پخت کیک در مایکروویو
آموزش

پخت کیک در مایکروویو و نکاتی که باید بدانید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شما هم علاقه مند به پخت کیک در منزل هستید اما گمان می کنید بدون فر نمی ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شما هم علاقه مند به پخت کیک در منزل هستید اما گمان می کنید بدون فر نمی توانید کیک و یا شیرینی بپزید؟ ما می خواهیم به شما نحوه پخت کیک در مایکروویو را آموزش بدهیم تا شما هم نیز بتوانید در خانه خود و بدون نیاز به فر کیک مورد نظرتان را درست کنید. البته بسیاری از افراد طرز استفاده از مایکروویو خود را به خوبی نمی دانند و گمان می کنند از مایکروویو تنها برای گرم کردن و پخت غذا استفاده می شود. به همین خاطر برای بسیاری از کاربران مسائلی همانند طرز تهیه کیک در مایکروویو ال جی ، طرز تهیه کیک در مایکروویو بدون کانوکشن سامسونگ ، پخت کیک در مایکروویو دوو ، پخت کیک در مایکروویو پاناسونیک ، پخت کیک در مایکروویو سامسونگ و پخت کیک در مایکروویو کنوود پیش آمده است.

پخت کیک در مایکروویو

نگران نباشید ما قصد داریم در این متن به پختن کیک در مایکروویو فلر ، طرز تهیه کیک در مایکروویو بدون کانوکشن ، طرز تهیه کیک اسفنجی در مایکروویو ، تفاوت پخت کیک در فر و مایکروفر ، پخت کیک با سولاردام ال جی ، درجه مایروویو برای پخت کیک و آموزش تصویری پخت کیک در مایکروویو بپردازیم.

پخت کیک در مایکروویو

کیک یکی از پرطرفدار ترین میان وعده ها بوده که تقریبا همه افراد علاقه مند به نوش جان کردن آن به همراه یک چای تازه دم هستند. قطعا لذت پخت کیک در خانه و در کنار خانواده بسیار بیشتر از خرید یک آماده بوده و سلامتی شما را کمتر در معرض خطر قرار می دهد زیرا می توانید لحظات شادی را در کنار یکدیگر داشته و از خطر ابتلا به ویروس کرونا در امان باشید.

همانطور که گفته شد برخی از افراد طرز صحیح استفاده از مایکروفر خود را نمی دانند و هنگام پخت کیک در دستگاه بعضی از نکات را رعایت نمی کنند در نتیجه شاهد خشک شدن کیک در مایکروویو و یا خمیر شدن کیک در مایکروفر هستند علاوه بر این، ممکن است کیک به ظرف خود بچسبد. اما ما به شما علت این مشکلات و نکات مربوط به پخت کیک در مایکروفر را خواهیم گفت تا بتوانید کیک خوشمزه ای را تهیه نمایید.

پخت کیک در مایکروویو

آموزش تصویری پخت کیک در مایکروویو

از آنجایی که برخی از کاربران ما درخواست فیلم پخت کیک با سولاردام ال جی و آموزش تصویری پخت کیک در مایکرووفر سامسونگ و همچنین آموزش تصویری پخت کیک در مایکروویو دوو داشتند ما این بخش را در نظر گرفتیم. آموزش تصویری پختن کیک در مایکروویو کمک می کند تا بهتر بتوانید نحوه تهیه کیک آشنا شوید. در همین جهت ما ویدیویی برای شما تهیه نمودیم که در این ویدیو نحوه پخت کیک وانیل در مایکروویو را به نمایش گذاشته می شود.

پخت کیک در مایکروفر و پخت کیک در سولاردام

پخت کیک در مایکروویو

زندگی آپارتمان نشینی باعث شده تا فضای آشپزخانه ها نسبت به گذشته کوچک تر شود در نتیجه برخی از لوازم خانگی را جایگزین دیگری کنیم به طور مثال بجای فر از مایکروفر و یا سولاردام در آشپزخانه استفاده می کنیم. این موضوع باعث شده تا سوالات زیادی همانند طرز تهیه پیتزا در مایکروویو فلر، پختن کیک در مایکروویو دوو، طرز تهیه کیک در مایکروویو ال جی ،طرز تهیه کیک گوشت در مایکروویو ، طرز استفاده از مایکروفر دوو برای پخت پیتزا و…. درباره طرز استفاده از مایکروویو پرسیده شود.

بیشتر بخوانید:

پخت پیتزا در مایکروفر سامسونگ و طرز تهیه پیتزا در مایکروویو ال جی + ویدیو

یکی دیگر از موضوعاتی که مطرح است نحوه استفاده از مایکروویو های برند های مختلف است. اگر چه هر برند از فناوری و مهندسی خاصی برای ساخت لوازم خانگی و مایکروفر های خود استفاده می مکند اما برخی از دستور العمل های در بین اکثر برند ها مشترک بوده که این موضوع کمک بسزایی به شما می کند.

پخت کیک در مایکروویو

زمانی که شما طرز استفاده از مایکروویو دوو و یا طرز کار با مایکروویو ال جی را بدانید دیگر نیازی به راهنمایی برای پخت کیک و یا پیتزا نیست اما در صورتی که آشنایی کافی ندارید با ما همراه باشید. اگر به دنبال روش پخت کیک در مایکروویو سامسونگ، طرز تهیه کیک در مایکروویو ال جی و یا تهیه کیک در مایکروویو دوو هستید ادامه این مطلب را حتما مطالعه نمایید.

پخت کیک در مایکروویو

مارک مایکروویو شما چیست؟ مایکروویو شما از چه قابلیت هایی برخوردار است؟ این دو سوال باعث شده تا عده ای تصور کنند امکان پختن کیک در مایکروفرشان وجود ندارد. این تصور کاملا اشتباه است زیرا بدون توجه به برند و مدل مایکروویو می توانید با دنبال کردن مراحل زیر کیک مورد نظرتان را تهیه کنید. برای پخت کیک در مایکروفر تنها کافیست دو مرحله را انجام دهید و برخی از نکات را رعایت نمایید. البته در برخی از مایکروویو های جدید تر قابلیتی به عنوان کانوکشن وجود دارد که مایکروویو شما را به یک فر برای پخت پیتزا و کیک تبدیل می کند که مقداری پخت کیک را راحت تر کرده است.

طرز تهیه کیک در مایکروویو بدون کانوکشن

پخت کیک در مایکروویو

ما در ادامه بطور مفصل قابلیت کانوکشن را در مایکروویو توضیح خواهیم داد ام قبل از آن می خواهیم طرز تهیه کیک در مایکروویو بدون کانوکشن را آموزش دهیم تا همه افراد بتوانند بدون نیاز به فر و با مایکروویو های معمولی خود کیک خوش مزه ای را برای خانواده خود تهیه نمایند. ما در این بخش طرز تهیه کیک در مایکروویو بدون کانوکشن سامسونگ ، ال جی و یا هر برند دیگری را شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت بین مایکروویو و سولاردام چیست؟

ما آموزش پختن کیک در مایکروویو را به صورت گام به گام و مرحله ای خواهیم گفت تا بتوانید راحت تر آن ها را اجرا نمایید و در ادامه استفاده از دکمه کانوکشن برای پخت کیک را توضیح می دهیم.

  1. معمولا مایکروفر ها دارای سینی متحرک و یا دو پایه فلزی هستند که برای پخت و پز غذا های مختلف باید آن ها را تغییر دهید. برای پخت کیک باید پایه فلزی بلند را قرار دهید و یا سینی را روی آخرین طبقه بگذارید.
  2. قبل از قرار دادن مواد کیک داخل مایکروویو ابتدا دستگاه را روشن نمایید و آن را روی حالت preheat و یا پیش گرمایش قرار دهید. در صورتی که مایکروویو شما این امکان را ندارد می توانید از برنامه معمولی گرما مایکروفر برای گرم کردن دستگاه استفاده کنید. دمای دستگاه را بر روی 180 درجه قرار دهید و دکمه استارت را بزنید. لازم به ذکر است که در هر مرحله برای تنظیم دما باید از دکمه ولوم استفاده نمایید. منتظر بمانید تا داخل دستگاه به این میزان دما برسد. در صورتی که محفظه داخل مایکروفر سرد باشد امکان سوختن روی کیک وجود دارد.
  3. بعد از اینکه دمای محفظه به دمای مورد نظر رسید مواد کیک را داخل دستگاه قرار دهید. حال باید به مدت زمان لازم صبر کنید تا کیک شما در حالت نرمال مایکروفر بپزد. بر اساس تجربیات به دست آمده، برای پخت کیک در این حالت نرمال باید 5 الی 10 دقیقه منتظر ماند اما ما به شما توصیه می کنیم که هر چند دقیقه یک بار کیک را بررسی کنید. کافیست یک چنگال و یا چوب خلال دندان را داخل کیک فرو کنید تا متوجه پختن آن شوید. اگر کیک به چنگال یا خلال بچسبد یعنب کیک هنوز نپخته است و نیاز به زمان بیشتری دارد اما اگر بدون فشار و بسیار نرم داخل مغز کیک رفت و هیچ چیزی به آن نچسبید کیک شما آماده است.
بیشتر بخوانید:

نکاتی برای جلوگیری از خشک شدن غذا در مایکروویو

استفاده از دکمه کانوکشن برای پخت کیک

پخت کیک در مایکروویو

دکمه کانوکشن در مایکروفر سامسونگ ، ال جی، دوو و یا کنوود در واقع کمک می کند تا گرما در داخل محفظه به طور یکنواخت منتشر شود و هیچ قسمتی از کیک و یا پیتزا خام نماند و حتی خشک نشود. با این قابلیت که در مایکروفر و سولاردام های نسل جدید تعبیه شده است می توان بهتر و سریع تر غذا را آماده کرد. از آنجایی که با این قابلیت غذا سریع تر پخته می شود مصرف انرژی کم تر خواهد شد. برخی از کارشناسان بر این باورند که کانوکشن می تواند مایکروویو را به فر تبدیل کند یعنی با فناوری می توانید هر غذایی که در فر پخته می شود را در مایکروفر نیز آماده نمود. حال به نحوه استفاده از دکمه کانوکشن برای پخت کیک خواهیم پرداخت و در ادامه تفاوت پخت کیک در فر و مایکروفر را شرح خواهیم داد.

 کانوکشن با پخش گرما و دمای ثابت در محفظه مایکروویو باعث می شود تا مواد غذایی همزمان و به یک اندازه بپزد.

با قابلیت کانوکشن تهیه کیک در مایکروویو فلر، پختن کیک در مایکروفر پاناسونیک ، طرز تهیه کیک با سولاردام ال جی و یا با هر مایکروفر دیگری امکان پذیر است و هیچ نگرانی را به همراه نخواهد داشت. استفاده از دکمه کانوکشن برای پخت کیک کار سختی نبوده و به شرح زیر است:

  1. مایکروویو را روشن نمایید و آن را در دمای 180 درجه قرار دهید تا داخل محفظه به خوبی گرم شود.
  2. سینی و یا سه پایه فلزی بلند تر را داخل دستگاه قرار دهید.
  3. حال دکمه کانوکشن را بر روی دستگاه خود فشار داده و دمای مناسب برای پخت کیک را انتخاب کنید لازم به ذکر است که در این مرحله زمان را انتخاب نکنید. معمولا دکمه کانوکشن را به علامت یک فن و یا conv نشان داده می شود.
  4. حال با فشردن دکمه استارت دستگاه را روشن نموده و منتظر بمانید تا دستگاه به دمای مورد نظرتان برسد. زمانی که دستگاه به آن دما برسد آلارمی را به صدا در می آورد. سپس می توانید مواد کیک را که از پیش آمده کرده اید داخل دستگاه بگذارید.
  5. در آخرین مرحله باید دوباره دکمه کانوکشن را بزنید، همان دما را انتخاب نموده و زمان مناسب برای پخت کیک را نیز انتخاب نمایید سپس دکمه استارت را بفشارید.
بیشتر بخوانید:

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار و علت روشن نشدن مایکروفر

تفاوت پخت کیک در فر و مایکروفر

پخت کیک در مایکروویو

تفاوت پخت کیک در فر و مایکروفر بسیار ساده بوده به طوری که این تفاوت به دلیل ساختار متفاوت این دو دستگاه است. فر های برقی و گازی به کمک هیتر و المنت های گرمایی حرارت مورد نیاز پخت غذا را تامین می کنند و این حرارت به وسیله یک فن در همه نقاط به یک اندازه پخش می شود. این فن کمک می کند تا حرارت به یک اندازه توزیع شود و همه قسمت های غذا به یک میزان گرما را دریافت کند.

پخت کیک در مایکروویو

از طرفی مایکروویو ، مایکروفر و یا سولاردام دارای المنت تابشی هستند که ریزموج های  الکترومغناطیسی را از خود منعکس می کند. این اشعه ها باعث جنبش مولکول های آب و ماده ی غذا شده که این جنب و جوش باعث ایجاد گرما برای پخت مواد غذایی می شود البته برخی از این دستگاه ها از المنت نیز برخوردار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟