کالیبراسیون خودکار تلویزیون های تی سی ال
اخبار لوازم خانگی

قابلیت کالیبراسیون خودکار تلویزیون های تی سی ال به زودی در اروپا فراهم می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آن طور که مشخص است به زودی قابلیت کالیبراسیون خودکار تلویزیون های تی سی ال ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آن طور که مشخص است به زودی قابلیت کالیبراسیون خودکار تلویزیون های تی سی ال در اروپا به کمک نرم افزار Calman فراهم می شود. البته تمامی تلویزیون های تی سی ال در اروپا از این امکان برخوردار نبوده و تنها آخرین تلویزیون های 4K تی سی ال یعنی مدل C728 و C825 دارای قابلیت کالبیراسیون هستند.

ال جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک و فیلیپس برای تلویزیون های خود نیز از کالبیراسیون Calman استفاده می کنند و حالا نیز تی سی ال تصمیم گرفته است جهت کالبیره کردن تلویزیون های خود با این شرکت همکاری نماید. تلویزیون C728 و C825  تی سی ال همانند تلویزیون QLED 850 در فصل بهار سال 2021 به بازار عرضه شد.  حالا قرار است به زودی امکان کالیبراسیون خودکار تلویزیون های تی سی ال به وسیله فناوری Calman Ready فراهم شود.

کالیبراسیون خودکار تلویزیون های تی سی ال

برای شروع این نرم افزار جهت کالیبراسیون تلویزیون، دستگاه شما نیاز به یک رنگ سنج پشتیبانی شده مانند X-Rite i1Display ، X-Rite i1Pro یا Spyder 5 و همچنین برنامه Calman Home دارد. در سال 2019 کمپانی Portrait Displays ارائه دهنده Calman، نسخه های مقرون به صرفه تری از نرم افزار Calman خود را با قیمت 145 دلار برای انواع مختلف تلویزیون ها عرضه نمود.

کالبیراسیون چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که کالبیراسیون چیست؟ کالیبراسیون به زبان ساده یعنی اندازه گیری و صحت وسیله اندازه گیری در مطابقت با یک مرجع تایید شده و استاندارد است. لازم است بدانید که کالبیره کردن برای تلویزیون بسیار ضروریست زیرا اگر تلویزیون به دستی تنظیم و یا به اصطلاح کالبیراسیون نشود نمی توان ویدیوها، تصاویر و بازی‌ها را در تلویزیون با کیفیت اصلی مشاهده نمود. شایان ذکر است در صورتی که کاربران در مورد نحوه‌‌ ی تنظیم روشنایی، کنتراست، شدت رنگ اطلاعاتی نداشته باشند کالیبره کردن کاری مشکل و گیج کننده می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟