مواد اولیه لوازم خانگی در بورس
اخبار لوازم خانگی

مواد اولیه لوازم خانگی در بورس با قیمت کاذب به‌ دست تولیدکننده می‌ رسد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اکبر پازوکی؛ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌ خانگی تهران گفت: مشکل اصلی در ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اکبر پازوکی؛ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌ خانگی تهران گفت: مشکل اصلی در تولید لوازم‌ خانگی مواد اولیه است متأسفانه مواد اولیه لوازم خانگی در بورس باقیمت کاذب به‌دست تولیدکننده می‌رسد و قیمت نهایی تمام‌شده برای توزیع‌کنندگان و تولیدکننده نیز بالا است.

وی افزود: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌ خانگی تهران گفت: بالا بودن قیمت تمام‌شده کالا باوجود اینکه تولید مواد اولیه لوازم خانگی کشور خودمان است یک معضل بزرگ است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌ خانگی تهران گفت: لوازم کوچک خانگی افزایش قیمت داشته و ۴ الی ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته حداقل افزایش قیمت داشته است.

اکبر پازوکی درباره وضعیت تولید و عرضه  لوازم‌ خانگی و قیمت این کالا گفت: لوازم کوچک خانگی افزایش قیمت داشته است و ۴ الی ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته حداقل افزایش قیمت داشته‌ایم، ولی در خصوص لوازم بزرگ خانگی افزایش قیمت صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران بیان کرد: بازار لوازم‌ خانگی اشباع‌شده و راکد است و کالا به‌اندازه کافی در بازار وجود دارد.
وی افزود: مشکل اصلی در تولید لوازم‌خانگی مواد اولیه است متأسفانه مواد اولیه در بورس باقیمت کاذب به‌دست تولیدکننده می‌رسد و قیمت نهایی تمام‌شده برای توزیع‌کنندگان و تولیدکننده نیز بالا است و چون مردم قدرت خرید ندارند بازار راکد شده است.
پازوکی اظهار کرد: مردم به‌جای اینکه کالای جدید خرید کنند به تعمیر کالاهای خود می‌پردازند، قبلاً وقتی موتور ماشین لباسشویی خراب می‌شد به‌جای هزینه کردن برای درست شدن کالا یک کالای جدید جایگزین می‌کردند، ولی در حال حاضر هزینه برای درست کردن کالای خراب‌شده به‌صرفه‌تر از این است که کالای جدید خریداری کنند و به نسبت قیمت کالایی که بالا رفته است حقوق کارمندان خیلی کم است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: بالا بودن قیمت تمام‌شده کالا باوجوداینکه تولید مواد اولیه کشور خودمان است یک معضل بزرگ است و امیدواریم در دولت آقای رئیسی که در حال بررسی هستند این مشکل حل و قیمت تمام‌شده برای مشتری و توزیع‌کنندگان به میزانی تعیین شود که مردم قدرت خرید کالا را داشته باشند.
به گزارش میزان، وی در خصوص خبر ترخیص بزرگ کالای لوازم‌خانگی آلمانی در گمرک گفت: درباره واردات، صادرات و قیمت‌گذاری به علت اینکه اتحادیه توزیع‌کنندگان هستیم اظهارنظر نمی‌کنم، ولی این خبر را نیز بنده شنیده‌ام از آقای غزنوی پرس‌وجو کردم و ایشان گفتند که گمرک اعلام کرده و زمانی که با مدیر گمرک صحبت کردند در پاسخ گفتند بله به ما مجوز داده‌اند که این ۴۰۰ عدد کانتینر ترخیص شود. این مسئله را دولت باید پیگیری کند و ما توزیع‌کنندگان حلقه آخر این پروسه هستیم.
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟