حضور تلویزیون QD-OLED سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

حضور تلویزیون QD-OLED سامسونگ از سال آینده در بازار لوازم خانگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رسانه Korean media خبر از حضور تلویزیون QD-OLED سامسونگ از سال آینده در بازار لوازم ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رسانه Korean media خبر از حضور تلویزیون QD-OLED سامسونگ از سال آینده در بازار لوازم خانگی داد.

سامسونگ اولین تلویزیون 110 اینچی ال ای دی با نور پیش زمینه microLED را در اوایل سال 2021 با کمی تاخیر معرفی و عرضه نمود اگه چه در همان موقعه نسخه 99 اینچی این تلویزیون نیز معرفی شد. اما سامسونگ علت این تاخیر را تقاضای زیاد برای تلویزیون 110 اینچی microLED اعلام کرده است.  البته روزنامه کره ای The Elec نظر دیگری دارد، این روزنامه بر این باور است که سامسونگ به دلیل چالش هایی که هنگام تولید پیش آمده و بالا رفتن هزینه این تلویزیون ارائه آن را به تعویق انداخت.

حضور تلویزیون QD-OLED سامسونگ

خالی از لطف نیست اگر بدانید که عرضه نسخه های کوچک تر تلویزیون microLED با تاخیر همراه بود و برای اولین بار از آنها در نمایشگاه CES2019  رونمایی شد. این شرکت تجهیزات مورد نیاز برای تلویزیون MicroLED یک تا دو ماه دیرتر از حد انتظار و در نیمه اول سال سفارش داد. در حالی که این تجهیزات برای تلویزیون QD-OLED سامسونگ که از سال آینده وارد بازار می شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پنل های تلویزیون QD-OLED توسط Samsung Display  به Samsung Electronics انتقال داده می شود تا این بخش محصولات و تلویزیون های مورد نظر را عرضه نماید. نوع جدید پنل OLED به عنوان OLED های آبی معرفی شده است که از فناوری کوانتوم دات برای تبدیل نور به قرمز و سبز استفاده می کنند.

از سامسونگ انتظار می رود که در نمایشگاه CES2022 از  تلویزیون 55 و 65 اینچی QD-OLED سامسونگ رونمایی کند و سال 2023 نیز از نسخه 70 اینچی پرده برداری نماید.

همچنین گفته می شود که سامسونگ در حال مذاکره با LG Display برای ایمن سازی میلیون ها پنل تلویزیون OLED است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟