ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور
اخبار لوازم خانگی

رد شایعه مجوز ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون امورصنایع وزارت صمت با رد شایعه مجوز ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون امورصنایع وزارت صمت با رد شایعه مجوز ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور گفت:وزارت صنعت، معدن وتجارت هیچ تصمیمی برای ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور ندارد.

مهدی صادقی نیارکی در جریان سفر یک روزه به استان اصفهان ، ضمن بازدید از تعدادی از زیرساخت های صنعتی واحدهای تولیدی این استان با بیان مطلب فوق بیان کرد:براساس تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ، ورود محصولات نهایی لوازم خانگی خارجی به کشور کماکان ممنوع است.

رشد 78 درصدی تولید لوازم خانگی در سال گذشته

هدا لوازم خانگی به مددجویان

وی سیاست دولت را افزایش توانمندیها و خوداتکایی در صنایع داخلی برشمرد و گفت:با سرمایه گذاری های که در صنعت لوازم خانگی صورت گرفت، خوشبختانه در سال گذشته تولید محصولات داخلی در مقایسه با سال 98 با رشد 78درصدی همراه بود و این روند در سال جاری نیز ادامه داشته و تولید در این صنعت بیش از 26درصد در سالجاری افزایش یافته است و تولیدکنندگان در این بخش، توانستند رشد 30درصدی در تولید یخچال و فریزر و 42 درصدی در تولید لباسشویی ، 20درصدی در تولید تلویزیون محقق کنند فلذا می بایست از ظرفیت های های ایجاد شده در کشور صیانت شود.

مهمترین موضوع در توسعه صنعت لوازم خانگی داخلی، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه است

تولیدکنندگان محصولات لوازم خانگی

وی مهمترین موضوع در توسعه صنعت لوازم خانگی داخلی را سرمایه گذاری در تحقیق توسعه R&D برشمرد و گفت: در این مسیر نیز اتفاقات خوبی افتاده و برندهای ایرانی با تامین نیاز داخل توانستند بازار داخلی را پوشش دهند و ما با ارتقای خدمات پس از فروش ،بهره مندی از توان فنی مهندسی داخلی و توسعه عمق ساخت داخل خواهیم توانست به بازارهای خارجی ورود پیدا کنیم و توسعه صادرات را رقم بزنیم.

سیاست دولت، صیانت از صنایع داخلی و ظرفیتهای بومی است

معاون امور صنایع در،ادامه با تاکید بر صیانت از،صنایع داخلی و ظرفیت های بومی در کشور خاطر نشان کرد: درهمه تصمیمات و برنامه های وزارت صمت سعی شده از صنایع داخلی و بومی و توان فنی مهندسی داخلی صیانت بشود . ما می توانیم با توسعه سرمایه گذاری درصنایع پیشران ، هم عمق ساخت داخل را افزایش دهیم و هم توسعه اقتصادی را محقق نماییم.

سیاست دولت و برنامه وزارت صمت نگاه به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی است

صادقی نیارکی با رد شایعه اعطای مجوز ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور تاکید کرد:سیاست دولت و برنامه وزارت صنعت نگاه به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی، توسعه عمق ساخت داخل وخوداتکایی صنعتی است و متقاضیانی که تمایل به حضور در بازار ایران را دارند باید در رشته فعالیت هایی که در،کشور فعلا ظرفیت داخلی وجود ندارد سرمایه گذاری مشترک انجام بدهند .ما در صنایعی که دارای توانمندی داخلی هستیم و از ظرفیت متخصصان و صنعتگران داخلی بهره مند هستی نیازی به برندهای خارجی نداریم .

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟