشکلات این بازار گفت: بازار لوازم‌ ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عباس هاشمی درباره وضعیت بازار لوازم‌ خانگی و مشکلات این بازار گفت: بازار لوازم‌ خانگی به‌ صورت کلی افزایش قیمت نداشته است، ولی شرکت‌ به‌ شرکت یک سری محصولات جدید ارائه‌شده که درخواست تعیین قیمت کرده‌اند و محصولات جدید را به سازمان حمایت معرفی کردیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم‌ خانگی ایران گفت: افزایش قیمت بخشی مربوط به محصولات جدید است که باید تعیین قیمت شود و بخشی نیز زیر ۱۰ درصد تولیدکننده درخواست افزایش قیمت داشته است که آن را به سازمان حمایت منعکس کردیم، ولی درخواست افزایش قیمت چشمگیری نداشته‌ایم.
وی افزود: آمار تولید لوازم‌ خانگی در سایت بهین‌یاب سازمان وزارت صمت ثبت می‌شود و رسماً تمام واحدها آمار تولید را در این سایت وارد می‌کنند.
هاشمی مشکل اصلی بازار لوازم‌ خانگی را قاچاق اعلام کرد و گفت:  اگر بخواهیم رتبه‌بندی کنیم، مشکل اول لوازم‌ خانگی کشور قاچاق و نبود سیاست ثابت است. به این صورت که واحدها از این‌ که سیاست‌ها به چه شکل خواهد بود مطمئن شوند و یا این‌که آیا در بخش واردات اجزا و قطعات شرایط ثابت خواهد بود؟! در تأمین مواد اولیه داخلی از پتروشیمی و ورق فولادی اطمینان خاطر داشته باشند مخصوصاً در مواد پتروشیمی که لوازم‌ خانگی کوچک بیشتر مواد پتروشیمی مصرف دارند.
دبیر انجمن صنایع لوازم‌ خانگی ایران گفت: تولیدکننده لوازم‌ خانگی با اطمینان نمی‌تواند قرارداد صادراتی منعقد کند و خیلی از سفارشات را بی‌تفاوت و بی‌انگیزه از کنارش می‌گذرد، زیرا عدم اطمینان از تأمین مواد اولیه یک معضلی است که نمی‌توانند پیش‌بینی کنند یک ماه دیگر پتروشیمی میزانی را که نیاز دارند به آن‌ها تحویل می‌دهد یا خیر.
هاشمی اظهار داشت: بحث دیگر مربوط به قیمت‌های مواد اولیه، مخصوصاً پتروشیمی است با توجه به این‌ که تحویل مواد اولیه به تولیدکننده همیشه پایین‌تر از میزان نیاز است بنا براین تولیدکننده مجبور می‌شود ۵۰ الی ۶۰ درصد مواد اولیه را از بازار آزاد تأمین کند که قیمت‌ها در بازار آزاد  ثبات ندارد.
به گزارش میزان، وی بیان کرد: تولیدکننده باید یک قرارداد صادراتی یک ساله ببندد و زیر بار تعهد برود بنابراین قاچاق و عدم اطمینان از استمرار تأمین مواد اولیه دو معضل بزرگ صنعت لوازم‌ خانگی است.
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟