اسنوا طراحی برای تجربه محصول در خانه مشتری ارائه کرده است
اخبار لوازم خانگی

اسنوا طرحی برای تجربه محصول در خانه مشتری ارائه کرده است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، درحالی که تولیدکنندگان ایرانی و حتی خارجی بر روی خدمات فیزیکی محصول متمرکز شده و در ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، درحالی که تولیدکنندگان ایرانی و حتی خارجی بر روی خدمات فیزیکی محصول متمرکز شده و در زمینی برای تامین سریعتر و بهتر قطعات متمرکز شده اند، توجه به مفهوم عمیق تر در کیفیت، می توان زمین جدیدی برای آن ها باشد. زمینی که اجازه خواهد داد تا مخاطبان کیفیت را در ذهن خود تجربه و قضاوت کنند.

لوازم خانگی از جمله محصولاتی است که به دلیل عملکردهای متفاوت به دلیل تنوع استفاده مشتریان از آن‌ها، باید انتظاراتی سخت گیرانه تر از سوی مشتری را پاسخ دهند و به دلیل قراگیری در میان عملکردها، طراحی‌های محصول و همخوانی با دکوراسیون و سبک‌های متفاوت زندگی، کیفیتی نه فقط در سطح عملیات که در سطح ذهن و یا به عبارتی در تجربه مشتریان پیدا کند.

بخش مهمی از این فرآیند اجازه دادن به مشتری برای تجربه شخصی با محصولات در شرایطی واقعی است. در این خصوص برندهایی بسیاری مانند Miele  تلاش داشتند تا با ایجاد فروشگاه های تجربه محور، مشتریان بتوانند عملکرد یک محصول را از نزدیک دیده و آن را قضاوت کنند. با این حال همچنان برخی عوامل در چنین محیط‌هایی نیز مغفول می‌ماند. شیوه‌های مصرف بیرون از چهارچوب‌های در نظر گرفته شده و یا عدم همخوانی انتظارات با محیط خانه می‌تواند نکاتی باشد که در فروشگاه‌هایی که برای نشان دادن بهترین حالت محصولات طراحی شده اند و فروشندگانی حرفه ای آن را اداره می کنند، دیده نشود.

اینبارغول لوازم خانگی ایران در طرحی که در بخش اخبار خود اطلاع رسانی کرده است، اجازه داده تا مشتریان، محصولات را نه صرفا در فروشگاه‌های تجربه محور آن بلکه درمحیط خانه خود تجربه کنند. در این طرح، مشتریان اسنوا اجازه خواهند داشت تا 30 روز پس از نصب، محصول را تجربه کنند و در صورت عدم رضایت آن را تغییر و یا عودت دهند تا در چرخه دیگری از آن‌ها استفاده شود. البته این طرح صرفا شامل ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک آن است و به گفته مدیر روابط عمومی آن، ممکن است برای سایر محصولات نیز توسعه پیدا کند.

هر چند اسنوا در حال حاضر از قوی‌ترین خدمات پس از فروش در ایران با نام «انتخاب الکترونیک» استفاده می‌کند اما در نهایت این مشتری خواهد بود که باید بتواند قضاوت دقیقی نسبت به آنچه «اطمینان» خوانده می‌شود، داشته باشد.

این اقدام می تواند زمین خدمات پس از فروش و حتی فروش را در ایران برای لوازم خانگی را تغییر دهد. چرا که از مهمترین بخشی که این طرح می تواند بر روی آن موثر باشد، ذهنیت تجربه محصولی ایرانی است. در حال حاضر ژئوبرند ایرانی بویژه در محصولات سخت افزاری تولید داخل دارای چالش های متعددی است و باعث سردرگمی خریداران آن می‌شود که ایجاد سطح تجربه شخصی‌سازی شده می تواند باعث قضاوت دقیق‌تری از عملکرد‌ها و انتظارات معرفی شده توسط کمپانی‌ها شود.

باید منتظر بود و دید آیا چنین اقداماتی تا چه حدی می‌تواند بر قضاوت مصرف‌‌کنندگان موثر باشد و آیا می‌تواند جایگزینی بهتر برای شیوه‌های مرسوم فعلی مانند فروشگاه‌های تجربه محور باشد یا نه.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟