صنعت فرش
اخبار لوازم خانگی

برگزاری نشست برای جلوگیری از ریزش نیروی کار صنعت فرش دستباف

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس مرکز ملی فرش گفت: با هدف تثبیت اشتغال و جلوگیری از ریزش نیروی کار هنر صنعت فرش ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس مرکز ملی فرش گفت: با هدف تثبیت اشتغال و جلوگیری از ریزش نیروی کار هنر صنعت فرش دستباف نشستی پیرامون تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اسلامی تشکیل شد.

فرح ناز رافع با تاکید بر لزوم حمایت و تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی فرش دستباف از طریق صندوق کارآفرینی امید تشریح کرد: این طرح به منظور حمایت و ساماندهی در بخش تولید و راه اندازی کسب و کارهای خرد، خصوصا در مناطق روستایی و محیط های خانگی پدید آمده است.

وی افزود: با توجه به نقش حمایتی صندوق کارآفرینی امید، کسب و کارهای خرد و کوچک قادر هستند از این فرصت استفاده نمایند و در جهت توانمندسازی از آن بهره مند شوند.

رافع ادامه داد: هر طرح توجیهی در حوزه کارگاه‌های متمرکز و غیر متمرکز، کارگاه‌های قالیبافی، زنجیره ارزش فرش دستباف و …وجود داشته باشد به آن مجوز داده خواهد شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از مشارکت صندوق کارآفرینی امید تشریح کرد: با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری، تسهیل و حمایت هرچه بیشتر از کارآفرینان فرش دستباف حوزه انتخابیه خود را در دستور کار قرار خواهیم داد و به همین منظور احداث مجتمع های قالی بافی، ایجاد شبکه تامین مواد اولیه مرغوب، شبکه صادرات فرش، برندسازی و اشتغال زایی را در اولویت برنامه ها خواهد بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق بر توسعه و توانمندسازی جوامع روستایی و تثبیت اشتغال، تمرکز کرده و بخش عمده تسهیلات را در این مناطق پرداخت می کند.

در ادامه  نشست جلوگیری از ریزش نیروی کار صنعت فرش دستباف نمایندگان بخش خصوصی و تشکل ها به بیان مشکلات خوداشاره کردند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟