علت روشن نشدن ساندویچ ساز
آموزش

علت روشن نشدن ساندویچ ساز چیست؟ + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت روشن نشدن ساندویچ ساز و علت کار نکردن ساندویچ ساز موضوعی است که ما قصد ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت روشن نشدن ساندویچ ساز و علت کار نکردن ساندویچ ساز موضوعی است که ما قصد داریم به آن بپردازیم تا بتوانید مشکل دستگاه خود را در خانه برطرف نمایید. جهت تعمیر ساندویچ ساز و یا هر لوازم خانگی دیگری ابتدا باید علت و ریشه اصلی مشکل را پیدا نماید و در صورت داشتن تخصص کافی آن را تعمیر کرد.

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

بسیاری از کسانی که از ساندویچ ساز استفاده می کنند سوالاتی از قبیل علت چسبیدن اسنک به ساندویچ ساز ، چیکار کنیم اسنک در ساندویچ ساز خشک نشود ،علت روشن نشدن طرز استفاده از ساندویچ ساز پارس خزر و مسائل مربوط به عملکرد ساندویچ ساز برایشان پیش می آید.

عملکرد و کاربرد این دستگاه به این شکل است که با قرار دادن نان ساندویچ به همراه مخلفات، ساندویچ های مختلفی همانند اسنک و تخم مرغ آماده می شود و می توانید نوش جان کنید.

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

ساندویچ ساز یکی از وسایل غیر ضروری آشپزخانه بوده که می توان به کمک آن برای پذیرایی مهمان ها و یا عصرانه کودکان اسنک های خوش مزه ای تهیه کرد. ساندویچ ساز می تواند به راحتی در وقت شما برای تهیه ساندویچ صرفه جویی می کند. در بین افراد مجرد و خانواده های پر جمعیت ساندویچ ساز محبوبیت زیادی دارد زیرا می تواند در کمترین زمان ممکن برای آن ها اسنک و انواع ساندویچ را بپزذ. این دستگاه همانند دیگر لوازم خانگی اگر چه می توانید بسیاری از کار ها را آسان تر کند اما گاهی اوقات خراب می شوند و نیاز به تعمیر دارند. ما در این بخش اصلی ترین علت روشن نشدن ساندویچ ساز را نام خواهیم برد و زاه رحل برای رفع آن را نیز بیان خواهیم کرد.

  • قطع شدن برق خانه
  • پریدن فیوز برق
  • خراب بودن پریز برق
  • قطی سیم دو شاخه ساندویچ ساز
  • خرابی دکمه پاور دستگاه
  • خرابی ترموستات
  • مشکل فیوز حرارتی
بیشتر بخوانید:

لوازم کاربردی آشپزخانه که زندگی را آسان تر می کند

قطعات ساندویچ ساز

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

قبل از شرح دادن علت کار نکردن این دستگاه می خواهیم شما را با قطعات ساندویچ ساز آشنا کنیم. اگر چه موضوع اصلی این مطلب درباره علت کار نکردن ساندویچ ساز است اما شناخت قطعات این دستگاه به شما در تعمیر کمک می کند. در واقع می توان گفت برای تعمیر ساندویچ ساز لازم است ابتدا با اجزاء آن آشنا شوید. ساندویچ ساز های معمولی از 9 قطعه تشکیل شده که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارد تا در نهایت بتوانند یک ساندویچ و یا اسنک خوشمزه برای ما تهیه نماید.

  1. قفل ساندویچ ساز
  2. سینی ساندویچ ساز (با روکش نچسب)
  3. قاب ساندویچ ساز
  4. ضامن دستگاه
  5. المنت ساندویچ ساز
  6. فیوز حرارتی ساندویچ ساز
  7. چراغ اعلام
  8. سیم کشی نسوز ساندویچ ساز
  9. سنسور یا ترموستات

قفل ساندویچ ساز کمک می کند تا پس از روشن شدن دستگاه حرارت به بیرون راه پیدا نکند در نتیجه نقشه مهمی را ایفا می کند. با شکستن قفل ساندویچ ساز حرارت از محفظه داخلی خارج می شود و در نتیجه ساندویچ ها به خوبی پخته نمی شوند.

سینی ساندویچ ساز قطعه ای است که در نوع غذا تاثیر زیادی دارد یعنی باید برای آمده کردن وافل، اسنک و یا سمبوسه از سینی های متفاوت ای استفاده نمایید. سینی های ساندویچ ساز معمولا از جنس تفلون هستند تا مواد غذایی به آنها نچسبد همچنین به کمک ضامن های دستگاه نگه داشته می شوند تا زمانی که می خواهید از ساندویچ ساز استفاده کنید تکان نخورد و در جای خود ثابت باقی بمانند. شما می توانید ضامن دستگاه را باز نمایید، سینی را جدا کنید و آن را پس از استفاده به راحتی بشویید. انواع سینی ساندویچ ساز را در عکس زیر مشاهده کنید.

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

قاب ساندویچ ساز خارجی ترین قسمت این دستگاه بوده که معمولا جنس مقاومی دارند، اکثر ساندویچ ساز های موجود در بازار از جنس چدن و یا آلومینیوم بوده تا در برابر حرارت آسیب نبیند و همچنین بتوان یک لایه عایق گرما و حرارت بر  روی آن قرار داد.

بیشتر بخوانید:

علت کم شدن حرارت ساندویچ ساز چیست ؟

المنت ساندویچ ساز یکی از مهم ترین اجزاء این دستگاه بوده که در بالا بردن دما نقش اساسی دارد. ساندویچ ساز های معمولا دارای دو المنت سری هستند که در دو طرف دستگاه قرار گرفته است البته در برخی از ساندویچ ساز ها المنت ها به صورت موازی نصب شده اند.

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

فیوز حرارتی ساندویچ ساز وظیفه دارد تا گرما و حرارت دستگاه را تحت کنترل بگیرد به همین خاطر در مسیر المنت های حرارتی قرار می گیرند. با بالا رفتن دما و افزایش بیش از حد حرارت فیوز قطع شده و دستگاه خاموش خواهد شد. اما اگر فیوز نتواند به خوبی عمل کند حرارت همچنان بالا خواهد رفت و به قطعات دیگر آسیب وارد می کند. در نتیجه باید به تعمیر ساندویچ ساز خود بپردازید که ممکن است هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد.

نقشه سیم کشی ساندویچ ساز و جنس آنها به طوری طراحی شده تا به هنگام تغییر دما دچار مشکل نشود یا به اصطلاح از سیم نسوز استفاده می شود.

بررسی علت روشن نشدن ساندویچ ساز

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

روشن نشدن ساندویچ ساز یکی از مشکلات نگران کننده ای است که همانند دیگر مشکلات لوازم خانگی باید علت های آن را بررسی نمود تا بتوان آن را برطرف کرد. عملکرد ساندویچ ساز ساده بوده و مهندسی پیچیده ای ندارد به همین خاطر علت کار نکردن این دستگاه به چند مورد ختم می شود که برخی از این عیوب را در خانه به راحتی می توانید برطرف کنید. در این بخش به بررسی علت های روشن نشدن ساندویچ ساز می پردازیم.

خرابی ترموستات، از کار افتادن فیوز حرارتی ساندویچ ساز، قطعی برق منزل، اشکال در پریز برق، پریدن فیوز برق ، مشکل سیم کشی ساندویچ ساز و خراب شدن دکمه پاور ساندویچ ساز از متداول ترین و اصلی ترین علت های روشن نشدن ساندویچ ساز هستند.

خرابی ترموستات

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

خرابی ترموستات یکی از عوامل کار نکردن ساندویچ ساز بوده که این جزء یکی از حساس ترین قطعات ساندویچ ساز بوده که با از کار اوفتان آن دستگاه روشن نخواهد شد. ترموستات و یا سنسور ساندویچ ساز قابل دسترسی نیست یعنی این بخش در کارخانه تنظیم شده و کاربران نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. حتی اگر مصرف کنندگان نیز بتوانند ساندویچ ساز را باز کنند و به ترموستات دسترسی پیدا کنند، نمی توانند دمای ترموستات را تنظیم کنند زیرا یک قطعه پلمپ شده به شمار می آید.

برای تعمیر ترموستات ساندویچ ساز بهتر است که یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. در بیشتر مواقع مشکل ترموستات با تعمیر حل می شود اما گاهی اوقات تنها راه تعمیر ساندویچ ساز تعویض ترموستات است.

جهت جلوگیری از بروز مشکل بهتر است اگر تخصص کافی ندارید اقدام به تعمیر ساندویچ ساز
 نفرماید. همچنین در صورتی که به تعمیر دستگاه پرداختیت بهتر است تمامی نکات ایمنی را   
رعایت کنید.

از کار افتادن فیوز حرارتی ساندویچ ساز

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

یکی دیگر از علت های روشن نشدن ساندویچ ساز از کار افتادن فیوز حرارتی است. زمانی که متوجه روشن نشدن ساندویچ ساز خود شدید پس از بررسی نمودن راه های اتصال به برق، ابتدا فیوز حرارتی را چک نمایید. با از کار افتادن فیوز حرارتی ساندویچ ساز ساندویچ ساز داغ نخواهد در نتیجه چراغ اعلام روشن نمی شود این مسئله باعث می شود تا عده ای تصور کنند ساندویچ ساز روشن نمی شود و یا به طور کلی کار نمی کند.

مشکلات مربوط به اتصال برق

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

گاهی اوقات علت روشن نشدن ساندویچ ساز بسیار ساده تر از آن چیزیست که تصورش را می کنید پس در وهله اول مسیر های متصل به برق را بررسی نمایید. مشکلات مربوط به اتصال برق شامل قطعی برق منزل، اشکال در پریز برق، پریدن فیوز برق و مشکل سیم کشی ساندویچ ساز است.

قطعی برق منزل مشکلی است که اخیرا شاهد آن هستیم و باعث شده تا بسیاری از کار های روزمرمان دچار اختلال شود. گاهی اوقات ممکن است متوجه قطعی برق نشویم و مشغول آماده کردن ساندویچ ها شویم اما زمانی که می خواهیم ساندویچ ساز را روشن کنیم می بینیم که دستگاه روشن نمی شود، علت اصلی روشن نشدن دستگاه قطعی برق است. همچنین احتمال دارد پریز برق خراب باشد و یا سیم دو شاخه دستگاه خراب باشد.

بیشتر بخوانید:

تاثیر قطع برق بر لوازم خانگی چیست؟

خراب شدن دکمه پاور ساندویچ ساز

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

خراب شدن دکمه پاور ساندویچ ساز باعث می شود تا جریان برق در دستگاه برقرار نشود در نتیجه برقی در مدار داخلی ساندویچ ساز وجود نخواهد داشت.

تعمیر ساندویچ ساز

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

بسیاری از متخصصان بر این باورند که تعمیر ساندویچ ساز باید به دست افراد ماهر در تعمیر لوازم خانگی انجام شود. به طور مثال سوالات زیادی درباره علت چسبیدن اسنک به ساندویچ ساز ، علت حرارت بالا ساندویچ ساز، تعویض قطعات ساندویچ ساز و آموزش تصویری تعمیر ساندویچ ساز پرسیده می شود که هر کدام از این مسائل نیاز به یک مطلب مستقل دارد و نمی توان آن ها را به صورت خلاصه در این بخش شرح داد. به همین دلیل تصمیم گرفیتم تا فیلم آموزش تعمیر ساندویچ ساز را برای شما تهیه نماییم تا به کمک آن بتوانید مشکل را برطرف کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟